Nie równa praca silnika 1.4 16v AKQ - diagnoza cewki ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Nie równa praca silnika 1.4 16v AKQ - diagnoza cewki ?

Post autor: dominiks1980 » wt lip 13, 2010 21:58

Witam.
Od dawna borykam się z takim problemem. Gdy zapalę rano silnik trochę trzęsie się i słychać że wypada mu zapłon co jakiś czas, podczas jazdy delikatnie szarpie w okolicy 2000 obrotów, na ciepłym silniku silnik delikatnie pyrka jak by wypadał zapłon co jakiś czas.
Wymieniełem świece na NGK, potem kable zapłonowe NGK i teraz obawiam się że cewka bedzie do wymiany.

Czy można zdiagnozować uszkodzoną cewkę za wczasu póki jeszcze w miarę działa czy zostało mi czekać aż padnie do końca ?

Najgorsze że wybieram się na wakacje nad morze, 650km w jedną stronę, boję się żeby nie padła po drodze.
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 22:09 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lip 13, 2010 23:12

Spróbuj zdjąć z EGRa wężyk i zatkaj go małą śrubką :)



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » śr lip 14, 2010 09:12

stonefree mógł byś sprecyzować co to jest EGR i gdzie to jest :)

Już wiem co to i gdzie to jest :)

Wężyk ściągnąć przy membranie i zaślepić go czy z drugiej strony ?
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 10:27 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » śr lip 14, 2010 14:24

dominiks1980 rozpyl delikatnie wode i patrz czy nie ma przebicia (najlepiej w nocy :grin: )
druga opcja to ten nieszczęsny EGR zrób tak jak pisze stonefree
ja osobiście już jeżdżę bez egr już ponad pól roku, a miałem podobne objawy do Twoich.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » śr lip 14, 2010 21:00

Zrobiłem tak jak radziliście i wyciągłem wężyk, zatkałem go i jak na razie nie ma szarpania podczas jazdy. Zobaczymy rano jak to będzie po odpaleniu zimnego silnika.

[ Dodano: 15 Lip 2010 15:56 ]
No z rana silnik chodził ładnie równo. Zobaczymy co będzie się działo dalej.

Czy wypięcie tego wężyka a tym samym wyłączenie EGR ma wpływ na zwiększenie spalania ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 231 gości