Mk3 Olej w filtrze powietrza?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dred1975
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 26, 2005 14:57
Lokalizacja: Konin

Mk3 Olej w filtrze powietrza?

Post autor: dred1975 » pn kwie 24, 2006 20:30

Witam mam problem ot dzis pojechałem na wymiane oleju i wymiane pasków i po zdjeciu obudowy filtra okazało sie ze jest tam olej w całym układzie nie jest tego wiele ale jest bo troche wyciekło na miarce tez troche było to widac bo stan poszedł na minimum skad sie tam wzioł olej :( silnik suchutki pali na tkniecie zero problemów do tej pory a kulnołem nim w cztery miesąice prawie 20tyś.Aaaa motor to 1.8 ADZ +LPG



Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » pn kwie 24, 2006 20:49

nie wiem czy dobrze myślę ale podejżewam spore przedmuchy,być może pierścienie olejowe zaliczaja padakę,a spory ma przebieg?



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn kwie 24, 2006 20:52

mozliwe ze separator oleju na odmie przepuszcza za duzo i stad olej w dolocie :]


Obrazek

dred1975
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 26, 2005 14:57
Lokalizacja: Konin

Post autor: dred1975 » pn kwie 24, 2006 20:57

Przebieg? i tak mi nikt nie wierzy obecnie 72tys odkupiłem go z salonu we francji dostałem wszystkie papiery i ksiazki serwisowe jezdziła ty baba przydarła bok zostawiła go i wzieła innego gofera



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt kwie 25, 2006 15:19

Moze przesadziles i za rzadki olej wlales i wyrzuca go odma.
Producent podaje 15W-40
Wlej polsyntetyk, np. Mobil Super S 10W-40.

A jesli chodzi o kobiety, to czasami lubia oszczedzac samochody i uzywaja tylko 3 biegow :)
To jest Fakt.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 25, 2006 15:58

pkirylcz pisze:Producent podaje 15W-40
Skąd ta informacja ? Ciekawe że przy starym mkII zalecane są m.in. 5W30 i 10W40 a przy nowszym mkIII mineralny 15W40 ? :goof: Coś niedowierzam :chytry:

Instrukcja obsługi mkII - oleje
Ostatnio zmieniony śr kwie 26, 2006 17:22 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr kwie 26, 2006 12:31

A dlaczego mineralny ??
15W-40 tylko ze polsyntetyk. To jest klasa lepkosci dla poszczegolnych temperatur. 15W - (Winter i nie pamietam ile to jest na minusie, moze -30) i 40 tj 40 Stopni w lato.

Przyznam ze w dwoch miejscach w jednej ksiazce serwisowej sa inne informacje. Jedna ze olej 10W a druga ze 15W jakies 100stron dalej.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 26, 2006 13:33

Są półsyntetyki 15W40 ale bardzo mało popularne, praktycznie nie ma ich na rynku i na pewno do żadnego golfa nie jest polecany półsyntetyczny 15W40 bo takie oleje nie są powszechnie stosowane. W kreatorach dobierania oleju na stronach różnych producentów wychodzi że od mkII zalecany jest półsyntetyczny 10W40. A silniki sa przystosowane do praktycznie każdej lepkości zimowej i letniej 40.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr kwie 26, 2006 16:42

Zgadzam sie ze 15W-40 sa malo popularne. W Polsce nie widzialem, albo po prostu nie szukalem. W Niemczech zwrocilem na to uwage, na ich dostepnosc bo myslalem ze to moze byc mineralny.
Tak jak piszesz, zarowno polsyntetyk 10W-40 jak i 15W-40 podaje "podrecznik". Dziwne ze w jednym miejscu jest tak, a w drugim tak. Nie ma to jednak wielkiego znaczenia.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr kwie 26, 2006 18:39

Witam... co do odmy (bo widze ze posty schodza z tematu :) )co do oleju w filtrze to jest kilka mozliwosci:
- jesli poprzednio ktos zle zalozyl pasek rozrzadu np o jeden zabek to zmienily sie fazy rozrzadu co spowodowalo cofanie sie powietrza dolotowego i zachlapywanie dolotu olejem z odmy...
- jesli ostatnio zdejmowales pokrywe klawiatury to napisz czy nad walkiem znajdowala sie specjalna oslona? powinna tam byc!
- byc moze odolejacz nie dziala wlasciwie
zachlapywanie dolotu olejem nie jest grozne i nie jest na pewno spowodowane nadmiernymi przedmuchami lub jakims uszkodzeniem.... takze o to mozesz byc spokojny... sprawdz to co napisalem bo w tych trzech rzeczach powinna tkwic przyczyna... a co do olejow to do VW mozna zastosowac kazdy z przedzialu od 0W do 50... lecz najkorzystniejszy w naszych warunkach klimatycznych jest olej 0W40 syntetyczny... pozdrawiam



dred1975
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 26, 2005 14:57
Lokalizacja: Konin

Post autor: dred1975 » śr kwie 26, 2006 23:30

Pasek jest załozomy dobrze pozatym przy zmianie olelu wymieniałem tez pasek i dlatego zobaczyłem ze jest olej w filtrze bo był wyciagany aby dostac sie do paska,
pokrywy zaworów nie tykałem ale po zdjeciu korka wlewu oleju widac jakas blache
a olej leje Mobila Super S 10W-40 juz druga wymiana w nicałe 5 miesiecy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 456 gości