skrzynia biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

skrzynia biegow

Post autor: psilos1 » ndz lip 11, 2010 20:48

Witam wszystkich!Ktoredy dolewamy oleju do skrzyni biegow?Przez wlew z boku wchodzi do przelania jakies 1.6 litra a powinno 2-2.2 .



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lip 11, 2010 21:05

Teoretycznie instrukcja mówi o 2.2l wlewamy przez wlew z boku. Jak więcej nie wchodzi, to są tylko dwie możliwości w skrzyni zostało trochę oleju lub auto stoi nierówno :bajer:
Nie ma co dumać jak się wylewa z korka wlewowego to już więcej nie wejdzie :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Post autor: psilos1 » ndz lip 11, 2010 21:17

italiano_83 pisze:Teoretycznie instrukcja mówi o 2.2l wlewamy przez wlew z boku. Jak więcej nie wchodzi, to są tylko dwie możliwości w skrzyni zostało trochę oleju lub auto stoi nierówno :bajer:
Nie ma co dumać jak się wylewa z korka wlewowego to już więcej nie wejdzie :grin:
Dzieki!



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » ndz lip 11, 2010 23:50

Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada :grrr:



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Post autor: psilos1 » pn lip 12, 2010 18:21

Czyli co robic ?Jedni mowia dolewac -inni ze nie potrzeba!A jak juz to ktoredy-przez czujnik wstecznego czy impulsator?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn lip 12, 2010 18:45

Kavior pisze:Masz wlać do skrzyni tyle oleju ile przewiduje serwisówka. Jesli przez korek juz sie przelewa to trzeba lać od góry a nie płakać że potem skrzynia pada. Ja w polo by wlać tyle ile trzeba dolewałem przez naped predkosciomierza bo przez korek prawie litra mniej weszła. Potem ludzie płaczą ze skrzynia wyje i piątka wypada :grrr:
Tak jeszcze zbiornik nad skrzynią dodatkowy zamontować bo a nóż zabraknie, sorry stary, ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi a nie ponad !!! Olej przekładniowy jest gęsty i zawsze coś zostanie w skrzyni, tak samo z wlewanie trzeba to robić sukcesywnie i powoli. Jak by trzeba olej wlewać od góry to producent by to przewidział :bajer: Samochód ma stać na płaskim równym podłożu albo na podnośniku, fizyki nie oszukasz i cała historia.

Lejek wąż wkładasz do otworu wlewowego i powoli wlewasz olej, jak się zaczyna wylewać
to masz full i nie ma co kombinować.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr lip 14, 2010 11:06

italiano_83 pisze:ale jest korek wlewowy i olej ma sięgać co najwyżej do jego dolnej krawędzi
Nie tyczy się to każdej skrzyni biegów :bajer: Jak wytłumaczysz fakt że rozbierałem całą skrzynie na częsci więc nie było w niej po złożeniu grama oleju a po zalaniu pod korek nie weszła wymagana ilość podana przez producenta ?? A to że producent wszystkiego nie podaje to inna sprawa. Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczej :rotfl:
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 11:11 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lip 14, 2010 18:12

Kavior pisze:Zapewne znany Ci jest zapisa z instrukcji że olej w skrzyniach manualnych vw nie podlega wymiania. Ciekawe dlaczego producent który produkuje i dostarcza im te skrzynie podaje inaczej :rotfl:
Tak, to prawda ASO zakłada wymianę oleju w skrzyni biegów wyłącznie podczas jej naprawy, dlaczego tak jest skoro olej się zużywa nie wiem. Dane podawane przez producentów czy też ASO nie zawsze są ścisłe, wielokrotnie spotykałem się ze zmianami zalecanych wartości w stosunku do podawanych na początku, np FIAT SC po dwóch latach nastąpiła korekta i ASO dostało info aby do skrzyni lać 0.5 l oleju mniej niż zalecano na początku. Ja tłumacze to w najprostszy z możliwych sposobów, producent skrzyni wie w jakim położeniu będzie ona pracowała, więc może spokojnie dostosować miejsce korka wlewu oleju tak aby nie nastręczać kłopotów użytkownikowi/ASO. Tak samo jest z olejem silnikowym, w instrukcji podają 4.5l a jak wleje się 4 to jest już MAX, więc na siłę nie wlewam tylko patrzę na miarkę.
W instrukcji VW podają max do wysokości korka wlewowego, a nawet w przypadku niektórych skrzyni 7mm poniżej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości