wyciać czy nie wyciać KATA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » ndz maja 07, 2006 00:46

trzeba jezdzic do "zaprzyjaznionych" stacji diagnostycznych a policja na drogach tonawet na alkomaty nie ma kasy. A jak mnie złapali ostanio to do chalogenow sie przyczepili odpowiedziałem ze do jazdy dziennej sa tak na stacji powiedzieli i koniec gadania było. A z katem to roznie bywa jak jest sonda to rzeba uwazac bomozna zrobic niezły zamot lepiej udac sie do kogos kto sie na tym zna i robił takie rzeczy. :bigok:


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 07, 2006 09:16

Dorzucę parę słów z praktyki bo też mam Vento z 2E. Zimą katalizator sie rozpadł i zaczął tłuc (przebieg 250 tys). Początkowo zakładałem że wspawam rurę w środek starej puszki po kacie i przeniosę sondę z kata do tej rury gdzieś na jej początku (przed puszką). Ale ostateczenie poszedłem na łatwiznę i ograniczyłem się do wybicia resztek ceramicznego kata i zostawiłem pustą puszkę z sondą. Efekty są takie:
1. Brak jakichkolwiek problemów ze sterowaniem silnikiem.
2. Przy dodawaniu gazu zwłaszcza na luzie lub przy ruszaniu słychać na zewnątrz auta dzwonienie, ale naprawdę nie jest to specjalnie przykre dla ucha, a w środku zupełnie nic nie słychać żeby było głośniej
3. Autko jednak troche zrobiło się mocniejsze. Konkretnie na takim płaskim odcinku autostrady pod krakowem wyciągało (na gazie) 195-197 km/h, a teraz 200-202 km/h.
4. Na przeglądzie okazało się spaliny są OK (auto z 1993 roku), chociaż oczywiście nie mogło być ok, ale jakość przyrządów pomiarowych na starszych stacjach jest jaka jest i dobrze.
Podsumowując nie ma się czego obawiać. Jak komuś jednak za głośno to wspawać rurę w środek starej puszki (oczywiście sonndę przenieść przed nią). Jak ktoś chce mieć całkowicie sprawne auto to koszt nowego katalizatora do wspawania ok 250-300 plus spawanie z tego co pytałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » ndz maja 07, 2006 10:25

nie wywalaj kata bo sonda Ci zwariuje. znam pare przypadkow, wyrzucono kata z mk3 gti, a potem 500 zl na nowa sonde trzeba bulic, a silnik wariowal. nie polecam, wiem co mowie.


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 07, 2006 12:35

qra pisze:nie wywalaj kata bo sonda Ci zwariuje
extra byłoby gdybyś wyjaśnił jakim cudem skoro jest jedna i przed katem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz maja 07, 2006 20:12

witam ja tez z chcia bym wycial kata sonde mam tylko jedna przy kolektorze i teraz pytanie czy jak go usune to cos sie stanie ?? chcialbym wiedziec bo ronie to bywa a nie chce mi sie znowu bawic z obrotami itp


jak ktos wycinal z 1.8 GT silnik o oznaczeniu RP monowtrysk to prosze o info jak to dziala i czy jest jaks efekt typu zywsze auto :)


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 07, 2006 23:02

robal264, ja mam wywalonego kata a mialem calkiem ok. efekt?na przyspieszeniu nie zauwazylem ale vmax ok 7-10 sie zwiekszyl a mam wstawiona rure w stara puszke po kacie,ani zuzycie itp sie nie zwiekszylo ja jestem zadowolony.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz maja 07, 2006 23:16

qra pisze:nie wywalaj kata bo sonda Ci zwariuje. znam pare przypadkow, wyrzucono kata z mk3 gti, a potem 500 zl na nowa sonde trzeba bulic, a silnik wariowal. nie polecam, wiem co mowie.
ta sonda to chyba ze zlota :panna:



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » ndz maja 07, 2006 23:23

Byłem zmuszony wyrzucic kata bo dzwonił. W jego miejsce wstawiłem strumienicę. Jeśli chodzi o przegładu nie miałem problemu co prawda autko pracowało na gazie i bylo ok. Co do osiagów to nie zauważłem różnicy nawet czasem miałem wrazenie ze wczesniej chodził lepiej. Jedyne co zauważyłłem niestety ze auto jest duzo głsoniejsze przez strumienice. Z kompem owszem są czasem problemy ale wystarczy reste co jakis czas bo saonda i tak działa.( no chyba za ją ktos odłaczy wtedy sa problemy). Wiec jeżeli juz chcecie wyrzucac kata proponuje podobnie jak piotr2 wspawać rurke w pustą puszkę bo puszka musi być bo wtedy diagnosta nie odpusci.
Podsumowując jakbym dziś musiał wyrzucic kata kupiłbym nowy autko by ciszej chodziło acha no i spalanie mniejsze. na benzynce jakis litr mniej.. a osiagi to samo przynajmniej maks:)



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 07, 2006 23:33

Pienios, masz racje kiedys czytalem ze strumiennice byly stosowane w silnikach odrzutowych gdzie jest staly ciag(mnejwiecej)i ona poprawia parametry tylko przy okreslonych obrotach silnika a poza tym malym miejscowym polepszeniem ogulnie psuje,(widzialem wykresy lepiej tylko w pewnym momencie a ogulnie pogorszenie)



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » ndz maja 07, 2006 23:43

Piotr2 Dokładnie ktoś po prostu robi na tym interes. Mnie na super strumienice namówil koleś w warsztacie bo nie chciało im sie wspawywac rurki a szkoda mi było kaski na kata. Teraz chciałem tez wywalic to g.... bo juz mi chyba wszystkie tłumiki wypłukało od srodka. Jak dorwe jakis dobry kat to napewno wstawie. Ale cos dobrego to wydatek 500 stówek a to roche boli wiec narazie znosze dzielnie hałas zarówno z wydechu jak i z silnika. Nie wiem czy wiesz ale silnik też głosniej pracuje przez strumienicę zwłaszcza na wysokich obrotach:D:D:D. No jest jeszcze opcja załatwić starego kata pustego i go zaspawć tak jak Ty b swoj stary niestety zostawiłem u gościa który mi to montował. Dodtakowo te standardowe struminice nie bardzo pasują do MK3 podobnie jak i katy muszą być o odpowiednim kształcie.. U mnie przy gwałtownym ruszaniu stuka struminica o tunel co tez jest denewrwujące szczególnie zimą gdy koła czesciej boksuja:D:D Pozdrowianka:)


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 08, 2006 00:01

ja kupilem pustego kata na szrocie za 20 zl bo szkoda mi bylo psuc mojego calkiem dobrego moze i ty poszukaj a strumiennice do rzyda.



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pn maja 08, 2006 00:09

wiec musze lepiej poszukać bo wtedy nie mailem jakos szczescia na szrotach raczej katlizatory nie leżą to chodliwy towar. Musze wybrac sie do znajomego moze cos skoluje i powie pracowniowm zeby odlozyli jak cos przyjdzie:D


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości