wentylator chłodnicy i klimatyzacji - nie włącza się

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

wentylator chłodnicy i klimatyzacji - nie włącza się

Post autor: andrewxxx » śr lip 14, 2010 20:18

Witam

Posiadam VW Bora TDI PD silnik AJM z 2001 roku.

Nie mogę sobie poradzić z wentylatorami od chłodnicy i klimatyzacji.

Z przodu zamontowane są dwa wentylatory, które na 100 % działają ( podłączone pod akumulator kręcą się) . W momencie gdy stałem na postoju (włączona klimatyzacja i 35 st na dworze), temperatura silnika wzrosła mi do 110 st, a wentylatory nie załączyły się.

Później sprawdziłem połączenia między kablami od akumulatora a wtyczką od wentylatorów. Z moich testów wynika, iż połączenie jest, ale tylko plus do plusa. Minus do minusa nie ma połączenia. Wydaje mi się, że może to być w porządku, ponieważ przekaźnik odłącza minus i wiatrak nie włącza się wtedy, a gdy temperatura wzrasta, to minus powinien pojawić się... ale gdzie jest ten przekaźnik ?

Czy ktoś może dodać zdjęcie, gdzie znajdę przekaźniki do obu wentylatorów?

Czy może być coś innego uszkodzone ? Termostat wymieniłem na nowy.

Czy połączenie powinno być między akumulatorem, a wtyczką powinno być zawsze?

[ Dodano: 14 Lip 2010 20:56 ]
Dodam jeszcze, iż VAG pokazał takie błędy:

Control Module Part Number: 1J0 920 805 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V06
Software Coding: 01124
Work Shop Code: WSC 00270
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A3017397
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0310SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
19456 - Glow Plug Indictor Light (K29): Malfunction Message from Instrument Cluster
P3000 - 35-00 - -
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:06 przez andrewxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lip 14, 2010 21:57

Przekaźnik jak przekaźnik,ale czujnik temperatury w chłodnicy mógł paść.To on min. odpowiada za włączenie się wentylatorów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

exelerro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob paź 24, 2009 09:38
Lokalizacja: kraków

Post autor: exelerro » śr lip 14, 2010 22:12

Przekaźniki są w tzw. sterowniku wentylatorów pod akumulatorem, a sprawdzałeś bezpiecznik wentylatorów w szkrzynce na akumulatorze? Obrazek na fotce masz ten sterownik
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 22:16 przez exelerro, łącznie zmieniany 1 raz.



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » śr lip 14, 2010 22:27

Jutro sprawdzę bezpieczniki w akumulatorze.

Gdzie znajduje się ten, czujnik temperatury w chłodnicy? Wymieniłem, jakiś czujnik taki w kolorze zielonym... pod silnikiem z prawej strony. Trzeba było wyciągnąć z taką zawleczkę i płyn wyciekł :) ale już został uzupełniony.


Spróbuje znaleźć ten przekaźnik i zobaczę czy jest jakaś rezystancja.

[ Dodano: 14 Lip 2010 22:30 ]
Ten przekaźnik posiada dwa wyjścia wentylatory i wejście na napięcie?

Z tego co widziałem, moje wentylatory są połączone kabel z kabel, wtyczka do wtyczki, a przekaźnika nie zauważyłem, ale jutro spróbuje się temu przyjrzeć.



exelerro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob paź 24, 2009 09:38
Lokalizacja: kraków

Post autor: exelerro » śr lip 14, 2010 22:31

samego przekaźnika raczej niewymienisz tylko cały sterownik

[ Dodano: 14 Lip 2010 22:33 ]
jedno wejście steruje przekażnikiem wentylatorów a drugie sprzęgłem sprężarki klimatyzacji



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » śr lip 14, 2010 22:40

Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.

Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.

Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany :)



Bora_TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 06, 2009 22:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bora_TDI » śr lip 14, 2010 22:56

andrewxxx pisze:Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.

Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.

Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany :)

:panna:
i sterował by dwoma biegami szybkości, i wentylatorem od klimy?

Lepiej to juz go rozebrac i naprawic. Najczesciej psuje sie od wilogosci, zostal gdzies uszkodzony a do srodka dostaje sie wilgoc.

Pozdrawiam



andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » śr lip 14, 2010 23:29

Nawet nie wiedziałem, że to są dwa biegi szybkości :) skoro tak, to taniej będzie chyba naprawić lub zakupić nowy. Jutro zajmę się szukaniem sterownika i ewentualną naprawą lub wymianą.

Po prostu nie chcę znowu wymieniać np. sterownika, jakby się okazało, że uszkodzone jest zupełnie coś innego.. :) stąd pomysł na nową instalację.. czasem alternatywne rozwiązania nie jest są złe..



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » czw lip 15, 2010 06:26

Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 06:27 przez eku_suci, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 15, 2010 09:54

tu masz umiejscowienie dwóch istotnych w Twoim problemie podzespołów :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258232


Obrazek

andrewxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 30, 2008 16:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: andrewxxx » sob lip 17, 2010 13:19

Witam Ponownie

Odnalazłem wszystkie sterowniki i włącznik termiczny wentylatora.

Próbowałem podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do wtyczki od chłodnicy, ale wiatraki nie ruszają (nie do czujnika chłodnicy tylko do wtyczki). Czy można to zrobić w taki sposób i będzie działać, jeżeli sterownik byłoby sprawny?

Wiatraki podłączone bezpośrednio pod akumulator, kręcą się.

Sprawdziłem przewody, które idą do sterownika. W jednej wtyczce, z 4 wyjściami są dwa minusy i dwa plusy. W drugiej wtyczce od sterownika, są tylko dwa minusa, a pozostałem 10 lub 9 to plus. Chciałem sprawdzić ten sterownik, ale nie mam pojęcia w jaki sposób...

Próbowalem wykręcić, czujnik od chłodnicy.. ale przekracza to moje możliwości.. ciężko się do niej dostać. Czy można go w jakiś sposób sprawdzić omomierzem, bez wyciągania z chłodnicy?

Sprawdziłem wtyczki od wiatraków, jest tylko plus, minusa nie ma.

Czy istnieje możliwość podłączenia wiatraków bez użycia sterownika? Czy można zewrzeć te wtyczki w jakiś sposób... ?

Czy może, ktoś napisać, która wtyczka jest od wiatraka chłodnicy, a która od sprzęgła klimatyzacji?

Proszę jeszcze napisać coś na temet wypowiedzi użytkownika eku_suci :

"Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H."

Gdzie jest ten czujnik ciśnienia klimatyzacji ? Pojęcia nie wiem jaką kostkę wypiąć i jak to sprawdzić .

Proszę o pomoc. Chciałbym sprawdzić wszystko i zakupić uszkodzony element.. tylko dalej jestem w kropce.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » sob lip 17, 2010 22:32

Włączona klima, chłodzi doskonale, na zewnątrz 36 stopni a działał mi tylko wentylator ten duży, mały nie, kiedy on się włącza ???

Silnik ASZ


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

pioter117
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec św.

Post autor: pioter117 » ndz lip 18, 2010 16:39

Witam.
W 90% uszkodzony jest mały wentylator, który startuje po włączeniu klimy,zawieszone szczotki ,prosty demontaż i wentylator jak nowy.
Pozdrawiam



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » ndz lip 18, 2010 21:27

czujnik masz zaznaczony na zdjeciu kólkiem z czerwona szczałką, Obrazek
wypnij wtyczke i proboj kablem dotykac po pinach (każdy z każdym) jesli wentylator się właczy oznaczo to, że czujnik do wymiany jesli nie szukamy dalej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 343 gości