Co może byc z wentylatorem na chłodnicy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Co może byc z wentylatorem na chłodnicy ?

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 15:31

Witam
Mam vw golfa II 1.6, benzyna + LPG, rok 1989

Nie chodzi mi wentylator na chłodnicy, samochód kupiłem nie dawno, bezpiecznik był wsadzony 40 a ma byc 30, ale 30 mi spaliło

Sprawdziłem wentylator przez podłączenie go do akumulatora, ale niewiem czy jest on sprawny, bo kręci się tak lekko (tak ma byc czy nie ?)

Proszę osoby będące w temacie o pomoc



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » czw lip 22, 2010 15:35

grabek150 pisze:bo kręci się tak lekko
powinien miec dwa biegi :) w kostce trzy piny jeden glowny i jeden od pierwszego biegu a drugi od drugiego biegu wentylatora :) ... po zmostkowaniu kazdego bedziesz widział róznice w predkosci :P
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 15:35 przez K@mil_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 15:40

tak mam trzy, ja podłączyłem od tego wtyku na wentylatorze do akumulatora to lekko kręciło
a zmostkowanie się robi wtyku od wentylatora czy na kostce którą się odłańcza od wentylatora ?


był mk2 1.6cl
był mk3 1.8GT
był mk2 1.3 na pełnym wtrysku
jest passacik b5 1.9TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw lip 22, 2010 15:58

nie wiem czy dobrze rozumiem, ale masz trzy piny na wentylatorze i dwa kable w kostce i pytasz czy mostkuje się we wtyczce???


Obrazek

motoreq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: motoreq » czw lip 22, 2010 16:03

grabek150 w chłodnicy jest wkręcony termowłącznik wentylatora. Zdejmij z niego kostkę i zewrzyj piny w tej kostce drutem, zasymulujesz wtedy jego stan pracy po załączeniu (zwarciu wewnętrznych styków). Powinien wtedy kręcić wentylator na chłodnicy. Jest to właściwie próba termowłącznika ale coś powie nam to o sytuacji w aucie.



Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 16:06

mam trzy piny na wentylatorze i trzy kable w kostce
i pytam się czy mostkuje się na mentylatorze czy na kostce ?

[ Dodano: 22 Lip 2010 16:30 ]
czy to jest ten
http://pokazywarka.pl/wcyxnf/


był mk2 1.6cl
był mk3 1.8GT
był mk2 1.3 na pełnym wtrysku
jest passacik b5 1.9TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 22, 2010 16:37

to jest ta kostka na fotce , czyli termowyłącznik wentylatora , zdejmujesz ja i we wtyczce mostkujesz czerwony z czerwono - czarnym , tu ma się włączyć pierwszy bieg , potem mostkujesz tak samo czerwony ale z czerwono - białym , ma ruszyć drugi bieg



Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 16:39

a musi byc włączony zapłon


był mk2 1.6cl
był mk3 1.8GT
był mk2 1.3 na pełnym wtrysku
jest passacik b5 1.9TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 22, 2010 16:43

nie

[ Dodano: 22 Lip 2010 16:46 ]
tylko najpierw sprawdź czy masz 12 V na kablu czerewonym w tej kostce , bo to jest zasilanie i musi być stale napięcie , jeśli nie to właśnie ten bezpiecznik 30 A może być walnięty



Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 16:57

no więc tak zmostkowałem i ani na pierwszym ani na drugim biegu nie chodzi
co teraz najlepiej sprawdzić ?


był mk2 1.6cl
był mk3 1.8GT
był mk2 1.3 na pełnym wtrysku
jest passacik b5 1.9TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 22, 2010 17:03

a masz napięcie 12 V na czerwonym kablu ? jesli tak , to podłącz wentylator bezpośrednio do akumulatora , z wtyczki wiatraka podłącz brązowy kabel do minusa i czerwono - czarny a potem czerwono - biały do plusa , jeśli nie ruszy to masz silnik wiatraka kaput



Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 17:05

a więc tak, napisałeś przed chwilą o tym bezpieczniku i mi sie przypomniało że nie mam włożonego
a więc włożyłem go i wiatrak przy zmostkowaniu kręci, ale ile dym i strzela prąd


był mk2 1.6cl
był mk3 1.8GT
był mk2 1.3 na pełnym wtrysku
jest passacik b5 1.9TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 22, 2010 17:06

to silnik wiatraka do wymiany :bajer:

[ Dodano: 22 Lip 2010 17:07 ]
pewnie już nie ma szczotek



Awatar użytkownika
grabek150
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 19:21
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Post autor: grabek150 » czw lip 22, 2010 17:11

czy to jest ten silnik wiatraka ?
http://pokazywarka.pl/0902q7-2/

a te szczotki to w silniczku wiatraka ?
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 17:41 przez grabek150, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 476 gości