Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V
Witam.
Od paru dni zauważyłem w moim mk4 coś takiego. Podczas pracy silnika i włączonych światłach mam napięcie ok 14.1V Po włączeniu radia ze wzmacniaczem to napięcie spada do ok 13.8V a jak do tego włączę nawiew na 4 bieg to napięcie spada do ok 12.8V. Napięcie ładowania 13.8V to w porządku ale spadek do ok 12.8v to już za mało.
Co może być przyczyną takiego zachowania alternatora pod obciążeniem ?
Od paru dni zauważyłem w moim mk4 coś takiego. Podczas pracy silnika i włączonych światłach mam napięcie ok 14.1V Po włączeniu radia ze wzmacniaczem to napięcie spada do ok 13.8V a jak do tego włączę nawiew na 4 bieg to napięcie spada do ok 12.8V. Napięcie ładowania 13.8V to w porządku ale spadek do ok 12.8v to już za mało.
Co może być przyczyną takiego zachowania alternatora pod obciążeniem ?
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 15:02 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
Re: Napięcie ładowania ok 14.1V a pod obciążeniem 12.8V
alternator do sprawdzenia. pewnie któraś dioda/diody są walnięte...dominiks1980 pisze:Witam.
Od paru dni zauważyłem w moim mk4 coś takiego. Podczas pracy silnika i włączonych światłach mam napięcie ok 14.1V Po włączeniu radia ze wzmacniaczem to napięcie spada do ok 13.8V a jak do tego włączę nawiew na 4 bieg to napięcie spada do ok 12.8V. Napięcie ładowania 13.8V to w porządku ale spadek do ok 12.8v to już za mało.
Co może być przyczyną takiego zachowania alternatora pod obciążeniem ?
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Klimę mam ale nie była włączona.
Pasek wymieniony miesiąc temu.
Dzisiaj rano już wszystko w porządku , przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spadło poniżej 13.8V. Gdy to zaobserwowałem był upał powyżej 30 stopni. Może to być wina temperatury ?
Mszę zwrócić na to uwagę czy to był sporadyczny incydent czy dzieje się od czasu do czasu.
Pasek wymieniony miesiąc temu.
Dzisiaj rano już wszystko w porządku , przy wszystkich odbiornikach napięcie nie spadło poniżej 13.8V. Gdy to zaobserwowałem był upał powyżej 30 stopni. Może to być wina temperatury ?
Mszę zwrócić na to uwagę czy to był sporadyczny incydent czy dzieje się od czasu do czasu.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
dominiks1980, może to jednak wina tego twojego radia - bo coś tu nie tak z nim.
Aha - klima ma bezpiecznik 25A dla dmuchawy w aucie i bezpiecznik 40 dla wentylatorów - czyli max pobór możliwy to pewnie ponad 50A dla samej klimy + do tego twoje radio (nie wiem coś tam zmajstrował) + do tego światłą 110W czyli ok 10A to co się dziwisz że spada napięcie - wyłącz to radio albo zmniejsz dmuchawę i sprawdź
Aha - klima ma bezpiecznik 25A dla dmuchawy w aucie i bezpiecznik 40 dla wentylatorów - czyli max pobór możliwy to pewnie ponad 50A dla samej klimy + do tego twoje radio (nie wiem coś tam zmajstrował) + do tego światłą 110W czyli ok 10A to co się dziwisz że spada napięcie - wyłącz to radio albo zmniejsz dmuchawę i sprawdź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 116 gości