16V "KR" glosne "klepanie" silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

16V "KR" glosne "klepanie" silnika

Post autor: ^Butcher^ » pt lip 16, 2010 23:15

Witam!
Przedstawie moj problem od poczatku.Otoz zakupiłem golfa z silnikiem 16V o oznaczeniu KR ,przy kupnie auta silnik chodzil dobrze ,nie wydawał zadnych niepokojacych odglosow ,mocy tez miał pod dostatkiem .Po pokonaniu drogi powrotnej do domu ok.80 km ,auto zaczeło niemiłosiernie klekotac , prawie jak "diesel" ,dzwiek po otworzeniu maski jest strasznie glosny i metaliczny ,na moje oko zawory .Pojezdzilem jeszcze pare km ,auto chodziło glosno lecz mocy miał tyle samo .Dzis rano chcialem odpalic auto ,z trudem "złapało" i nie trzymało wolnych obr , po krotkiej jezdzie jakos sie unormowało ,lecz auto zaczelo tracic drastycznie na mocy oraz coraz glosniej "klekotac" ,wywaliło olej przez odme ,ledwo dojechałem do domu .Obecnie auto po puszczeniu gazu od razu gasnie , nie ma praktycznie mocy oraz bardzo glosno klekocze.Jesli byłby mi ktos w stanie powiedziec od czego to moglo sie stac i co mozna z tym zrobic to byłbym bardzo wdzieczny ..



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob lip 17, 2010 00:27

ojojoj to doje..łeś silnik:( Najlepsza diagnoza to mechanik i pomiar ciśnienia oleju, ciśnienia sprężania + próba olejowa. Dopiero jak te czynności wykonasz to będzie można stwierdzić co jest nie tak.


Na moje oko nie ma ciśnienia oleju, elementy nie sa smarowane i "chodzą"na sucho. Dlatego takie dźwięki




obym był złym prorokiem


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » sob lip 17, 2010 01:45

Postaram sie wykonac te czynnosci i napisze jakie przyniosly rezultaty ... A niewiesz od czego to mogło sie stac ? Bo dla mnie jest to nie do pojecia jak z dobrego silnika po przejechaniu 80km zrobiło sie cos czym nie da sie jezdzic...



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob lip 17, 2010 22:09

kolego może siadła pompa oleju, może się kanały poblokowały kolego trudno powiedzieć nie widząc ani sie słysząc motoru. Wykonaj te pomiary ( mechanik kolo 50 zł bierze za takie dwa pomiary), wtedy zobaczymy co wyjdzie i będziemy myśleć :bigok:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » ndz lip 18, 2010 15:08

Wczoraj ,troche porobiłem przy autku i wyszlo pare rzeczy .Kontrolka oleju byla calkowicie odpieta od czujnikow i ,podloczona w inne miejsce aby gasla po odpaleniu .Po sprawdzeniu czujników okazało sie ze obydwa są "uszkodzone" ,po zalozeniu sprawnego czujnika i dojscia do ładu w instalacji ,kontrolka po odpaleniu silnika swieci sie cały czas ...Z tego wynika ze nie ma cisnienia .Silnika nie moglem wogule odpalic ledwo łapał i od razu gasł .Odkrecilem obudowe filtra , była cala zalana olejem ,filtr nadawal sie do wyrzucenia .Wrzucilem inny i auto zagadało ale nie trzyma wolnych obr.No i teraz pytanie po co sa dwa czujniki oleju ? na ktorym mierzyc cisnienie ? Chce sam rozgryzc ten silnik ,nie bede go oddawał do mechaników :)



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » ndz lip 18, 2010 17:01

Kolego ja też jestem za tym ze swoje auta naprawia się samemu :), ale nie dysponujesz najprawdopodobniej sprzętem pomiarowym i dla tego mechanik przydałby sie tylko do pomiarów a nie naprawy.

no i teraz pytanie po co sa dwa czujniki oleju ? na ktorym mierzyc cisnienie ?
Ciśnienie należny zmierzyć na nagrzanym silniku ( w twoim przypadku będzie to pomiar na zimnym) na czujniku znajdującym się z boku głowicy.

Jeśli pomiar będzie bardzo bardzo bardzo niski (albo w ogóle go nie będzie ) to zaczniemy od wymontowania i sprawdzenia pompy oleju, następnie nowy olej i nowy filtr (nie filtron )

[ Dodano: 18 Lip 2010 17:02 ]
Masz gdzie wjechać na jakiś kanał aby zdemontować miskę i dostać sie do pompy ?

[ Dodano: 18 Lip 2010 17:06 ]
aha zapomniałbym, ten człowiek który sprzedawał ci golfa najprawdopodobniej wiedział że szlak motor trafia :bajer: miałem podobną sytuacje w moim golfie z silnikiem RP (gość poodłaczał wszystkie czujniki żeby nie pokazywał braku ciśnienia)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » ndz lip 18, 2010 17:39

Jutro ogarne sprawe z tymi pomiarami mysle ze uda sie to zalatawic.

Tak wiem ze na rozgrzanym tylko niewiem po co sa dwa czujniki oleju , na podstawie filtra oleju , jeden jest blizej bloku drugi troche dalej .Chcodziło o to czy ma znaczenie na ktorym sie mierzy cisnienie .

I jeszcze jedno , czy odpalanie silnika i jazda w takim stanie moze pogorszyc jego sytuacje ?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » ndz lip 18, 2010 20:07

I jeszcze jedno , czy odpalanie silnika i jazda w takim stanie moze pogorszyc jego sytuacje ?
Oczywiście !!!!!!!!! Nie jeździj takim autem bo dopier....sz motor do końca.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » ndz lip 18, 2010 22:39

Lucki, No tak myslałem :) ,tylko pewnie mechanik bedzie chciał zebym przyjechał do niego na te pomiary ,ciezko bedzie znalezc jakiegos zeby przyjechal do mnie i to zrobił ...

Jutro postaram sie to zalatwic jak tylko bede mial jakies wiesci to napisze i bedziemy myslec co dalej .

Dzieki za chec pomocy :pub:



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn lip 19, 2010 22:25

i jak wiadomo cos ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » pn lip 19, 2010 23:12

Tak dzisiaj sie wszytko wyjasniło juz pisze co i jak .
No wiec dzis zalatwilem manometr do mierzenia cisnienia oleju , podpialem odpaliłem i wskazowka ledwo co sie podniosla , brak cisnienia .Troche sie podłamałem ,wszyscy mi mowili ze silnik juz padlina .Jednak nie poddałem sie , wjechalem na podjazd ,spuscilem olej ,odkrecilem miske ,wyciaglem pompe wszystko przemyłem ,i nagle zauwazylem cos dziwnego w misce.Wyciagnałem z niej dwie garsci zmielonych kawałkow plastkiku cos jak bakielit.Byly to kawałki ok 2cmx2cm , jak sie pozniej okazalo byla to oslonka wokol smoka , ktora sie polamała .Poskrecalem wszystko nowy olej+filtr . No i próba ...oczywiscie z zalozonym manometrem.Cisnienie wyskoczylo od razu na 4-5 atmosfer ,silnik poklekotał po czym sie uspokoił ,przegazówka i cyka sobie ładnie na wolnych brak jakichkolwiek stuków.Ulzylo mi nie powiem , podpialem kontrolki oleju gasną po odpaleniu tak jak ma byc .Wyjechałem sie przewiezc ,autko cichutko pracuje ,moc wrocila ,obroty do regulacji jednak powyzej 4 tys obr/min slychac panewke na korbowodzie ,dostała po dupie gdyz nie bylo smarowania .Juz jestem umowiony na wymiane panewek w przyszlym tyg.Najwazniejsze ze autko odzylo jest jeszcze pare drobonsotek do poprawienia w silniku aby to chodziło czasem jest problem z paleniem na cieplym ale to tez sie zrobi :) Dzieki Lucki, za chec pomocy i zainteresowanie tematem ,punkcik poleciał :)



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » wt lip 20, 2010 01:21

Czyli trafiłem z diagnoza :) heheh


Powiem Ci jeszcze jedno 4-5 atm to trochę mało jak na zimnym silniku, radziłbym Ci jeszcze raz spuścić olej ( przez pończochę go przesączyć) i wymienić na nowa pompę oleju (z HP coś kolo 80zł) + nowy filtr ( tez kolo 20zł) i powinno sie z 4-5 zrobić 8-10 :)


Pozdr

Ciesze sie ze uratowaliśmy KR ka


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » wt lip 20, 2010 16:37

No teraz bede panewki wymieniał i zobaczymy czy po tym zabiegu sie poprawi cisnienie.Aha i powiedz mi jeszcze ktory kabel ma byc do ktorego czujnika oleju ,bo ida dwa niebieski i zolty ktory ma byc do tego niskiego a ktory do wysokiego ?
No i z tym paleniem na cieplym silniku tez troche problemy sa ,co moze byc odpowiedzialne za to ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości