[mk3] Uruchomienie rozrusznika powoduje reset zegara!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Venomen

[mk3] Uruchomienie rozrusznika powoduje reset zegara!

Post autor: Venomen » ndz kwie 23, 2006 23:06

Poprzednio pisałem o swoim problemie z non-stop resetującym się zegarem. Ostatnio zauważyłem, że gdy ustawie zegar, włącze zapłon - wszystko jest ok. Ale w momencie przekręcenia w stacyjce na rozruch, zegar resetuje się do 12:00. Co jest nie tak?



Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » ndz kwie 23, 2006 23:32

Akumulator nei trzyma Ci napiecia przy obciazeniu i resetuje Ci sie zegar - taki objaw jest jak akumulatro za slaby jest albo ma brak napiecia z tego co kojarze,ale niech jescze sie moze ktos wypowie bo nie chce wprowadzac Ciebie w blad,Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » ndz kwie 23, 2006 23:55

jescze sie moze ktos wypowie bo nie chce wprowadzac Ciebie w blad,Pozdrawiam
W pełni się zgadzam.


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 24, 2006 00:05

a o który zegar chodzi? czy o ten co jest na desce z zegarami - na srodku(wyswietlacz który podaje np: zuzycie paliwa, ilość przejechanych kilometrów) czy o jakiś inny, bo mam pewne podejrzenie :bajer:


:-k ...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 00:18

nie ma co podejrzewac :)

sprawa jest prosta - za mało pradu - albo aku padaka, albo problem z rozrusznikiem/kabelkami


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 24, 2006 00:23

Corvax pisze:sprawa jest prosta - za mało pradu - albo aku padaka, albo problem z rozrusznikiem/kabelkami
nie do końca jest tak jak piszesz, łatwo jest napisać ze z kabelkami jest problem


:-k ...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 00:33

dobrze, wiec napisze inaczej - w czasie startu silnika jest pobierany duzy prad - na tyle duzy, że w przypadku gdy mamy gdzieś wąskie gardło to dla licznika go nie wystarczy i kasuje sie zegar i trip, jesli aku jest sprawne to ja obstawiam w pierwszej kolejności rozrusznik (tuleje) lub np uwaloną mase


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 24, 2006 00:41

Corvax pisze:dobrze, wiec napisze inaczej
masz b. duzo racji, a tą masę to powinien spr. jak naj szybciej i klemy na aku też, poprzez te rzeczy jest duzy spadek napiecia


:-k ...

Venomen

Post autor: Venomen » pn kwie 24, 2006 01:24

No wiec tak. Oczywiscie chodzi o sam zegar pokazujący czas ;) Dzieki za odpowiedzi. Od razu mówie, że akumulator jest naładowany, sprawny, nigdy nie sprawiał problemów, klemy wyczyszczone bardzo dokładnie itp. Prawdopodobnie w takim razie chodzi o masę/rozrusznik.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 24, 2006 06:59

Venomen pisze:o masę/rozrusznik.
tak, spr. dokładnie połączenia przy rozruszniku i połączenie masowe silnika z budą, a powiedz mi czy ten zegarek jest na wyświetlaczu i czy po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka dalej zegarek świeci i czy tylko on się resetuje


:-k ...

Venomen

Post autor: Venomen » pn kwie 24, 2006 11:05

Ok sprawdze to. Normalny cyfrowy zegarek na obrotomierzu, na wyświetlaczu gdzie możesz komputerkiem jeszcze kilka opcji pozmieniać. On działa cały czas, tylko poprostu w momenciu rozruchu resetuje sie ZAWSZE na 12:00.



sztandar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:49
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: sztandar » wt kwie 25, 2006 21:45

akumulator mialem to samo ! wymieniłem na nowy i po problemie !!



Awatar użytkownika
Kamień
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn cze 20, 2005 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamień » wt kwie 25, 2006 22:36

Miałem niedawno podobny problem. Okazało się że powodem była poluzowana klema.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » śr kwie 26, 2006 15:04

Jeśli wszystko jest ok tzn. akumulator i rozrusznik wszystkie kable i klemy i nie chce Ci się dalej szukać przyczyny tego resetu to możesz podłączyć diode prostowniczą na kablu zasilającym licznik i przy samym liczniku dać kondensator ok 2200uF/16V. Probelm zniknie jak ręką odjął. Takie podłączenie to nie jest naprawa tylko załagodzenie skutków spadku napięcia w czasie rozruchu. Tak jak piszą inni wyżej to problem jest gdzieś w układzie rozruchowym silnikam, a nie w liczniku bo konstruktor licznika przewidział spadek napięcia w czasie rozruchu. I u mnie jak u zdecydowanej większości użytkowników VW GOLF takich problemów nie ma.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 447 gości