temperatura 110 stopni!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maniek703
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 07:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: maniek703 » czw maja 04, 2006 06:52

U mnie w GOLFie III na LPG 1.6 motor i problem był taki, że na trasie mam temeperaturę ok 80st. C Ale jak zaczna sie światła temperatura podskakuje do 108st. C i załącz sie wiatrak. Temperatura spada i jest ok. ALe to 108st.C to brzmi strasznie.
Problem rozwiązał się gdy zmieniłem czujnik temperatury. Teraz przy 98st.C załącza się wiatrak i schładza do 95st.C Wszystko jest teraz super.
Więc po pierwsze jak ktos ma problemy z temp. niech zczyna od wiatrka, sprawdza czy sie załacza, potem czujnik a na końcu termostat.
pozdr :)


maniek

Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » czw maja 04, 2006 17:51

Też mam podobne problemy, włącza się tylko 2 stopień, dosyć późno. Zacznę od czujnika. Myślicie że ten będzie ok?

http://allegro.pl/item99759769_oryginal ... _seat.html

A może winny jest ten przy wiatraku? Czytam, czytam forum i głupieje już sam.


ex BvLin3K
Obrazek

termit81

ciag dalszy przygód

Post autor: termit81 » sob maja 06, 2006 12:19

Bylem w serwisie. Nie chca mi go sprawdzic, bo jest zagazowany:( Za to kupilem u nich korek od zbiorniczka wyrównawczego. Teraz tem jest na poziomie 100. Ale dalej jest zapowietrzony. Nagrzewnica nie daje ciepla. Silnik chyba jest ok, bo kiedy go odpalam i sprawdzam w zbiorniczku wyrownawczym, to nie ma zadnych pecherzykow powietrza. Mam tylko pytanie. Czy pompe wody da sie zamontowac odwrotnie? Lub czy pasek inaczej niz zazwyczaj? Jesli ktos ma zdjecie prawidlowo zamontowanego paska napedzajacego pompe wody to poprosze. Moj silnik 1.8 AAM. Z gory dzieki. Juz nie mam sily

[ Dodano: Sob 06 Maj, 2006 ]
Już mam winowajce calego zamieszania!
Jakiś IDIOTA zamontował żle pasek napędzający pompę wody. I biedna kręciła się, ale w przeciwnym kierunku!!! Dlatego wszystko się tak działo. Przełożyłem ten pasek i wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął! Potem spotkałem znajomego i zobaczyłem u NIego jak jest. I teraz jestem pewien.
Za wszystkie porady wielkie dzięki :pub:



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob maja 06, 2006 17:16

No to super w koncu ktos doszedł co moze być przyczyną .... A tak na marginesie to jak mozna źle założyć pasek. Opisz to dokładniej prosze bo jakos nie moge sobie tego wyobrazić :-k

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » sob maja 06, 2006 17:27

Atomic10 pisze:A tak na marginesie to jak mozna źle założyć pasek. Opisz to dokładniej prosze bo jakos nie moge sobie tego wyobrazić
podłączam się pod pytanie.... napisz.. narysuj.. zrób zdjęcie



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob maja 06, 2006 22:35

metju pisze:Też mam podobne problemy, włącza się tylko 2 stopień, dosyć późno. Zacznę od czujnika. Myślicie że ten będzie ok?
Kupilem czujnik plynu tez podobno oryginalny ale zamiast pokazywac tych przepisowych 90 pokazywał 110 i nawet wentylator sie nie załączał po czym założyłem stary.

Sprawdz czy wogole jakis bieg Ci sie zalacza zwierajac wyjscia w kostce idące do chłodnicy, u mnie niestety tylko jeden bieg sie załacza i tak na prawde nie wiem co robic. :(



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob maja 06, 2006 22:48

ale tylko pierwszy czy drugi ci sie wlacza? Ja bym zrobil pomiar normalnym termometrem i dopiero potem wystawil jakas opinie...



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob maja 06, 2006 22:54

wlacza sie tylko drugi a termometrem faktycznie musze sprawdzic ale na pewno nie jest to pierwszy bieg bo nawet przy badaniu na vagu wentylator zalaczyl sie przy 108 stopniach czyli prawie ksiazkowo dla mojego silnika drugi bieg.



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » sob maja 06, 2006 22:58

Dzisiaj zmieniłem termostat na wahler i wszystko gra i tańczy jak trzeba.


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob maja 06, 2006 23:05

metju pisze:Dzisiaj zmieniłem termostat na wahler i wszystko gra i tańczy jak trzeba.
Termostat tez juz zmienilem na wahlera ale u mnie to niczego nie zmienilo oprócz 10 stopniowej roznicy na plus na wskazniku.
Mam jednak pytanie w zwiazku z faktem ze mamy ten sam silnik. Czy jak zagrzejesz autko do tych powiedzmy 92 stopni to wentylator Ci sie zalacza (tzn pierwszy bieg) ten wolniejszy, czy jak bedziesz mial okolo 106 to ten drugi szybszy a wolniejszego biegu nie ma?



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » sob maja 06, 2006 23:28

ultradźwięk, załącza mi się pierwszy bieg, przy ok. 94 stopniach. Myślałem wcześniej że to drugi, ale wszystko działa jak trzeba.


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob maja 06, 2006 23:39

oki dzieki za info.

Jednak u mnie jest jeszcze problem tego typu że sprawdzałem biegi wentylatora w kostce idacej do chlodnicy i mam tylko jeden bieg. Wszyscy na forum pisali ze po zwarciu na krotko raz z jednym wyjsciem powinien sie zaloczyc pierwszy bieg a raz z drugim drugi bieg. u mnie jest tylko jeden, wiec nie wiem czy to nie jest cos z przewodami. :( Problem polega na tym że nie wiem jak to sprawdzic a nie chce sie pakowac w niepotrzebne koszta.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob maja 06, 2006 23:44

Jesli tak masz to problem moze dotyczyc silnika... niestety. Sprubuj przykladac kable bezposrednio do wtykow silnika wtedy zobaczysz co jest winne :)



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pn maja 08, 2006 00:06

Panowie przyłaczam sie do tematu. Miałem podobny problem z temp kiedyś po wymianie termostatu trzyaml wysoką nawet na trasie przez dluzsza chwile. Okazało sie ze walniety jest czujnik załaczający wentylator po wymianie bylo ok i nawte upalne dni nie przkarcalo 90. Tej zimy walnal mi ponownie termostat ( wykrzywil sie nie wiem dlaczego) po wymianie niestety z czesem trzymal coraz nizsz temp wiec wymienilem niedawnoznowu termostat okazalo sie ze jest to samo tzm mam na maks 70 stopni i wentylator sie wlacza. Wiec sprawdziłem rzeczywista temp silnika i okazalo sie ze wynosi ok85 a gdy wentyaltor aie wlacza 90 wiec jest ok tylko czujnik sie zepsul. Narazie go nie wymieniam a tak na mrginesie moze ktos sie orientuje ile takie cudo kosztuje w ogóle. A moze kots ma do sprzedania??????:):D


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 336 gości