czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila??

Post autor: czarny22 » czw maja 04, 2006 00:21

witam moje pytanie brzmi czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila?? chodzi mi oczywicie o uklad kerowniczy bez wspomagania, bo slyszalem ze mozna cos wymienic na jakis inny typ i ze wtedy kierownica lzej sie kreci i ze to jest koszt 70-90zl, czy jest to mozliwe ??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw maja 04, 2006 04:32

czarny22 pisze:witam moje pytanie brzmi czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila?? chodzi mi oczywicie o uklad kerowniczy bez wspomagania, bo slyszalem ze mozna cos wymienic na jakis inny typ i ze wtedy kierownica lzej sie kreci i ze to jest koszt 70-90zl, czy jest to mozliwe ??
siła z jaką trzeba kręcić kierownicą zależy od : sprawności układu kierowniczego (zapieczone elementy) średnicy samej kiery (jak założysz jakąś mniejszą to będzie ciężej chodziła) i od szerokości opon (szerokie - ciężej).Nie spotkałem się ( co nie znaczy,że czegoś takiego nie ma) z taką modyfikacją o jakiej napisałeś. Gdyby to było tak proste nie montowano by wspomagania, które jest dość drogie.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 04, 2006 04:38

bodzio_j pisze:siła z jaką trzeba kręcić kierownicą zależy od : sprawności układu kierowniczego (zapieczone elementy) średnicy samej kiery (jak założysz jakąś mniejszą to będzie ciężej chodziła) i od szerokości opon (szerokie - ciężej).Nie spotkałem się ( co nie znaczy,że czegoś takiego nie ma) z taką modyfikacją o jakiej napisałeś. Gdyby to było tak proste nie montowano by wspomagania, które jest dość drogie.
zgadzam sie z tym, dotego dochodzą jeszcze - jeżeli są suche przeguby i łożyska amortyzatora i drążki kierownicze, generalnie wszystko co się obraca podczas kręcenia kierownicą jest pozacierane to będzie ciężej chodziło, jeszcze sama maglownica ma tu duże znaczenie np: czy nie jest zabardzo skręcona zębatka do listwy (nie ma żednego luzu roboczego)


:-k ...

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » czw maja 04, 2006 10:52

misiek10111 pisze:czy nie jest zabardzo skręcona zębatka do listwy (nie ma żednego luzu roboczego)
a jak to sprwdzic ?? bo wlasnie mnie sie wydaje ze wczytalem ze jakas zebatke trzeba zmienic na taka zadsza czyli zeby bylo wiecej tych szpikulcow czy jakos tak i w tedy kierownica lzej sie obraca hmm :/ a gdzie znajduja sie lozyska amortyzatora ?? a drażki kierownicze chodzi o te koncowki ?? czy o caly drązek, te drazki jakos sie samemu smaruje czy jak ?? _ zabardzo sie nie znam na tych sprawch dlatego pytam wiem gdzie co jest w smaochodzie ale sam jakies swiekszych przerobek nie robilem



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw maja 04, 2006 10:58

a gdzie znajduja sie lozyska amortyzatora
jak otworzusz maskę to widac pod plastykowymi czapkami górne mocowania kolumn. Wśrodku sa łozyska, całośc musi tam lekko się kręcic.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 04, 2006 10:58

dokładnie to chodziło mi o końcówki drążków kier. są wymienialne, łozyska amortyztorów znajdują się w górnym mocowaniu amortyzatora (jak otw. maskę to po lewej i prawej wystają mocowania - wymienialne w całości - bez amortyzatora), co to zębatki to się na niej reguluje luz (foto), regulację przeprowadza się z kanału i z tamtąd ją zobaczysz


:-k ...

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » czw maja 04, 2006 11:27

misiek10111 pisze:dokładnie to chodziło mi o końcówki drążków kier. są wymienialne, łozyska amortyztorów znajdują się w górnym mocowaniu amortyzatora (jak otw. maskę to po lewej i prawej wystają mocowania - wymienialne w całości - bez amortyzatora), co to zębatki to się na niej reguluje luz (foto), regulację przeprowadza się z kanału i z tamtąd ją zobaczysz
a przez ta regulacje sroba tego luzu to bedzie kierownica lzej sie krecila? czy tylko chodzi o to zeby wlasnie nei bylo luzu na kierownicy i nic to nie daje jesli chodzi o lekkos krecenia. a koncowki drazka kieroniczego jakos sie smaruje czy cos?? zeby sie lepiej krecilo ??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 04, 2006 11:56

końcówki się wymienia, a gdy na przekładnie jest za mocno skręcona to też bądzie ciężko chodziła (musi być odpowiednio ustawiony luz roboczy)


:-k ...

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » czw maja 04, 2006 13:22

misiek10111 pisze:końcówki się wymienia, a gdy na przekładnie jest za mocno skręcona to też bądzie ciężko chodziła (musi być odpowiednio ustawiony luz roboczy)
a samemu pewnei nie da sie tego ustawic ??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 04, 2006 13:40

czarny22 pisze:samemu pewnei nie da sie tego ustawic ??
trzeba wiedzieć ile dokręcić lub odkręcić (to zależy od stopnia zużycia przekładni) - Tobie bym zalecał skontrolowanie tego na warsztacie - ze względu na Twoją dość małą wiedzę (sam przyznałeś że zabardzo się nie znasz na tych sprawach - mam nadzieję że bez obrazy :D ), jezeli przekładnia będzie wporządku (nie zabardzo zużyta) to koszt takiej regulacji nie powinien być duży


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości