Problem z instalacją elektrycznych szyb
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z instalacją elektrycznych szyb
Witam. Mam golfa z marca 88 roku.
Mam pewien problem. Założyłem podnośniki elektrycznych szyb od seicento, sprawdzone działają. Udało mi się dostać oryginalną instalację elektrycznych szyb chociaż w kawałkach. Z przekaźnika przedłużyłem kable lutując je, następnie dając je w koszulkę termokurczliwą a na sam koniec izolacja, wszystko aby było jak należy.
Podłączyłem instalację zgodnie z sugestiami w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235937 Przewód od masy do wtyczki nad skrzynką po lewej stronie, przewód zasilający do jednego z pinów P w skrzynce oraz cienki kabelek pod wtyk G1.
Po podłączeniu instalacji i przełącznika pali się bezpiecznik, tu dodatkowe pytanie jaką wartość ma mieć bezpiecznik? Pali zarówno 15 jak i 25 w momencie więc na pewno coś jest nie tak..
Dodam że instalacja sprawdzana na jednym przełączniku i bez podłączenia drugiego silnika, chciałem sprawdzić czy działa. Może to jest przyczyną?
Przyczyny jakie przychodzą mi na myśl:
-zdanie powyżej^^
-zepsuty przekaźnik
-zepsuty przełącznik(kupiłem go z instalacją od laika i nie wiem czy działa)
Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być podstawka pod bezpiecznik którą przerobiłem, ponieważ wsuwki żeńskie nie mieściły się więc poszerzyłem trochę otwory, może nie są wystarczająco odizolowane?
Proszę o pomoc co może być przyczyną
Mam pewien problem. Założyłem podnośniki elektrycznych szyb od seicento, sprawdzone działają. Udało mi się dostać oryginalną instalację elektrycznych szyb chociaż w kawałkach. Z przekaźnika przedłużyłem kable lutując je, następnie dając je w koszulkę termokurczliwą a na sam koniec izolacja, wszystko aby było jak należy.
Podłączyłem instalację zgodnie z sugestiami w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235937 Przewód od masy do wtyczki nad skrzynką po lewej stronie, przewód zasilający do jednego z pinów P w skrzynce oraz cienki kabelek pod wtyk G1.
Po podłączeniu instalacji i przełącznika pali się bezpiecznik, tu dodatkowe pytanie jaką wartość ma mieć bezpiecznik? Pali zarówno 15 jak i 25 w momencie więc na pewno coś jest nie tak..
Dodam że instalacja sprawdzana na jednym przełączniku i bez podłączenia drugiego silnika, chciałem sprawdzić czy działa. Może to jest przyczyną?
Przyczyny jakie przychodzą mi na myśl:
-zdanie powyżej^^
-zepsuty przekaźnik
-zepsuty przełącznik(kupiłem go z instalacją od laika i nie wiem czy działa)
Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być podstawka pod bezpiecznik którą przerobiłem, ponieważ wsuwki żeńskie nie mieściły się więc poszerzyłem trochę otwory, może nie są wystarczająco odizolowane?
Proszę o pomoc co może być przyczyną
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 18:54 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bezpiecznik powinien być 30A i to termiczny. Czasami można dostać gdzieś na szrotach - będzie taki w blaszanej obudowie. Ale jak nie wasz, to wstaw zwykły. Na początek odłącz wszystko od instalacji (wszystkie przełączniki i silniczki) - zostaw przekaźnik i bezpiecznik. Włącz zapłon - przekaźnik powinien pyknąć. Jeżeli spaliło bezpiecznik, to wyciągnij przekaźnik i wtedy jeszcze raz spróbuj. Jeżeli nadal pali, to masz coś namieszane w instalacji - wtedy wiązka którą zrobiłeś jest do sprawdzenia.
Konektorki, które zrobiłeś w gnieździe bezpiecznika nie maja nic do tego - one i tak są zwarte przez bezpiecznik, a skoro bezpiecznik się przepala, to znaczy, że wszystko tam funkcjonuje prawidłowo.
W ogóle to napisz, kiedy pali ten bezpiecznik? Jak właczasz zapłon, czy jak próbujesz ruszyć szybą?
Konektorki, które zrobiłeś w gnieździe bezpiecznika nie maja nic do tego - one i tak są zwarte przez bezpiecznik, a skoro bezpiecznik się przepala, to znaczy, że wszystko tam funkcjonuje prawidłowo.
W ogóle to napisz, kiedy pali ten bezpiecznik? Jak właczasz zapłon, czy jak próbujesz ruszyć szybą?
Lipek81, dziękuje za wskazówki, jutro będę sprawdzał
Dzięki za wskazówki, posłucham czy przekaźnik "pyknie". Bezpiecznik pali mi dopiero po naciśnięciu przycisku. Dam znać co do efektów. Te bezpieczniki termiczne to tylko do elektrycznych szyb były? bo u mnie na szrotach niektórzy nie widzieli jeszcze szerokich zderzaków a co dopiero elektryki szyb
Dzięki za wskazówki, posłucham czy przekaźnik "pyknie". Bezpiecznik pali mi dopiero po naciśnięciu przycisku. Dam znać co do efektów. Te bezpieczniki termiczne to tylko do elektrycznych szyb były? bo u mnie na szrotach niektórzy nie widzieli jeszcze szerokich zderzaków a co dopiero elektryki szyb
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Nie wiem, czy tylko do elektrycznych szyb, ale były też stosowane chyba w innych samochodach itp. U mnie w Pruszczu co niedziela jest giełda i czasami widzałem tam takie bezpieczniki - nie wiem, skąd gość je wymontował.
Jeżeli pali bezpiecznik w momencie wciśnięcia przycisku - to obojętnie którego? Wciśnięcie każdego przycisku powoduje spalenie bezpiecznika? Jeżeli podłaczysz silnik na krótko, to działa?
Jeżeli pali bezpiecznik w momencie wciśnięcia przycisku - to obojętnie którego? Wciśnięcie każdego przycisku powoduje spalenie bezpiecznika? Jeżeli podłaczysz silnik na krótko, to działa?
Ostatnio wyciągnąłem z szafy wiązkę elektrycznych szyb i podnośniki, które kiedyś kupiłem od jednego forumowicza. Przyszedł czas na montaż, ale po rozplątaniu wiązki troszkę zgłupiałem. Po rozplątaniu wyglądała tak:
Dłuższe kable, jak sądze są od tylnych drzwi i mają takie końcówki:
Krótsze kabelki mają takie zakończenia:
Są jeszcze takie kabelki, dość krótkie. Nie wiem do czego one są:
Mam jeszcze takie 2 luźne wiązki:
A moje podnośniki wyglądają tak:
I teraz tak: Generalnie nie mam pojęcia jak to założyć na golfa A zgłupiałem z tego względu, że koleś od którego to kupiłem, mówił mi że przednie podnośniki się spaliły i ma tylko tylne - niby te ze zdjęcia wyżej. ALE ! te podnośniki pasują pod kostki (wsuwki) od tych krótszych kabelków - czyli tak jakby te podnośniki były na przód a nie na tył (tylne końcówki kabli są 3 pinowe a końcówki podnośników 2 pinowe). Czy w takim razie te podnośniki ze zdjęcia są przednie ? Czy tylne jednak ?:) 2 sprawa to nie jestem pewien od czego są te 3 kabelki - czy czerwony to +, brązowy masa ? A czarny to nie wiem od czego Gdzie podłączyć tego plusa? Bezpośrednio pod akumulator ? A czarny kabelek ? I ostatnia sprawa to te krótkie, luźne, dwie wiązki (na zdjęciu jest tylko jedna, dopiero później znalazłem w szafie drugą). Od czego one są ? I gdzie je podłączyć ? Bo wg mnie to instalacja ta z 1 zdjęcia mogłaby być już kompletem Bo jest wyjście na przednie podnośniki, na tylne podnośniki, plus, masa, jest przekaźnik, końcówki do konsoli środkowej więc czego jeszcze chcieć A tu jeszcze 2 luźne wiązki Za wszelkie info będę szczerze wdzięczny.
Dłuższe kable, jak sądze są od tylnych drzwi i mają takie końcówki:
Krótsze kabelki mają takie zakończenia:
Są jeszcze takie kabelki, dość krótkie. Nie wiem do czego one są:
Mam jeszcze takie 2 luźne wiązki:
A moje podnośniki wyglądają tak:
I teraz tak: Generalnie nie mam pojęcia jak to założyć na golfa A zgłupiałem z tego względu, że koleś od którego to kupiłem, mówił mi że przednie podnośniki się spaliły i ma tylko tylne - niby te ze zdjęcia wyżej. ALE ! te podnośniki pasują pod kostki (wsuwki) od tych krótszych kabelków - czyli tak jakby te podnośniki były na przód a nie na tył (tylne końcówki kabli są 3 pinowe a końcówki podnośników 2 pinowe). Czy w takim razie te podnośniki ze zdjęcia są przednie ? Czy tylne jednak ?:) 2 sprawa to nie jestem pewien od czego są te 3 kabelki - czy czerwony to +, brązowy masa ? A czarny to nie wiem od czego Gdzie podłączyć tego plusa? Bezpośrednio pod akumulator ? A czarny kabelek ? I ostatnia sprawa to te krótkie, luźne, dwie wiązki (na zdjęciu jest tylko jedna, dopiero później znalazłem w szafie drugą). Od czego one są ? I gdzie je podłączyć ? Bo wg mnie to instalacja ta z 1 zdjęcia mogłaby być już kompletem Bo jest wyjście na przednie podnośniki, na tylne podnośniki, plus, masa, jest przekaźnik, końcówki do konsoli środkowej więc czego jeszcze chcieć A tu jeszcze 2 luźne wiązki Za wszelkie info będę szczerze wdzięczny.
Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wiązkę układasz w samochodzie tak, jak na pierwszym zdjęciu. Te trzy krótkie kable są od zasilania itp. Z tego co widzę, nie masz kompletnej wiązki, bo brakuje tobie bezpiecznika + podstawki do tego (bo przekaźnik to chyba masz z podstawką, przy kostkach od przełączników?). Brązowy kabelek to masa i podłączasz ją do blaszki nad panelem bezpieczników. Gruby czerwony przewód to zasilanie - Tam powinien być bezpiecznik i dalej od bezpiecznika do skrzynki przekaźników - pod stałe +12V. Czarny przewód to sterowanie przekaźnika - +12V po stacyjce. Jak podasz mi, czy masz starą, czy nową instalację, to napisze, gdzie to podłączyć.
Te krótkie wiązki są od tylnych drzwi. Łączysz je z tymi kostkami od wiązki głównej, na 3 piny. Dalej, do tej krótkiej wiązki podłączasz silniczek i przełącznik (tylne drzwi można było obsługiwać zarówno z konsoli, jak i z przycisku w drzwiach). Podnośniki na zdjęciu są od tylnych drzwi i jak przy ich podłączeniu użyjesz tych krótkich wiązek, to wszystko będzie ok.
Te krótkie wiązki są od tylnych drzwi. Łączysz je z tymi kostkami od wiązki głównej, na 3 piny. Dalej, do tej krótkiej wiązki podłączasz silniczek i przełącznik (tylne drzwi można było obsługiwać zarówno z konsoli, jak i z przycisku w drzwiach). Podnośniki na zdjęciu są od tylnych drzwi i jak przy ich podłączeniu użyjesz tych krótkich wiązek, to wszystko będzie ok.
Dzięki Lipek81, za wyjaśnienie. Właśnie jeszcze nie wchodząc dzisiaj na forum i nie czytając Twojej odpowiedzi zobaczyłem tą krótką wiązkę i przyszło olśnienie że przecież to jest właśnie od tylnych drzwi Moja instalacja jest nowego typu, więc gdzie ten cienki czarny kabelek wpiąć w tej stacyjce ?
[ Dodano: 19 Lip 2010 15:42 ]
A jeszcze jedno - jeśli moje auto nie miało el szyb to czy muszę rozwiercać jakieś dodatkowe otwory pod silniczek od el. podnośnika ? Czy jakieś otwory do tego są już przyszykowane w poszyciu drzwi ?
Dokładnie tak.Lipek81 pisze:bo przekaźnik to chyba masz z podstawką, przy kostkach od przełączników?
W którym miejscu oryginalnie jest podłączone zasilanie od el. szyb ?Lipek81 pisze:i dalej od bezpiecznika do skrzynki przekaźników - pod stałe +12V.
[ Dodano: 19 Lip 2010 15:42 ]
A jeszcze jedno - jeśli moje auto nie miało el szyb to czy muszę rozwiercać jakieś dodatkowe otwory pod silniczek od el. podnośnika ? Czy jakieś otwory do tego są już przyszykowane w poszyciu drzwi ?
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 15:41 przez #Mateusz#, łącznie zmieniany 1 raz.
Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Nic nie trzeba rozwiercać - wyciągasz stare podnośniki i wkładasz nowe. Gruby czerwony kabel podłączasz przez bezpiecznik, na konektorek tam, gdzie dochodzą inne czerwone kable z tyłu skrzynki bezpieczników - będą one w jednym rzędzie, przy dolnej krawędzi skrzynki - i jest tam kilka pinów wolnych. Czarny podłączasz pod pin D/11 z tyłu skrzynki. Po przekręceniu kluczyka powinno być słychać cykniecie przekaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości