Zwariowany układ chłodzenia...?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zwariowany układ chłodzenia...?
Panowie, mam problem z chłodzeniem w moim MK3. Ubywa gdzieś cieczy chłodzącej, a nie wiem gdzie... Plam po nocy nie ma, na silniku też sucho. No nie mam pojęcia.
Wskazówka temperatury cieczy chł. nie działała, więc wymieniłem czujnik... I dalej się nie podnosi. Jeszcze nie zaobserwowałem żeby się właczał wentylator, ale... silnik się do tej pory nie ugotował, więc chyba się włącza...
Byłem u mechanika też nic nie stwierdził, dokręcił jedną śrubkę, przy przewodzie i nagle poziom płynu się podniósł ponad max'a. Teraz znowu jest znacznie poniżej min. Pomimo że był dolewany 4 dni temu... :/
Wskazówka temperatury cieczy chł. nie działała, więc wymieniłem czujnik... I dalej się nie podnosi. Jeszcze nie zaobserwowałem żeby się właczał wentylator, ale... silnik się do tej pory nie ugotował, więc chyba się włącza...
Byłem u mechanika też nic nie stwierdził, dokręcił jedną śrubkę, przy przewodzie i nagle poziom płynu się podniósł ponad max'a. Teraz znowu jest znacznie poniżej min. Pomimo że był dolewany 4 dni temu... :/
Nie wiem co rozumiesz przez ubywa bo jeśli po włączeniu silnika ubywa go ze zbiorniczka to jest ok, ważne żeby na wyłączonym był w "normie".
Jeśli naprawdę go ubywa a nie ma żadnych wycieków i jesteś tego na sto procent pewny, to może płyn jest przepalany ( uszczelka pod głowicą chociażby ) ale wtedy spaliny pachną charakterystycznie słodko.
Jeśli naprawdę go ubywa a nie ma żadnych wycieków i jesteś tego na sto procent pewny, to może płyn jest przepalany ( uszczelka pod głowicą chociażby ) ale wtedy spaliny pachną charakterystycznie słodko.
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
- Arojan1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
- Lokalizacja: Ochaby Wielkie
- Kontakt:
może też tak być(u mnie tak było)że uszczelka przy krućcu wody była walnięta i na zimnym silniku było sucho zadnych plam nic,jak sie podniosła temperatura to sie para ulatniała i to tak że prawie niebyło widać ale po tygodniu 0,5 l było trzeba dolac możesz też mieć nieszczelny którys przewód bedzie ubywac płynu a ty nic niezobaczysz
Aro
No właśnie na wyłączonym jest nisko :/ Wycieków nie ma. Nic nie zauważyłem. Kupiłem dzisiaj inny płyn - STP i uszczelniacz do chłodnicy w proszku. Zobaczymy może to pomoże...
Głowica raczej nie, nie ma wody na bagnecie, osadu na korku, innego koloru spalin, ani nic takiego...
Głowica raczej nie, nie ma wody na bagnecie, osadu na korku, innego koloru spalin, ani nic takiego...
[img]http://khainek.googlepages.com/tigersuserbar.jpg[/img]
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
-
- Użytkownik
- Posty: 493
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
- Lokalizacja: Słupca
- Kontakt:
Móglbym jakieś zdjęcie albo schemacik prosić? Bo nie wiem jak to ma wyglądać...
BTW: Może to mieć związek ze wskazówką? Nie wiem czemu, ale się ona nie podnosi. Wymieniłem czujkę, więc powinna już działać... :/ A tu nic. Dalej 0 pokazuje. Jakiś bezpiecznik odpowiada za samą wskazówkę temp.? Albo nie wiem co jeszcze.
Myślałem o tym, że w sumie nie słyszałem jeszcze (chyba) wiatraka, może przez to że on się nie włącza, to ten płyn się po prostu w takich ilościach zużywa... Da się jakoś sprawdzić czy wiatrak działa?
BTW: Może to mieć związek ze wskazówką? Nie wiem czemu, ale się ona nie podnosi. Wymieniłem czujkę, więc powinna już działać... :/ A tu nic. Dalej 0 pokazuje. Jakiś bezpiecznik odpowiada za samą wskazówkę temp.? Albo nie wiem co jeszcze.
Myślałem o tym, że w sumie nie słyszałem jeszcze (chyba) wiatraka, może przez to że on się nie włącza, to ten płyn się po prostu w takich ilościach zużywa... Da się jakoś sprawdzić czy wiatrak działa?
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 22:09 przez TJ1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Płyn chłodniczy się nie zużywa bo pracuje w obiegu zamkniętym. Minimalne ubytki się zdarzają albo płyn ucieka gdzieś przez nieszczelności - na zewnątrz lub do środka silnika.
Może wskazówka jest uszkodzona - najlepiej sprawdzić to podłączając inne zegary i wtedy zobaczysz czy to wina wskaźnika czy czujnika. Czy wskazówka wcześniej działała i nagle przestała czy od zawsze nic nie wskazywała ?
Za włączenie wiatraka odpowiada inny czujnik (termowłącznik) i nie ma on nic wspólnego z wskaźnikiem temperatury. Może wymieniłeś właśnie tą czujkę ?
Nie wsypuj żadnego uszczelniacza.
Może wskazówka jest uszkodzona - najlepiej sprawdzić to podłączając inne zegary i wtedy zobaczysz czy to wina wskaźnika czy czujnika. Czy wskazówka wcześniej działała i nagle przestała czy od zawsze nic nie wskazywała ?
Za włączenie wiatraka odpowiada inny czujnik (termowłącznik) i nie ma on nic wspólnego z wskaźnikiem temperatury. Może wymieniłeś właśnie tą czujkę ?
Nie wsypuj żadnego uszczelniacza.
Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
Tak wcześniej działała, aż pewnego dnia nie wstała....
Ten czujnik od wskazówki jest koło termostatu? Tak? A od wentylatora gdzie? Jak i gdzie sprawdzić ten króciec...?
Ten czujnik od wskazówki jest koło termostatu? Tak? A od wentylatora gdzie? Jak i gdzie sprawdzić ten króciec...?
[img]http://khainek.googlepages.com/tigersuserbar.jpg[/img]
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości