Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V

Post autor: dominiks1980 » pn lip 12, 2010 15:00

Witam.
Od paru dni zauważyłem w moim mk4 coś takiego. Podczas pracy silnika i włączonych światłach mam napięcie ok 14.1V Po włączeniu radia ze wzmacniaczem to napięcie spada do ok 13.8V a jak do tego włączę nawiew na 4 bieg to napięcie spada do ok 12.8V. Napięcie ładowania 13.8V to w porządku ale spadek do ok 12.8v to już za mało.
Co może być przyczyną takiego zachowania alternatora pod obciążeniem ?
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 15:02 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 2 razy.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Re: Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V

Post autor: CQ » pn lip 12, 2010 15:03

dominiks1980 pisze:Witam.
Od paru dni zauważyłem w moim mk4 coś takiego. Podczas pracy silnika i włączonych światłach mam napięcie ok 14.1V Po włączeniu radia ze wzmacniaczem to napięcie spada do ok 13.8V a jak do tego włączę nawiew na 4 bieg to napięcie spada do ok 12.8V. Napięcie ładowania 13.8V to w porządku ale spadek do ok 12.8v to już za mało.
Co może być przyczyną takiego zachowania alternatora pod obciążeniem ?
alternator do sprawdzenia. pewnie któraś dioda/diody są walnięte...



greg

Post autor: greg » pn lip 12, 2010 22:23

a klimę też masz?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt lip 13, 2010 08:46

Luźny pasek, szczotki.....


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » wt lip 13, 2010 10:14

Klimę mam ale nie była włączona.
Pasek wymieniony miesiąc temu.
Dzisiaj rano już wszystko w porządku , przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spadło poniżej 13.8V. Gdy to zaobserwowałem był upał powyżej 30 stopni. Może to być wina temperatury ?
Mszę zwrócić na to uwagę czy to był sporadyczny incydent czy dzieje się od czasu do czasu.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lip 13, 2010 20:28

Ja bym sobie tym głowy nie zawracał. Może coś źle zmierzyłeś, albo przed zmierzeniem wartości napięcia nie oczyściłeś klem. A osad na klemach mam swoją rezystancję... Ale sprawdzenie za jakiś czas nie zaszkodzi...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » pt lip 16, 2010 18:06

Jednak coś jest nie tak.
Gdy mam włączone radio, klima na 4 biegu to podczas jazdy napięcie jest w okolicy 13.5V, więc w miarę ok.

Natomiast na wolnych obrotach, stojąc np. na światłach napięcie spada do 12V są i momenty że jest 11.8V



greg

Post autor: greg » ndz lip 18, 2010 11:00

dominiks1980, może to jednak wina tego twojego radia - bo coś tu nie tak z nim.
Aha - klima ma bezpiecznik 25A dla dmuchawy w aucie i bezpiecznik 40 dla wentylatorów - czyli max pobór możliwy to pewnie ponad 50A dla samej klimy + do tego twoje radio (nie wiem coś tam zmajstrował) + do tego światłą 110W czyli ok 10A to co się dziwisz że spada napięcie - wyłącz to radio albo zmniejsz dmuchawę i sprawdź



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 116 gości