Zerwany pasek rozrzadu w ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Zerwany pasek rozrzadu w ABS

Post autor: gtx » czw maja 04, 2006 17:05

Male pytanko czy te silniki sa kolizyjne tzn. czy tloki spotkaja sie z zaworami jak peknie pasek??
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 07:47 przez gtx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 04, 2006 17:44

Pytanie proste i już tysiąc razy zadawane na forum. Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki też. Ja już szukałem w różnych miejscach odpowiedzi na to pytanie i nic konkretnego tzn. absolutnie wiarygodnego źródła nie znalazłem. Wolę więc nie przekonywać się i zmieniam pasek jak należy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » czw maja 04, 2006 17:57

Paweł Marek pisze:Pytanie proste i już tysiąc razy zadawane na forum. Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki też. Ja już szukałem w różnych miejscach odpowiedzi na to pytanie i nic konkretnego tzn. absolutnie wiarygodnego źródła nie znalazłem. Wolę więc nie przekonywać się i zmieniam pasek jak należy.
Pasek byl zmieniany pol roku temu.Po zalozeniu nowego paska silnik ciezko odpala,slabo sie wkreca i zaczol klepac.To na to wychodzi ze jest kolizyjny :grrr:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 04, 2006 18:22

to tylko oznacza że nie ma kolizji przy błędze o tą ilość zębów jak jest u ciebie. Chcesz spróbować większego przestawienia? Nie namawiam :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » czw maja 04, 2006 18:23

Paweł Marek pisze:Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki t
więc tak - wg książki naprawsilnik 1,4ABD nie jest kolizyjny 1,4AEX i 1,6 są kolizyjne, silnik 1,8 i 2,0 wg instrukcji ustawiania wałka rozrządu i paska - wynika że nie jest kolizyjny bo można kręcić nawet jak się pomylisz z ustawieniem...silnik 1,9D,TD,TDI jest kolizyjny



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » czw maja 04, 2006 18:28

Paweł Marek pisze:to tylko oznacza że nie ma kolizji przy błędze o tą ilość zębów jak jest u ciebie. Chcesz spróbować większego przestawienia? Nie namawiam :)
Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 04, 2006 18:35

greg pisze: wg książki napraw
Wreszcie coś konkretnego. Dzięki.
gtx pisze:Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy?
sam napisałeś że coś jest nie tak o zmianie paska. Więc skoro jest ok na znakach to pewnie ustawienie zapłonu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Robert 2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 11:50
Lokalizacja: Wiedeń

Post autor: Robert 2010 » czw wrz 20, 2007 01:38

Kłuciłbym sie co do tego że 1.6 sa kolizyjne bo mi sie zerwał (przy prędkości 140km/h :chytry: )i nic sie nie stało a po tej akcji przejechał dwa paski a i podobno dalej jeżdzi (sprzedałem go jak miał ponad 320000km :bigok: )
He golf II to auto nie do zajeb.........ia :helm:
A kto nie wieży niech se kupi ticko z dewało :green_fuck:


Bezel 2010

kley

Post autor: kley » czw wrz 20, 2007 02:05

A ja potwierdze, ze 1.8 ABS jest bezkolizyjny, bo sam miałem okazje na świeżo kupionym silniku ze zdjetymi paskami ustawiać wałek rozrządu tak, aby maksymalnie byly wysuniete rozne zawory i krecilem delikatnie walem, nie blokowalo, wiec wynika z tego, ze przez pekniety pasek rozrządu ABSa nie zajedziemy :) No chyba, ze przy dużych obrotach jakieś cuda się dzieją :P



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » czw wrz 20, 2007 08:49

kley pisze:A ja potwierdze, ze 1.8 ABS jest bezkolizyjny, bo sam miałem okazje na świeżo kupionym silniku ze zdjetymi paskami ustawiać wałek rozrządu tak, aby maksymalnie byly wysuniete rozne zawory i krecilem delikatnie walem, nie blokowalo, wiec wynika z tego, ze przez pekniety pasek rozrządu ABSa nie zajedziemy :) No chyba, ze przy dużych obrotach jakieś cuda się dzieją :P
temat o bezkolizyjności był już poruszany nie raz
sam miałem ABS-a i na forum dowiedziałem się że jest kolizyjny
może swoim wyczynem faktycznie coś udowodniłeś :hmm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości