1.8 ABS przerywa, hamuje silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sie 29, 2008 10:02
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

1.8 ABS przerywa, hamuje silnikiem

Post autor: Dasty » wt wrz 23, 2008 15:10

Witam od pewnego czasu mam taki problem w swoim golfie mianowicie podczas jazdy w okolicach 2,5 tys silnik hamuje przez sekunde ,przerwywa jak by hamował silnikiem a jak dostanie buta to juz wszystko sie naprawia czasem jednak a usterka nie wystepuje. Wymienilem juz filtr paliwa, kopułke, palec, świece oraz podstawe pod wtrysk bo byla troszke uszkodzona i myslalem ze to przyczyna ze łapie lewe powietrze ale dalej nie pomoglo. Nie dawno wyczytalem taki temat ze koles dolał denaturatu do baku i owszem ja to samo zrobilem, rezultaty wszsytko potem bylo okej az do pewnego czasu i znowu. A wszystko to zaczelo sie po jakims czasie jak zmienilem na stacj BP benzyne na BP Ultimate czy cos takiego czy to moze byc przyczyna ? tegoż o to problemu ? a jak nie to prosze o jakies porady, z góry dzieki. :crazy: :crazy: :crazy:

[ Dodano: 23 Wrz 2008 15:12 ]
Dodam jeszcze ze z tłumika zaczely mi wylatywacć wlosy czyli wyguszenie sie juz wali i czy to tez moze byc tego przyczyna ??
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 21:53 przez Dasty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Post autor: KrisGliv » wt wrz 23, 2008 20:38

Moja rada. Mialem kiedyś bardzo podobny problem tez w Golfie z silnikiem ABS, "przerywał" mi jak był zimny też przy 2500-2700 nazwał bym to wrecz szarpaniem. Nie mogłem dośc do ładu z tym wiec kilka razy zresetowałem komputer przez odłączenie akumulatora i musze powiedzieć że poskutkowało. Wiec może spróbuj w ten sposób. Wiem że radio sie rozprogramuje :( ale warto spróbować, u mnie to podziałało. Problem wracał kilka razy ale po kilku takich resetach wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam.



Dasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sie 29, 2008 10:02
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dasty » wt wrz 23, 2008 21:34

Rozumiem ja w swoim raz tak juz zrobilem wlasnie ale nie poskutkowalo. Ale to tak ile razy ty go restartowales i czy jak odczekales tam 40 min to go zapalales i czeklaes az wlonczy sie wentylator ?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr wrz 24, 2008 13:00

jesli to nie wina paliwa (znow) to ukladu wtryskowego lub lapie lewe powietrze musisz poszukac podobnych tematow na forum


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr wrz 24, 2008 23:49

ja mialem to samo tyle ze w RP i okazalo sie ze pompa w baku byla zatarta wiec polecam to sprawdzic. Pompa jest pod siedzeniem tylnym z prawej, koszt takiej pompki to ok 70 PLN


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Dasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sie 29, 2008 10:02
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dasty » śr wrz 24, 2008 23:54

a wiesz moze w jaki sposób sprawdzic czy jest uszkodzona ?? i dzieki za trop :P



colin503
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 01, 2007 13:38
Lokalizacja: Jasienica
Kontakt:

Post autor: colin503 » czw lip 22, 2010 22:38

Odgrzeję wątek, gdyż mam podobny problem. Mój golf od jakichś 2 miesięcy przerywa przy przyspieszaniu lub jeździe ze stałą prędkością. Na początku zauważyłem, że działo się tak mniej więcej raz dziennie tylko przy około 3 tys. rpm. Teraz dzieje się to już kilka razy dziennie i nawet przy 2 tys. rpm. Wymieniłem już świece i filtr paliwa. Wydaje mi się, że odkąd występuje usterka wzrosło zużycie paliwa o 0,5 - 1 l/100km. Choć byłem na wczasach i na trasie 550km spalanie wyszło 6,1 l/100km (normalnie przy jeździe do pracy 16km w jedną stronę pół miasto, pół ekspresówka palił mi około 8 l/100km, jak zaczęły się te problemy to zaczął podchodzić do 9 l/100km), więc wydaje mi się, że bardzo dobrze. Dodam, że jadąc na wczasy tylko raz mi tak szarpnął, a wracając to już chyba z 30 razy :( Teraz jest różnie i nie zależy to od temperatury i wilgotności powietrza, bo czy upalnie, czy deszczowo to usterka raz występuje, a raz nie. Więc mój typ, że to kable WN odpada. Proszę o radę, co może być przyczyną?

Mam jeszcze 2 pytania:
1. Co to jest czujnik halla, do czego służy, ile kosztuje (część oraz wymiana) i czy może on być uszkodzony w moim aucie?
2. Dziś kolega sprawdzał mi te nowe świece, czy nie są jakoś nadmiernie zużyte po przejechaniu ponad 2 tys. km (są ok) i zauważył że obok cewki zapłonowej wisi jakiś kabelek niepodłączony. Wetkną go do jedynego możliwego gniazdka w okolicy i silnikowi (był tylko lekko rozgrzany) spadły obroty o około 50 rpm. Może to jest kwestia tego większego spalania, ale czy szarpanie też ustanie? Dowiem się jutro, bo dziś już późno było, żeby gdzieś jechać. Czy ktoś może mi powiedzieć co to za przewód i do czego służy?
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 22:40 przez colin503, łącznie zmieniany 1 raz.


Zapraszam na moją stronkę o rajdach samochodowych www.rajdy.malikmedia.pl!

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 22, 2010 23:15

colin503, a nie prosciej poszukac kogos kto ma Vaga ? podepnie i bedzie wiadomo co boli autko :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Montrey1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:30
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Golf 4 1.9TDi
Silnik: ALH
Kontakt:

Post autor: Montrey1990 » czw lip 22, 2010 23:18

a ja obstawiam ze macie walnieta sonde lambda to samo dzialo sie u mnie jak i u was powymienialem wszystko co bylo niepotrzebne a wina lezala w sondzie zmienilem ja na inna i jak reka odjol wrocila moc i spadlo spalane:) przetal tez szarpac:)


MONTREY xD

sebastian91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lip 07, 2010 13:05
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: sebastian91 » czw lip 22, 2010 23:33

mam tez mk3 1.8 i też miałem że od czasu do czasu zaczął tarpać, słabnąć.. wymieniłem kopułke, świece ,, był u elektryka i nic nie wykryło... okazało się że to moduł zapłonu



colin503
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 01, 2007 13:38
Lokalizacja: Jasienica
Kontakt:

Post autor: colin503 » pt lip 23, 2010 08:53

Niestety, jadąc dziś rano do pracy szarpał i to mocno. Jak wrócę to odłączę akumulator, żeby zresetować komputer. Jak to nie pomoże jadę do sprawdzonego już wcześniej elektromechanika. Dziękuję za odpowiedzi i jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne doświadczenia z tego typu usterką proszę pisać.

@guti Problem w tym, że ja nie mam kostki do podłączenia do komputera :( Kiedyś już ją szukali mechanicy, ale nie znaleźli. Podobno są takie modele, które takiego złącza nie miały.

@sebastian91 Czy moduł zapłonu a cewka zapłonowa to to samo? Jeśli tak to cewkę wymieniałem w zeszłym roku. Jednak słyszałem, że cewka może działać, albo nie i coś takiego, jak mi się dzieje nie powinno być jej winą...
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 09:00 przez colin503, łącznie zmieniany 2 razy.


Zapraszam na moją stronkę o rajdach samochodowych www.rajdy.malikmedia.pl!

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 23, 2010 09:22

colin503 pisze:@guti Problem w tym, że ja nie mam kostki do podłączenia do komputera :( Kiedyś już ją szukali mechanicy, ale nie znaleźli. Podobno są takie modele, które takiego złącza nie miały.
pierwsze slysze :D .... poszukaj pod zaslepka kolo popielniczki.. jezeli masz OBD I to te wtyczki małe lubią sie wysuwac i chowac sie gdzies w głębi.. a jezeli masz OBD II to ta kostka jest dosc pokazna :) na pewno tak latwo nie da jej sie zgubic :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

colin503
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 01, 2007 13:38
Lokalizacja: Jasienica
Kontakt:

Post autor: colin503 » sob lip 24, 2010 10:29

Komputer zresetowany (akumulator odłączony ponad godzinę) i niestety nic to nie pomogło :( Zatem czeka mnie wycieczka do elektromechanika. Teraz moje typy to kable WN lub sonda lambda.

@guti Wtyczki jeszcze nie szukałem, ale pocieszyłeś mnie, że wszystkie powinny mieć :) Mam jeszcze pytanie, czy taki zestaw (kabel VAG + przejściówka) z allegro są ok, czy trzeba zainwestować w te droższe modele?

http://allegro.pl/item1153247818_interf ... b_kb1.html
http://allegro.pl/item1159273163_adapte ... l_ob2.html


Zapraszam na moją stronkę o rajdach samochodowych www.rajdy.malikmedia.pl!

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lip 24, 2010 11:19

colin503 pisze:wszystkie powinny mieć
nie wiem kto Ci wogóle powiedział , ze nie ma.. nie jedz juz do tego mechanika , który nie ma pojęcia o diagnostyce..
a co do złącza , to do bodajze 94 roku było OBD I , czyli na te dwie małe kosteczki, pozniej juz nowsze weszło OBD II , sprawdz dla pewnosci jaką potrzebujesz :)
a co do samego interfejsu.. to ja Ci w tym nie pomoge, sam korzystam z takiego ze stronki Viaken.pl

kosztuje troszke więcej jak te na allegro.. ale nie było z nim zadnych problemów..

popytaj jeszcze, poszukaj na forum , w kazdym badz razie proponowałbym Ci najpierw samemu zdiagnozowac sobie autko , zanim bedziesz płacił szpecowi :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości