GOLF IV Duży problem z klimatyzacją.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

GOLF IV Duży problem z klimatyzacją.

Post autor: boryssc » czw lip 22, 2010 11:01

Witam!
Od tygodnia walczę bezskutecznie z klimatyzacją manualną w moim golfie IV 1,6
Sytuacja wygląda następująco, klimatyzacja działała bez żadnych problemów i oznak jej końca wyłączyłem silnik na kilka minut pod pracą i już się od tamtej pory się nie załączyła.
Pojechałem prewencyjnie naładować ją do pełna okazało się że już nieco było mniej tego czynnika ale jeszcze nie pusto u mnie wchodzi około 750g było 500g, po napełnieniu odpaliłem silnik no i nadal cisza lampka A/C świeci się jakieś obciążenie na silnik jest przekazywane w momencie załączania ale nie startuje sprężarka oraz wentylatory. mechanik od klimatyzacji pierwsze co sprawdził bezpieczniki no i okazało się że spaliło dwa z nich:
5 Tempomat oraz podgrzewanie siedzeń, klimatyzacja 7,5A oraz
43 Sterownik silnika 10A
Założył nowe i po przekręceniu kluczyka od razu się palą nawet przy wyłączonym przycisku A/C, odpiął sprężarkę założył znowu bezpieczniki i to samo palą się zaraz po przekręceniu kluczyka.

Bardzo proszę o jakieś porady, wiem że jest pod akumulatorem sterownik wentylatorów/klimatyzacji czy to może być przyczyna, z tym że dodam, że przy gorącym silniku wentylatory załączają się żeby go schłodzić a klima nie działa.



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » czw lip 22, 2010 12:07

A bezpiecznik na akumulatorze?Może to on gdzieś robi zwarcie(lubią się topić pod obciążeniem)Ale podejrzewam że sterownik wentylatorów robi zwarcie.Zerknij na wtyczkę nad rozrusznikiem tam też lubią się kable urywać.



boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » czw lip 22, 2010 13:32

Witam!
jeśli chodzi o bezpiecznik na akumulatorze jest ok no i jak wspomniałem wcześniej wentylatory jak silnik dostanie temperatury załączają się i chłodzą. Czyli najprawdopodobniej może chodzić o ten sterownik pod akumulatorem?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » czw lip 22, 2010 16:50

a sprawdziles ta koste na skrzyni?? zikr6 dobrze prawi bo w tym miejscu przewody lubią się porwać. a kostka wlanie jest od sprężarki i od kontrolki ładowania. Sam niedawno naprawiałem ta kostkę bo znikła kontrolka ładowania a z tego co widziałem to przewody od sprężarki tez już są naderwane.
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 16:52 przez Waqa, łącznie zmieniany 1 raz.



boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » czw lip 22, 2010 20:48

Jutro sprawdzę tą kostkę nad rozrusznikiem, ale czy to może od razu palić bezpiecznik od klimy nawet bez jej załączania?



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » czw lip 22, 2010 21:24

Może jeżeli gdzieś kabel plusowy klimy dotyka masy



boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » sob lip 24, 2010 21:50

Temat zamknięty - udało dziś się naprawić klimę po kilku godzinach dłubania okazało się na końcu, że sterownik robił zwarcie i wywalał bezpiecznik, były zaśniedziałe styki. Przeczyszczenie wystarczyło
Dzięki za pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości