obroty spadają jak mocno nagrzany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomeek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 12:06
Lokalizacja: olsztyn

obroty spadają jak mocno nagrzany silnik

Post autor: tomeek100 » wt lip 13, 2010 15:22

Witam. Jak w temacie. Podczas dłuższego stania w korku w upalne dni silnik zaczyna wariować tzn kiedy osiągnie temperature że załączy się wentylator (kilkakrotnie) w pewnym momencie obroty silnika spadają z 900 na 500 i przed zgaśnięciem ratuje tylko dodanie gazu.wtedy muszę włączyć nawiew na gorące powietrze i objawy ustępują. elekktryka jest OK( nowe świeczki przewody kopułka palec czujnik temp cieczy). dzieje się tak tylko w gorące dni. dzięki za podpowiedzi. mam inst gazową sekwencja.Pozdr



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: obroty spadają jak mocno nagrzany silnik

Post autor: oldstaszek » wt lip 13, 2010 15:40

tomeek100 pisze:Witam. Jak w temacie. Podczas dłuższego stania w korku w upalne dni silnik zaczyna wariować tzn kiedy osiągnie temperature że załączy się wentylator (kilkakrotnie) w pewnym momencie obroty silnika spadają z 900 na 500 i przed zgaśnięciem ratuje tylko dodanie gazu.wtedy muszę włączyć nawiew na gorące powietrze i objawy ustępują. elekktryka jest OK( nowe świeczki przewody kopułka palec czujnik temp cieczy). dzieje się tak tylko w gorące dni. dzięki za podpowiedzi. mam inst gazową sekwencja.Pozdr
Gęstość powietrza na tyle maleje(gorąco) że mieszanka staje się zbyt bogata i zaczyna go"zalewać".
dodając gazu/uchylenie przepustnicy zwiększa ilość powietrza i na krótko jest stabilizacja.
Stwierdzisz też przymulanie silnika przy przyśpieszaniu - powód jest ten sam - gorące i rozrzedzone powietrze obniża napełnienie cylindrów. Można to korygować lecz nie ma to specjalnego sensu.:pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lip 13, 2010 20:35

oldstaszek pisze:Gęstość powietrza na tyle maleje(gorąco) że mieszanka staje się zbyt bogata i zaczyna go"zalewać".
dodając gazu/uchylenie przepustnicy zwiększa ilość powietrza i na krótko jest stabilizacja.

Śmieszna teoria... :)

Ja mam tak samo... Za pewne nawet jakbyś nie włączył nawiewu ciepłego powietrza objawy by też ustały. To jest AEE i te objawy nie stety takie są. Ja mam to samo i nawet z tym nie walczę. Podobno siada zaworek od oparów paliwa (zaworek jest przy prawym przednim nadkolu) ale nie potwierdziłem tego. Tak więc nie przejmuj się tym i jeździj dalej. Ja już sobie odpuściłem, wymieniłem wszystko co się da i nic.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości