Witam, chciałbym rozpętać dyskusję na temat mojego sprzęta.
Problem:
Auto normalnie pali w trasie: 7,5l/100 z klimą.
Spalanie w miescie w 11/100 bez klimy.
Mierzone na dystrybutor i licznik. Komputer pokładowy równiez pokazuje podobne wyniki +-0,5l/100.
Mój model nie posiada przepływki, brak błędów VAG. Wymieniony termostat i czujnik temperatury płynu. Auto raczej ma kopa i to chyba wiekszego niż miało.
Wskazania sond (w tym pierwsza szerokopasmówka) nie odbiegają od normy.
Co może byc przyczyną? samochód do niedawna nie przekraczał 9l/100 w mieście.
Moje doświadczenie w diagnozowaniu nie pomaga.
Obstawiam jakieś czujniki lub potencjometry które nie trzymaja parametrów.
Oczekuje propozycji i opinii.
W tym momencie jedyne co przychodzi mi do głowy do podmianki lub sprawdzenia:
1. Przytkany wydech (prekat sprawdzany od dołu), kat tez wyglądał ok, testy readines ok.
2. MAP sensor
3. Przepustnica
4. EGR lekko otwarty lub nie otwiera się całkiem (bo w trakcie logu dynamicznego i testów działa)
Czasy wtysku ok.
Ręce mi już opadły.
Dzisiaj nawet przez moment było ok. Spalanie na trasie miasto 10km 7,5l/100.
Kolejna trasa po południu i już mam 10,5l/100. No poprostu ....Kursy w miescie na stałych trasach.
Dziwne spalanie temat pod dyskusję
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Dziwne spalanie temat pod dyskusję
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Tankuję tylko 98 i na tych samych stacjach, filtry wymieniane.
Logika nakazuje myśleć, że komputer wie, że spala więcej, więc musi otrzymywać niewłaściwe dane, które na dokładkę są wg. niego w normie bo nie ma błędów.
Logika nakazuje myśleć, że komputer wie, że spala więcej, więc musi otrzymywać niewłaściwe dane, które na dokładkę są wg. niego w normie bo nie ma błędów.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości