Brak iskry na jednym z cylindrów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Brak iskry na jednym z cylindrów

Post autor: amator5 » pn lip 26, 2010 22:42

Witam Mam golfika 1,6 benzyna typ silnika aee bez instalacji gazowej r 97 Pewnego dnia auto bez przyczyny przy rannym uruchomieniu przestało chodzić na jeden gar Po sprawdzeniu okazało się że nie ma iskry na jednym z cylindrów (dokładnie drugim)Proszę o poradę co może być przyczyną takiego stanu rzeczy Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch kopułkę i palec rozdzielacza wyczyściłem i nic się nie zmieniło Należałoby dodac że mimo tego stanu silnik uruchamia się w miarę poprawnie ale brak pracy jednego cylindra wpływa na dynamikę i komfort jazdy Z góry dziękuję za sensowne sugestie



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn lip 26, 2010 23:00

szukaj od strony przewodów WN



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lip 26, 2010 23:03

Silnik nie chodzi na tym cylindrze tylko jak jest zimny?

Świeca jest sucha i nie zarzuca jej?

Jeśli tak to dość specyficzna sytuacja. Należało by się przyjrzeć hallowi w aparacie i koronce wałka z której hall odczytuje położenie. Najlepiej jakbyś miał na podmianę inny aparat zapłonowy i sprawdził na nim.



Awatar użytkownika
Przem_sd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob cze 30, 2007 18:52
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Post autor: Przem_sd » pn lip 26, 2010 23:53

amator5 pisze:Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch

czyli to co droższe wymieniłeś a to co tańsze czyscisz. kopułke i palec kup nowy a jesli nie pomoże to hallotron w aparacie mógł zostać uwalony


mkI- 1.3-sprzedane
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest

amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: amator5 » wt lip 27, 2010 08:07

Witam Kopułkę wraz z palcem czyszczę ponieważ rok temu zmieniana była (też marki bosch ) a co do świecy to jest mokra cały czas i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy też ciepły Iskry brak W warsztacie zasugerowano by zmienić kopułkę(wewnątrz nie jest powypalana jak i nie jest pęknięta) ale czy to możliwe by po roku nagle szlag ją trafił?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lip 27, 2010 08:35

może być że kopułka ale może też kupiłeś wadliwą świecę albo szlak trafił właśnie jeden przewód wysokiego do tego cylindra, musisz to wszystko sprawdzić zamieniając świece i przewody miejscami, jak sprawdziłeś że nie ma iskry na tym cylindrze?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lip 27, 2010 08:44

Ja to bym sprawdził kompresję na cylindrach bo jak zawór upalony to nawet świeca ze złota nie pomoże na zanik kompresji i zawsze świeca będzie mokra.



Awatar użytkownika
jendrol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:46
Lokalizacja: Wisła

Post autor: jendrol » wt lip 27, 2010 09:08

TAZ pisze:Ja to bym sprawdził kompresję na cylindrach bo jak zawór upalony to nawet świeca ze złota nie pomoże na zanik kompresji i zawsze świeca będzie mokra.
A co ma kompresja do braku iskry :chytry:
Tak jak pisali poprzednicy,zamienić kabelki WN może jeden się uszkodził .



amator5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:40
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: amator5 » wt lip 27, 2010 10:52

Panowie przewody wn sprawdzane i również podmieniane czyli np na tym na którym była iskra po przełożeniu w kopułce na ten wadliwy już jej nie było odnośnie kompresji to nijak się ona ma do braku iskry (iskrę sprawdzałem wykręcając wszystkie i na ten jeden gar nie bije)Pytanie czy kopuła czy ten hall a jeśli hall to jak go sprawdzić



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lip 27, 2010 11:53

jaką świecę bierzesz do sprawdzenia iskry? mam nadzieję że sprawdzasz ja za pomocą świecy, druga sprawa to jeżeli nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych to do sprawdzenia przewodu przekłada się go w kopułce i na świecy w odpowiednie miejsce (możesz wstawić zdjęcie kopułki i palca)
czujnik halla:
Zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz +, 0, -
Pod + dajesz plus, a pod - dajesz minus 12V z akumulatora
Między zaciski + i 0 dajesz miernik na zakres 20V
Przy obracaniu aparatem zapłonowym powinno pojawiać się napięcie
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 12:06 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt lip 27, 2010 17:02

jeżeli hall byłby walniety to iskry nie było by wszędzie a nie tylko najednym cylindrze



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 69 gości