Problem z instalacją elektrycznych szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Problem z instalacją elektrycznych szyb

Post autor: Bakamura » wt wrz 22, 2009 23:33

Witam. Mam golfa z marca 88 roku.

Mam pewien problem. Założyłem podnośniki elektrycznych szyb od seicento, sprawdzone działają. Udało mi się dostać oryginalną instalację elektrycznych szyb chociaż w kawałkach. Z przekaźnika przedłużyłem kable lutując je, następnie dając je w koszulkę termokurczliwą a na sam koniec izolacja, wszystko aby było jak należy.

Podłączyłem instalację zgodnie z sugestiami w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235937 Przewód od masy do wtyczki nad skrzynką po lewej stronie, przewód zasilający do jednego z pinów P w skrzynce oraz cienki kabelek pod wtyk G1.

Po podłączeniu instalacji i przełącznika pali się bezpiecznik, tu dodatkowe pytanie jaką wartość ma mieć bezpiecznik? Pali zarówno 15 jak i 25 w momencie więc na pewno coś jest nie tak..

Dodam że instalacja sprawdzana na jednym przełączniku i bez podłączenia drugiego silnika, chciałem sprawdzić czy działa. Może to jest przyczyną?

Przyczyny jakie przychodzą mi na myśl:
-zdanie powyżej^^
-zepsuty przekaźnik
-zepsuty przełącznik(kupiłem go z instalacją od laika i nie wiem czy działa)

Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być podstawka pod bezpiecznik którą przerobiłem, ponieważ wsuwki żeńskie nie mieściły się więc poszerzyłem trochę otwory, może nie są wystarczająco odizolowane?


Proszę o pomoc co może być przyczyną :(
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 18:54 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr wrz 23, 2009 10:35

Bezpiecznik powinien być 30A i to termiczny. Czasami można dostać gdzieś na szrotach - będzie taki w blaszanej obudowie. Ale jak nie wasz, to wstaw zwykły. Na początek odłącz wszystko od instalacji (wszystkie przełączniki i silniczki) - zostaw przekaźnik i bezpiecznik. Włącz zapłon - przekaźnik powinien pyknąć. Jeżeli spaliło bezpiecznik, to wyciągnij przekaźnik i wtedy jeszcze raz spróbuj. Jeżeli nadal pali, to masz coś namieszane w instalacji - wtedy wiązka którą zrobiłeś jest do sprawdzenia.
Konektorki, które zrobiłeś w gnieździe bezpiecznika nie maja nic do tego - one i tak są zwarte przez bezpiecznik, a skoro bezpiecznik się przepala, to znaczy, że wszystko tam funkcjonuje prawidłowo.


W ogóle to napisz, kiedy pali ten bezpiecznik? Jak właczasz zapłon, czy jak próbujesz ruszyć szybą?



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » śr wrz 23, 2009 23:00

Lipek81, dziękuje za wskazówki, jutro będę sprawdzał :)

Dzięki za wskazówki, posłucham czy przekaźnik "pyknie". Bezpiecznik pali mi dopiero po naciśnięciu przycisku. Dam znać co do efektów. Te bezpieczniki termiczne to tylko do elektrycznych szyb były? bo u mnie na szrotach niektórzy nie widzieli jeszcze szerokich zderzaków a co dopiero elektryki szyb :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 24, 2009 08:39

Nie wiem, czy tylko do elektrycznych szyb, ale były też stosowane chyba w innych samochodach itp. U mnie w Pruszczu co niedziela jest giełda i czasami widzałem tam takie bezpieczniki - nie wiem, skąd gość je wymontował.

Jeżeli pali bezpiecznik w momencie wciśnięcia przycisku - to obojętnie którego? Wciśnięcie każdego przycisku powoduje spalenie bezpiecznika? Jeżeli podłaczysz silnik na krótko, to działa?



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » czw wrz 24, 2009 17:36

Założyłem bezpiecznik 30A.. podłączam i działa :) Przyczyną myślę że mogło być zwarcie kabli przy silniczku bo jest tam mało miejsca. Dobrze zaizolowałem i jest ok :bigok:

Dziękuje za pomoc Lipek81



Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » ndz lip 18, 2010 18:52

Ostatnio wyciągnąłem z szafy wiązkę elektrycznych szyb i podnośniki, które kiedyś kupiłem od jednego forumowicza. Przyszedł czas na montaż, ale po rozplątaniu wiązki troszkę zgłupiałem. Po rozplątaniu wyglądała tak:
Obrazek
Dłuższe kable, jak sądze są od tylnych drzwi :okej: i mają takie końcówki:
Obrazek
Krótsze kabelki mają takie zakończenia:
Obrazek
Są jeszcze takie kabelki, dość krótkie. Nie wiem do czego one są:
Obrazek
Mam jeszcze takie 2 luźne wiązki:
Obrazek
A moje podnośniki wyglądają tak:
Obrazek

I teraz tak: Generalnie nie mam pojęcia jak to założyć na golfa :) A zgłupiałem z tego względu, że koleś od którego to kupiłem, mówił mi że przednie podnośniki się spaliły i ma tylko tylne - niby te ze zdjęcia wyżej. ALE ! te podnośniki pasują pod kostki (wsuwki) od tych krótszych kabelków - czyli tak jakby te podnośniki były na przód a nie na tył (tylne końcówki kabli są 3 pinowe a końcówki podnośników 2 pinowe). Czy w takim razie te podnośniki ze zdjęcia są przednie ? Czy tylne jednak ?:) 2 sprawa to nie jestem pewien od czego są te 3 kabelki - czy czerwony to +, brązowy masa ? A czarny to nie wiem od czego :bigok: Gdzie podłączyć tego plusa? Bezpośrednio pod akumulator ? A czarny kabelek ? I ostatnia sprawa to te krótkie, luźne, dwie wiązki (na zdjęciu jest tylko jedna, dopiero później znalazłem w szafie drugą). Od czego one są ? I gdzie je podłączyć ? Bo wg mnie to instalacja ta z 1 zdjęcia mogłaby być już kompletem :) Bo jest wyjście na przednie podnośniki, na tylne podnośniki, plus, masa, jest przekaźnik, końcówki do konsoli środkowej więc czego jeszcze chcieć :) A tu jeszcze 2 luźne wiązki :) Za wszelkie info będę szczerze wdzięczny. :pub:


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lip 18, 2010 23:14

Wiązkę układasz w samochodzie tak, jak na pierwszym zdjęciu. Te trzy krótkie kable są od zasilania itp. Z tego co widzę, nie masz kompletnej wiązki, bo brakuje tobie bezpiecznika + podstawki do tego (bo przekaźnik to chyba masz z podstawką, przy kostkach od przełączników?). Brązowy kabelek to masa i podłączasz ją do blaszki nad panelem bezpieczników. Gruby czerwony przewód to zasilanie - Tam powinien być bezpiecznik i dalej od bezpiecznika do skrzynki przekaźników - pod stałe +12V. Czarny przewód to sterowanie przekaźnika - +12V po stacyjce. Jak podasz mi, czy masz starą, czy nową instalację, to napisze, gdzie to podłączyć.

Te krótkie wiązki są od tylnych drzwi. Łączysz je z tymi kostkami od wiązki głównej, na 3 piny. Dalej, do tej krótkiej wiązki podłączasz silniczek i przełącznik (tylne drzwi można było obsługiwać zarówno z konsoli, jak i z przycisku w drzwiach). Podnośniki na zdjęciu są od tylnych drzwi i jak przy ich podłączeniu użyjesz tych krótkich wiązek, to wszystko będzie ok.



Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » pn lip 19, 2010 15:40

Dzięki Lipek81, za wyjaśnienie. Właśnie jeszcze nie wchodząc dzisiaj na forum i nie czytając Twojej odpowiedzi zobaczyłem tą krótką wiązkę i przyszło olśnienie że przecież to jest właśnie od tylnych drzwi :) Moja instalacja jest nowego typu, więc gdzie ten cienki czarny kabelek wpiąć w tej stacyjce ?
Lipek81 pisze:bo przekaźnik to chyba masz z podstawką, przy kostkach od przełączników?
Dokładnie tak.
Lipek81 pisze:i dalej od bezpiecznika do skrzynki przekaźników - pod stałe +12V.
W którym miejscu oryginalnie jest podłączone zasilanie od el. szyb ?

[ Dodano: 19 Lip 2010 15:42 ]
A jeszcze jedno - jeśli moje auto nie miało el szyb to czy muszę rozwiercać jakieś dodatkowe otwory pod silniczek od el. podnośnika ? Czy jakieś otwory do tego są już przyszykowane w poszyciu drzwi ?
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 15:41 przez #Mateusz#, łącznie zmieniany 1 raz.


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lip 19, 2010 18:42

Nic nie trzeba rozwiercać - wyciągasz stare podnośniki i wkładasz nowe. Gruby czerwony kabel podłączasz przez bezpiecznik, na konektorek tam, gdzie dochodzą inne czerwone kable z tyłu skrzynki bezpieczników - będą one w jednym rzędzie, przy dolnej krawędzi skrzynki - i jest tam kilka pinów wolnych. Czarny podłączasz pod pin D/11 z tyłu skrzynki. Po przekręceniu kluczyka powinno być słychać cykniecie przekaźnika.



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » pn lip 19, 2010 18:49

Lipek81, A jak to się ma do starej instalacji w samochodzie i "nowych" drzwiach ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości