vw golf - chlodzenie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
vw golf - chlodzenie
Mam problem z moim starym (czytaj vw golf 1.3 - 1990). Od niedawna pod maska mam fontanne, jak jade wolno lub stoje w korku ze zbiorniczka wylewa sie plyn. Myslalem ze moze przegrzalem go na trasie i dolalem plynu, lecz sytuacja sie powtaza i to coraz czesciej. Myslalem ze moze uklad jest zapowietrzony. Przez chwile bylo ok, lecz po pewnym czasie powtorka z rozrywki. Aha jak zaczyna sie dziac zle wtedy nagrzewnica jest zimna. Moze zle sie zabralem za odpowietrzenie ukladu ???
Olej jest w jak ok niedawno byl wymieniany i nie zmienia koloru. Nie zaowazylem rowniez by plyn dostawal sie do oleju nigdzie nie zaobserwowalem osadu. W sumie nie jestem pewien ale czy jak by byla nieszczelnosc pod glowica, to poziom plynu powinien sie podnosic od razu po uruchomieniu silnika, a tak sie nie dzieje.
Z tą uszczelką to bym odrazu czarnego scenariusza nie pisał ale jest tak że są takie objawy jak piszesz.
Sprawdż:
- czy leci biały dymek w róże ( oznacza to że woda dostaje się do cylindra )
- czy w zbiorniczku wyrównawczym są slady ( białej śmietany)
- czy w oleju nie robi się (smietanka) czyli woda + olej
Jak tego nie będzie = 95% termostat się zawiesza
Sprawdż:
- czy leci biały dymek w róże ( oznacza to że woda dostaje się do cylindra )
- czy w zbiorniczku wyrównawczym są slady ( białej śmietany)
- czy w oleju nie robi się (smietanka) czyli woda + olej
Jak tego nie będzie = 95% termostat się zawiesza
Jeśli wszystko jest w normie, to układ chłodzenia sam się odpowietrza.
zacząłbym od najbardziej banalnej rzeczy - wymiany termostatu. Ewentualnie na próbę czy efekty specjalne się powtórzą można spróbować wyjąć termostat w ogóle i odpalić silnik bez termostatu - wtedy trzeba jakoś uszczelnić obudowę i oczywiście napełnić układ, silnik będzie przechłodzony, ale jeśli wydmuchało uszczelkę pod głowicą to będzie to od razu widać.
zacząłbym od najbardziej banalnej rzeczy - wymiany termostatu. Ewentualnie na próbę czy efekty specjalne się powtórzą można spróbować wyjąć termostat w ogóle i odpalić silnik bez termostatu - wtedy trzeba jakoś uszczelnić obudowę i oczywiście napełnić układ, silnik będzie przechłodzony, ale jeśli wydmuchało uszczelkę pod głowicą to będzie to od razu widać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 100 gości