Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ajaXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 14:10
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: ajaXXX » czw lip 22, 2010 13:43

No własnie czyli 10 powinna być przy dynamicznej a nie dziadko ?



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw lip 22, 2010 13:45

ajaXXX pisze:No własnie czyli 10 powinna być przy dynamicznej a nie dziadko ?
Zmienianie przy 2000obr./min to nie jest ekonomiczna jazda przy tym silniku tylko zamulanie...



ajaXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 14:10
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: ajaXXX » czw lip 22, 2010 13:50

@Jazz Blue, miałem wcześniej escorta i przy takim traktowaniu dużo mniej palil.
Autko mam od 3 miesięcy dopiero więc się go jeszcze ucze.
Proszę o jakieś wskazówki jak go tratkować kiedy biegi zmieniać w takim wypadku aby spalanie było mniej niż 10l



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw lip 22, 2010 13:53

Na krótkich dystansach jeszcze w mieście, przy częstym hamowaniu nie ma raczej szans zejść poniżej tych 10 litrów. Z czasem sam sobie wypraktykujesz (jak wcześniej nie będzie swapa na 1.8) jak nim ekonomiczniej jeździć :okej:



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw lip 22, 2010 14:02

Jazz_Blue pisze:tylko zamulanie...
i katowanie silnika
osobiście jak się chcę bujać to przy 3tys. zmieniam(ale nie pod górkę) i hamowanie silnikiem, gdzie popadnie z redukcjami :bigok:


Obrazek

ajaXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 14:10
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: ajaXXX » czw lip 22, 2010 14:35

Biedny silnik od dziś zmieniam prszy 3000obr/min :]



Domelek12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lip 21, 2010 18:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: Domelek12 » czw lip 22, 2010 15:22

Mój golfik pali poniżej 7 litrów na trasie,przy jeździe tak do 130. A w mieście to nie sprawdzałem.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw lip 22, 2010 15:37

70 stopni nie powoduje większego spalania

miałem w mk3 1,4 uwalony termostat i w lato temperatura była 80 a 90 stopni na trasie a w zimę 60 i nie zaobserwowałem wzrostu spalania



a to ze na blacie jest 90 a w vag 70 to wynika z tego ze komputery od któregoś rocznika specjalnie przekłamują pokazuje idealnie 90 aby nie martwić kierowcy tak samo ma imperfekt cal w dawnym 1,8 abs a obecnie 2,0 abf

mam teraz mk3 1,6 aft 101 kucy i do 90 temperatura rośnie normalnie ale nie więcej niż 90 bo komputer ukrywa małe odchyłki chyba ze przegrzewa się silnik to wtedy śle wskazówkę na czerwone pole

w mk3 1,4 92 rok wskazówka pokazywała faktyczny stan a tu nie tak samo jak w moim focusie 2,0 do 90 pokazuje prawdę potem przekłamuje do momentu niebezpiecznego wzrostu temperatury


problem tkwi raczej w profilu i ciężkiej nodze choć w obecnym aft 101 kucy mam laczki 15/50/205 i spalanie w trasie 5,6l-5,8l bez klimy delikatna jazda do 90 km/h a przy ciężkiej nodze do 120km/h 8l po mieście 10,5l

a średnie spalanie na przełomie 2000km to 8,3l które potwierdzone przeliczeniem po przez tankowanie do pełna

vag by meldował uszkodzenie obwodu grzałki sondy


a co do ekonomicznej jazdy to nie można biegów zmieniać tak nisko i potem wciskać gaz do dechy

jak z górki to tak ale normalna zmiana biegów powinna nastąpić przynajmniej w momencie obrotowym a początku wzrostu mocy tak przy 3 tyś 3,5 tyś

np w focusie 2,0 zmieniam nawet przy 2,5 jak spokojnie jadę ale normalnie to przy 3 tyś
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 15:58 przez dziabi3, łącznie zmieniany 4 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw lip 22, 2010 17:36

dziabi3 pisze:a to ze na blacie jest 90 a w vag 70 to wynika z tego ze komputery od któregoś rocznika specjalnie przekłamują pokazuje idealnie 90 aby nie martwić kierowcy
No to Cie poniosła fantazja :panna:
Owszem komputer przekłamuje, ale nie o 20°, tylko kilka stopni +-



Awatar użytkownika
KluKoks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 20, 2009 12:22
Lokalizacja: KLU
Kontakt:

Post autor: KluKoks » czw lip 22, 2010 17:55

kolejny 1.6 akl sie melduje :P u mnie tez tyle auto pali (10co najmniej w trasie i 13-14 w miescie energicznej jazdy) i na razie sie przyzwyczailem, no chyba ze wytne strumienice i wloze spowrotem katalizator, sondy nie sprawdzalem, ale po podlaczeniu do urzadzenia serwisowego VAG to pokazuje blad sondy, przepustnicy i awarie komputera pojazdu ( po skasowaniu i odpaleniu auta znowu to samo jest :P )
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 17:56 przez KluKoks, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości