skrzynia biegow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
skrzynia biegow
Witam wszystkich!Ktoredy dolewamy oleju do skrzyni biegow?Przez wlew z boku wchodzi do przelania jakies 1.6 litra a powinno 2-2.2 .
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tak jeszcze zbiornik nad skrzynią dodatkowy zamontować bo a nóż zabraknie, sorry stary, ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi a nie ponad !!! Olej przekładniowy jest gęsty i zawsze coś zostanie w skrzyni, tak samo z wlewanie trzeba to robić sukcesywnie i powoli. Jak by trzeba olej wlewać od góry to producent by to przewidział Samochód ma stać na płaskim równym podłożu albo na podnośniku, fizyki nie oszukasz i cała historia.Kavior pisze:Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada
Lejek wąż wkładasz do otworu wlewowego i powoli wlewasz olej, jak się zaczyna wylewać
to masz full i nie ma co kombinować.
Nie tyczy się to każdej skrzyni biegów Jak wytłumaczysz fakt że rozbierałem całą skrzynie na częsci więc nie było w niej po złożeniu grama oleju a po zalaniu pod korek nie weszła wymagana ilość podana przez producenta ?? A to że producent wszystkiego nie podaje to inna sprawa. Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczejitaliano_83 pisze:ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 11:11 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tak, to prawda ASO zakłada wymianę oleju w skrzyni biegów wyłącznie podczas jej naprawy, dlaczego tak jest skoro olej się zużywa nie wiem. Dane podawane przez producentów czy też ASO nie zawsze są ścisłe, wielokrotnie spotykałem się ze zmianami zalecanych wartości w stosunku do podawanych na początku, np FIAT SC po dwóch latach nastąpiła korekta i ASO dostało info aby do skrzyni lać 0.5 l oleju mniej niż zalecano na początku. Ja tłumacze to w najprostszy z możliwych sposobów, producent skrzyni wie w jakim położeniu będzie ona pracowała, więc może spokojnie dostosować miejsce korka wlewu oleju tak aby nie nastręczać kłopotów użytkownikowi/ASO. Tak samo jest z olejem silnikowym, w instrukcji podają 4.5l a jak wleje się 4 to jest już MAX, więc na siłę nie wlewam tylko patrzę na miarkę.Kavior pisze:Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczej
W instrukcji VW podają max do wysokości korka wlewowego, a nawet w przypadku niektórych skrzyni 7mm poniżej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości