Falowanie obrotów...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Falowanie obrotów...
Witam z kolejnym problemem...
Standardowym problemem VW jest brudząca się
przepustnica...
Raz na jakiś czas wrzucając na luz obroty zaczynają
co raz bardziej spadać i falować aż w końcu silnik nie
trzyma obrotów i dojazd na czerwone światło kończy się
gaśnięciem silnika... wtedy wiemy już, że najwyższy
czas przeczyścić przepustnicę...
Przepustnicę trzeba przeczyścić, wgrać komputerowo
program sterujący przepustnicą i powinno być OK.
Jednak pytanie co, gdy po przeczyszczeniu, po wgraniu
programu sterującego mamy do czynienia z "falowaniem
obrotów", "nierówną pracą silnika", "silnikiem samoczynnie
zwiększającym obroty o z 700-750 do 1200-1300" itp.?
Są momenty, że obroty ładnie spadają do 750, ale zazwyczaj
spadną do tych 750 lub trochę mniej i wyczuwalne jest drgnięcie
silnika i zwiększenie obrotów na chwilę...
Ten sam problem dotyczy samochodu na postoju...
Przez chwilę silnik równo pracuje, by po chwili zwiększyć obroty,
zadrżeć i z powrotem praca normalna, po chwili sytuacja się powtarza..
Świece wymieniłem, także jedna przyczyna odpada...
Gość obsługujący diagnostykę komputerową powiedział, że jeśli
problem nie ustanie to trzeba będzie wymieniać całą
przepustnicę (koszt ok. 1000zł) ile w tym prawdy???
Pozdrawiam
Standardowym problemem VW jest brudząca się
przepustnica...
Raz na jakiś czas wrzucając na luz obroty zaczynają
co raz bardziej spadać i falować aż w końcu silnik nie
trzyma obrotów i dojazd na czerwone światło kończy się
gaśnięciem silnika... wtedy wiemy już, że najwyższy
czas przeczyścić przepustnicę...
Przepustnicę trzeba przeczyścić, wgrać komputerowo
program sterujący przepustnicą i powinno być OK.
Jednak pytanie co, gdy po przeczyszczeniu, po wgraniu
programu sterującego mamy do czynienia z "falowaniem
obrotów", "nierówną pracą silnika", "silnikiem samoczynnie
zwiększającym obroty o z 700-750 do 1200-1300" itp.?
Są momenty, że obroty ładnie spadają do 750, ale zazwyczaj
spadną do tych 750 lub trochę mniej i wyczuwalne jest drgnięcie
silnika i zwiększenie obrotów na chwilę...
Ten sam problem dotyczy samochodu na postoju...
Przez chwilę silnik równo pracuje, by po chwili zwiększyć obroty,
zadrżeć i z powrotem praca normalna, po chwili sytuacja się powtarza..
Świece wymieniłem, także jedna przyczyna odpada...
Gość obsługujący diagnostykę komputerową powiedział, że jeśli
problem nie ustanie to trzeba będzie wymieniać całą
przepustnicę (koszt ok. 1000zł) ile w tym prawdy???
Pozdrawiam
- Walus
- Gadatliwa bestia
- Posty: 660
- Rejestracja: ndz maja 07, 2006 22:34
- Lokalizacja: Piaseczno / W-wa
Jaki silnik ?
White Rally R16 MK I -viewtopic.php?t=67498
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
- Walus
- Gadatliwa bestia
- Posty: 660
- Rejestracja: ndz maja 07, 2006 22:34
- Lokalizacja: Piaseczno / W-wa
nie wiem jak to jest u was ja mam AZD 1.6 16v i tez mialem problem wyczyscilem przepustnice, zawór zwrotny, i to samo. Sprawdzilem napiecia i kazda z cewek czy czujnik polozenia walu napiecia maja ok, Lambda OK. Postawilem na paliwo, jezdze na racingu 99 i jak reka odjął, przy vervie czasem sie zatnie.
White Rally R16 MK I -viewtopic.php?t=67498
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
heh' a ja jak na złość od dłuższego czasu jeżdżę na zwykłej 95 z Orlenu...Walus pisze:nie wiem jak to jest u was ja mam AZD 1.6 16v i tez mialem problem wyczyscilem przepustnice, zawór zwrotny, i to samo. Sprawdzilem napiecia i kazda z cewek czy czujnik polozenia walu napiecia maja ok, Lambda OK. Postawilem na paliwo, jezdze na racingu 99 i jak reka odjął, przy vervie czasem sie zatnie.
Spróbuje verva98 teraz (bo racingu 99 w Bydgoszczy nie widziałem) i zobaczę jaki będzie efekt... Dzięki..
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wizualna czystość przepustnicy nie świadczy o jej sprawności mechanicznej.
Istotnym jest oczyszczenie szczelin szczególnie na jej osi - tu odłożone brudy będą dawać niestabilność poprzez miejscowe przytrzymywanie przepustnicy i jej przeskoki.Inaczej - zachwiana została płynność ruchu przepustnicy. Jest to skok rzędu 0,1/0,2 mm i wszystko się zmienia.
Kwestia usunięcia brudów za pomocą odpowiedniej chemii co zostało już wielokrotnie spraktykowane z dobrym skutkiem....dalej na prive - kryptoreklama...
Oczywiście nic nie wyklucza zmian w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje(ale błąd nie występuje na diagno).
EDIT - zapomniałem dodać - podobne efekty daje silniczek krokowy gdy zestali się smar na trzpieniu regulacyjnym.
Istotnym jest oczyszczenie szczelin szczególnie na jej osi - tu odłożone brudy będą dawać niestabilność poprzez miejscowe przytrzymywanie przepustnicy i jej przeskoki.Inaczej - zachwiana została płynność ruchu przepustnicy. Jest to skok rzędu 0,1/0,2 mm i wszystko się zmienia.
Kwestia usunięcia brudów za pomocą odpowiedniej chemii co zostało już wielokrotnie spraktykowane z dobrym skutkiem....dalej na prive - kryptoreklama...
Oczywiście nic nie wyklucza zmian w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje(ale błąd nie występuje na diagno).
EDIT - zapomniałem dodać - podobne efekty daje silniczek krokowy gdy zestali się smar na trzpieniu regulacyjnym.
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 20:12 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
pojutrze jadę do znajomego mechanika, przekaże mu tą uwagę i może uda mu się to sprawdzić... dzięki za podpowiedź..hossearkadio26 pisze:Kolego stthomas sprawdz sobie czujnik ciśnienia oleju dla układu wspomagania. Jeżeli takowy posiadasz. Jest on na pompie wspomagania. I może powodować falowanie obrotów.
[ Dodano: 13 Lip 2010 18:15 ]
heh' czyli czyszczenie kompleksowe ;/ ja tylko tą górną - łatwiej dostępną część przepustnicy przeczyściłem i zadowolony, że już nie gaśnie jeżdżę dalej...oldstaszek pisze:Wizualna czystość przepustnicy nie świadczy o jej sprawności mechanicznej.
Istotnym jest oczyszczenie szczelin szczególnie na jej osi - tu odłożone brudy będą dawać niestabilność poprzez miejscowe przytrzymywanie przepustnicy i jej przeskoki.Inaczej - zachwiana została płynność ruchu przepustnicy. Jest to skok rzędu 0,1/0,2 mm i wszystko się zmienia.
Kwestia usunięcia brudów za pomocą odpowiedniej chemii co zostało już wielokrotnie spraktykowane z dobrym skutkiem....dalej na prive - kryptoreklama...
Oczywiście nic nie wyklucza zmian w ścieżkach potencjometru dającego błędne informacje(ale błąd nie występuje na diagno).
Jak to czytam, to mam ochotę rozebrać i dokładnie przeczyścić jednak wtedy znów
wizyta u diagnostyka by wgrać program sterujący przepustnicą jest potrzebna???
[ Dodano: 13 Lip 2010 18:21 ]
tylko cholera... zastanawiam się - jeśli jż go odnajdziemy - jak sprawdzić czy jest dobry...hossearkadio26 pisze:Kolego stthomas sprawdz sobie czujnik ciśnienia oleju dla układu wspomagania. Jeżeli takowy posiadasz. Jest on na pompie wspomagania. I może powodować falowanie obrotów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 15:11
- Lokalizacja: błonie
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego widze ze masz AKL-a. Ja również. Obroty mi falowały. Wine miał ten czujnik własnie. Zakupiłem go w serwisie za 105 zł.michasbroda pisze:hossearkadio26 a tobie to pomogło???
jaki jest koszt takiego zabiegu??? z góry dzięki za odpowiedż
stthomas Bardzo łatwo można sprawdzić czy wina lezy po stronie czujnika. Wystarczy go odpiąć, i wtedy odpalasz jedziesz i sprawdzasz czy jest ok czy tez nie.
Pozdro
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 08:51 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości