MK II - Dalej wysokie obroty-1,6 PN

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

MK II - Dalej wysokie obroty-1,6 PN

Post autor: irekczek » sob kwie 29, 2006 12:01

Witam. Mam Golfa II(CL) 91r. 1,6 Benz+Gaz. Nie wiem jaki tam jest gaźnik.
Niedawno podczas gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem wysokie obroty silnika, myślałem, że tłumik gdzieś ma dziure i tak słychać. Okazało się , że jakby ssanie cały czas chodziło i auto ma bardzo wysokie obroty, Na gazie i Benzynie, tylko, że na benzynie obroty falują, a na GAZIE cały czas się utrzymują wysokie. Wbijam biegi puszczam sprzęgło i auto samo jedzie. Myslalem, że linka gdzieś haczy, ale to nie to. Gdzie szukać przyczyny?
Tam jest ssanie automatyczne może coś siadło... Proszę o porady gdzie szukać winowajcy i dokładne umiejscowienie. Wielkie dzięki pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony wt maja 02, 2006 20:03 przez irekczek, łącznie zmieniany 1 raz.



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » sob kwie 29, 2006 12:12

witam!!!

wiesz co moze nie wiem czy to pomoze i czy to było to ale kumpel ma opla... ale tez mu tak własnie obroty falowały jak mowisz wzioł wyciagnoł gaznik przeczyscił wszystko i znikło nie wiem czy to jest to ale moze u Ciebie podobnie na bezynie sie nie znam mowie tylko co mi kumpel przekazał. Wiec jak co to poczekaj na innych :D a jak oni nie pomoga to tak zrob co masz do stracenia :D

Pozdrawiam MiChI



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » sob kwie 29, 2006 15:18

Witaj
Podstawa to jaki gaznik masz oraz typ silnika RF ... czy jaki tam w dowodzie masz bity w numerze poczatek 2 litery dopiero mozna cos powiedziec na ten temat. poszukaj jeszcze na forum pdodbnych tematow ja mam RF i wezyki podcisnienia posiadały i tak sie robiło


350 tys. km i ciagle jedzie

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob kwie 29, 2006 15:59

Typ silnika: PN
Gaźnik Pierburg 2EE
Katalizator. Wężyki sprawdzone, z nimi nic nie jest.
Z tyłu gaźnika idzie taki hm... boles który naciąga linke od gazu i właśnie ten bol coś wypycha, ponieważ po "wciśnięciu" ręką bolca obroty spadają i jakby wszystko wracało do normy. Czy wie ktoś co jest odpowiedzialne za ten bolec?

Przedstawiam go na zdjęcu:
Obrazek



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » sob kwie 29, 2006 16:54

irekczek pisze:Typ silnika: PN
Gaźnik Pierburg 2EE
Katalizator. Wężyki sprawdzone, z nimi nic nie jest.
Z tyłu gaźnika idzie taki hm... boles który naciąga linke od gazu i właśnie ten bol coś wypycha, ponieważ po "wciśnięciu" ręką bolca obroty spadają i jakby wszystko wracało do normy. Czy wie ktoś co jest odpowiedzialne za ten bolec?

Przedstawiam go na zdjęcu:
[url=http://img153.imageshack.us/img153/7216 ... 0kc.th.jpg]Obrazek[/URL]
mialem ten sam przypadek :) dla pocieszenia dodam ze pozbylem sie autka bo zaden mechanik nie umial dojsc do tego co to jest :) ( miezy innymi oprocz podstaw swiec i kabli zmieniali gaznik komputery inne podlaczali i tak dalej i nic... dostawal skons lewe powietrze a niewiadomo skad bo wszystko wymienione............. a w silniku PN jest jeszcze duzo eletroniki za duzo :)



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » sob kwie 29, 2006 17:14

ja mam RF i jest podobny bolec a jest sterowany pneumatycznie a jeden przewod był lekko uszkodzony nie widocznie i potem chodził jak mu sie chciało. Nie wiem jak masz ten element sterowany pneumatycznie czy elektrycznie ale jak sie go da cofnac palcem BEZ OPORÓW to albo przepustnica sie zawiesza w gazniku ale ten element zeswirował


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » sob kwie 29, 2006 17:15

kubi pisze:ja mam RF i jest podobny bolec a jest sterowany pneumatycznie a jeden przewod był lekko uszkodzony nie widocznie i potem chodził jak mu sie chciało. Nie wiem jak masz ten element sterowany pneumatycznie czy elektrycznie ale jak sie go da cofnac palcem BEZ OPORÓW to albo przepustnica sie zawiesza w gazniku ale ten element zeswirował
al;bo albo albo :) albo dostaje lewe powiettrze i zly sygnal do komputera ktory steruje tym bolcme i sie zawiesza:)



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » sob kwie 29, 2006 17:16

albo czujnik temperatury szlak trafił bo w tym modelu wiekszosc sterowanie elektryka

[ Dodano: 29 Kwi 2006 17:18 ]
eee lewe powietrze;/ to by mu cały czas odbijało i sam by pozniej wchodził na obroty ale jak paluchem da sie to wsunac spowrotei i jest spox wiec nie bardzo lewe powietrze :bajer:

[ Dodano: 29 Kwi 2006 17:19 ]
wiec cos o tym bawiłem sie z moim RF ponad 2 tyg. i zrobiłem i chodzi jak zegarek


350 tys. km i ciagle jedzie

MICHUU!
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 22:54
Lokalizacja: Godziesze
Kontakt:

Do Wysokie obroty nie spadaja

Post autor: MICHUU! » sob kwie 29, 2006 18:38

kumplowi w golfieII tak sie dzialo i tez dlugo sie meczylismy a wystarczylo wyeliminowac lewe powietrze ktore dostawalo sie przez odksztalcona gumowa uszczelke pod gaznikiem to taka szeroka bardzo guma. Wymien i bedzie ok

[ Dodano: 29 Kwi 2006 19:17 ]
ale jesli nie masz gaznika (z uwagi na 91 rok napewno nie masz) to pewnie jest tam wtrysk jedno lub wielopunktowy wiec sterowany jest elektronicznie. modul ten odbiera sygnaly z roznych czujnikow temperatury, polozenia przepustnicy, i z sondy lambda wiec ktores z tych czujnikow najprawdopodobniej poszedl



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob kwie 29, 2006 21:31

hm..
dużo propozycji widze:)

autko ma Gaźnik, nie ma komputera.. w najbliższym czasie sprawdze wszystko co moze podawać lewe powietrze...

CHyba , że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to czekam :) pozdrrrrrrr



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob kwie 29, 2006 22:35

Hym to ten sławny PN miałem taki silnik w moim starym MKII rocznik '90. Ten silnik jest wyposazony w gaźnik sterowany komputerem!! Gaz jest sterowany przez silniczek krokowy tak ja na załączonym zdjeciu. Miałem dokładnie ten sam problem z tym "pechowym" gaźnikiem. Pomogło rozebranie i wyczyszczenie tego krokowego silnika oraz wymiana kabli wysokiego napiecia i kopułki. Były duze przebicia no i elektronika szalała. Warto tez sprawdzić podstawe gaźnika tj taką gume miedzy gaźnikiem a kolektorem dolotowym lubi sie starzeć, pękac i wtedy silnik łapie lewe powietrze. Ogolnie ten gaźniek to jest najwiekszy niewypał jaki znam u VW. U mnie pomogła naprawa tych rzeczy poźniej juz nie było z nim problemów.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » sob kwie 29, 2006 22:59

To jest gaźnik sterowany elektronicznie. Przedewszystkim wyeliminuj lewe powietrze, tj. gumowa podstawa gaźnika, wymień wszystkie wężyki powietrzne jeśli są, wyjmij silniczek krokowy i wyczyść go dokładnie w benzynie. Jeśli to nie pomoże to zacznij szukać przyczyny w osprzęcie gaźnika, siłowniki, czujniki przy gaźniku. Nie baw się w wymianę kabli WN czy jakiś inych rzeczy. Zajmij się samym gaźnikiem bo to on jest odpowidzialny za ten problem.



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob kwie 29, 2006 23:44

dzięki za sugestie, ale GDZIE ZNAJDUJE SIĘ SILNIK KROKOWY ?? znalazłem jak wygląda, ale proszę kogoś o ułatwienie mi szukania... I co będzie potrzebne do wykręcenia jeśli będę chciał wyczyścić krokowy?? Dzieki za pomoc!!



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » ndz kwie 30, 2006 01:28

Mialem to samo. olej silnik krokowy :) moim zdaniem to lewe powietrze. odpal silnik i ruszaj wezykami z podcisnienia jezeli cos syknie to wymien. ja z tym objawiem jaki cie dotknol meczylem sie 2 miechy az doszedlem ze walnol wezyk dlugosci 5 cm z prawej strony gaznika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 391 gości