Inne bezpieczniki w skrzynce niż na schemacie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Inne bezpieczniki w skrzynce niż na schemacie

Post autor: lavix » pn lip 19, 2010 15:41

Witam. Chciałem dziś porównać i powymieniać wszystkie na nowe bezpieczniki. Gdy otworzyłem klapę skrzynki z bezpiecznikami żeby porównać ze schematem trochę się zdziwiłem. Otóż rozłożnienie u mnie w samochodzie bezpieczników wygląda następująco:

Obrazek

Natomiast na schemacie prezentują się następująco:

Obrazek

Nadmieniam, że z elektryki nie działa mi podświetlenie zegarów i tablicy rejestracyjnej. Teraz niech któs mi powie, czy ułożenie bezpieczników w samochodzie jest prawidłowe, czy może pozamieniać tak jak jest na schemacie? A może schemat jest zły? Pozdro

POJAZD: MK3 1992 55kW 1.8 benz.
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 15:41 przez lavix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lip 19, 2010 15:49

Ale o kolory chodzi czy co ?? Może wcześniej niektóre bezpieczniki były przepalone i wymienione na inne.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lip 19, 2010 16:14

Masz pewnie wymienione na takie co były pod ręką. Np 2 czyli swiatło mijania prawe, masz wciśnięty 7,5 a to mało na żarówkę 55 Wat.



lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pn lip 19, 2010 18:49

Qto pisze:Ale o kolory chodzi czy co ?? Może wcześniej niektóre bezpieczniki były przepalone i wymienione na inne.
Wiesz... ja się nie znam na elektryce. Bo dla mnie to jest znak zapytania skoro np w drugiej pozycji wg. schematu powinien być bezp. 10A a jest 7,5A. Czy to nie gra roli jak w innych pozycjach np. zamiast 30A jest wciśnięty 20A? Czy może lepiej powsadzać tak jak na schemacie?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lip 19, 2010 19:02

Bezpiecznik powinien być dobrany do obciżenia. Nie może być za mocny - aby nie spalał się zbyt długo - oraz za słaby - aby nie spalał się przy nominalnym obciążeniu. Zamień na właściwie.



lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pn lip 19, 2010 20:59

Dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lip 19, 2010 22:48

lavix pisze:dla mnie to jest znak zapytania skoro np w drugiej pozycji wg. schematu powinien być bezp. 10A a jest 7,5A.
Powkładaj takie jak w instrukcji i będzie git. Czasami daje się większy bezpiecznik jeżeli dodatkowo podłącza się jakieś urządzenie, mniejszy bezpiecznik niż w instrukcji raczej nie powinien być.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 329 gości