Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil_budi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 11, 2010 17:26
Lokalizacja: Mrągowo

Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

Post autor: Kamil_budi » ndz lip 11, 2010 17:35

Cześć!

Posiadam Golfa IV 1.6 SR z 1998 roku.

Martwi mnie spalanie tego Autka ponieważ oscyluje miedzy 11 a 12 L przy ekonomicznej jeździe 80-100km/h (w trasa)

Posiadam w nim kola 18 cali 225 profil nie wiem czy to od tego takie spalanie czy nie ....


Był podłączony pod komputer ale nic nie wykazało. Przeczyścili przepustnicę i to samo :) świece nowe ....

Co może być przyczyną takiego dużego spalania ?? Obrazek


Sprzedam golfa IV 1.6 SR 1998 rok !!! Atrakcyjny wygląd.

BRHplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 05, 2010 23:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BRHplus » ndz lip 11, 2010 17:53

Też miałem taki problem, z tym że u mnie była uszkodzona grzałka sondy lambda przed katem. Po wymianie spalanie spadło znacząco. Na trasie 6,7 - 7 (wskazanie komputera) przy prędkości 110-120.



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Golf IV 1.6 SR 101 km Problem (spalanie)

Post autor: psilos1 » ndz lip 11, 2010 20:20

Kamil_budi pisze:Cześć!

Posiadam Golfa IV 1.6 SR z 1998 roku.

Martwi mnie spalanie tego Autka ponieważ oscyluje miedzy 11 a 12 L przy ekonomicznej jeździe 80-100km/h (w trasa)

Posiadam w nim kola 18 cali 225 profil nie wiem czy to od tego takie spalanie czy nie ....


Był podłączony pod komputer ale nic nie wykazało. Przeczyścili przepustnicę i to samo :) świece nowe ....

Co może być przyczyną takiego dużego spalania ?? [url=http://images50.fotosik.pl/314/e8a963d977d84f46m.jpg]Obrazek[/URL]
Czesc silnik sr do ekonomicznych nie nalezy .Moj w trasie pali 9-10 l w miescie potrafi wziac ponad 12 .Poza tym profilem opon tez mu (silnikowi) nie pomagasz.Z szerokoscia 225 musisz sie liczyc na wieksze spalanie spowodowane wiekszymi oporami toczenia.



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » pn lip 12, 2010 09:32

BRHplus pisze:Też miałem taki problem, z tym że u mnie była uszkodzona grzałka sondy lambda przed katem. Po wymianie spalanie spadło znacząco. Na trasie 6,7 - 7 (wskazanie komputera) przy prędkości 110-120.
he he u mnie po za tym że grzałka padła to jeszcze sonda miała tak zje*** oscylacje że praktycznie cały czas miasznka była za bogada....i palił jak smok.
Po wymianie na uniwersalną soonde boscha jest o niebo lepiej.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » pn lip 12, 2010 09:39

Kamil_budi, a jaką masz temperaturę silnika ? sprawdzaliście na kompie ? bo że na wskazniku ci dobrze pokazuje to o niczym nie świadczy. Komp może dostawać informacje że temp silnka jest 60oC i będzie dawał bogatą mieszankę. Jak dobrze pamiętam to pewnie czujnik temp. masz 4 pinowy dwa do licznika na wskaźnik dwa do kompa.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

BRHplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 05, 2010 23:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BRHplus » pn lip 12, 2010 10:05

he he u mnie po za tym że grzałka padła to jeszcze sonda miała tak zje*** oscylacje że praktycznie cały czas miasznka była za bogada....i palił jak smok.
Po wymianie na uniwersalną soonde boscha jest o niebo lepiej.
Ja swoją sondę wymontowałem i zawiozłem do elektryka żeby się upewnić czy jest rzeczywiście niesprawna czy może gdzieś przewód uszkodzony. I rzeczywiście była to grzałka. Jednak elektryk poradził mi żeby kupić oryginalną sondę a nie zamiennik, ze względu na to że przy na wtyczce jest jakiś układ elektroniczny, który wg niego, zapewnia prawidłową pracę sondy. Spalanie spadło :okej: , więc całkiem możliwe że miał rację.
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 16:37 przez BRHplus, łącznie zmieniany 1 raz.



Kamil_budi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 11, 2010 17:26
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Kamil_budi » pn lip 12, 2010 14:56

No właśnie .... mówili mi ze termostat jest do wymiany bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni ..... więc co mam wymienić termostat czy sonde ??


Sprzedam golfa IV 1.6 SR 1998 rok !!! Atrakcyjny wygląd.

BRHplus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 05, 2010 23:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BRHplus » pn lip 12, 2010 16:42

Kamil_budi pisze:No właśnie .... mówili mi ze termostat jest do wymiany bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni ..... więc co mam wymienić termostat czy sonde ??
Trudno powiedzieć, za oryginalną sondę zapłaciłem 650 pln, więc jeśli już chcesz, może fucktycznie lepiej spróbować z tym termostatem, napewno będzie taniej. Daj znać o efektach.
PS.U Ciebie też się zapala EPC+CheckEng przed odpaleniem silnika?



grizzly83

Post autor: grizzly83 » śr lip 14, 2010 00:37

Nie będę się rozpisywał na temat wyższego spalania gdy silnik jest nie dogrzany ... .

Wymiana termostatu i po kłopocie.



ajaXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 14:10
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: ajaXXX » czw lip 22, 2010 13:19

Witam

Nie będe otwierał nowego wątku.
Mam ten sam problem, teromstat wymieniony nic nie pomógł.
W trasie spalanie koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw lip 22, 2010 13:33

Kamil_budi pisze:bo na kompie pokazywało 70 stopni a na blacie prawie 90 stopni
a co ma do tego termostat, skoro czujnik jest w jednym miejscu, sprawdź odczyty vagiem
różnica wskazań powinna być +/- 5stopni max
Silnik-grupa 007 - temperatura: paliwa,oleju, powietrza, płynu (na zimnym paliwa,powietrza i płynu powinny być zbliżone)
17-Instruments: 003 - temp. na zegarach
na ciepłym powinno być w okolicy 90, zmierz na zimnym i ciepłym
jak jest ok, a termostat otwiera się za szybko (86stopni czy coś koło tego powinien)-sprawdzisz organoleptycznie kiedy puści sprawdzając temp.
i od razu możesz sprawdzić sondę czy prawidłowo oscyluje


Obrazek

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw lip 22, 2010 13:33

ajaXXX pisze:W trasie spalanie koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum.
Czyli spalanie w normie, więc nie wiem w czym problem :ass:



ajaXXX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 14:10
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: ajaXXX » czw lip 22, 2010 13:34

Że w trasie normalka to ok, sądziłem że w mieście będzie 10 przy dynamicznej a nie zmiana biegu przy 2000 obr jak tak to idę szuka 1.8T do przekładki:P



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw lip 22, 2010 13:34

ajaXXX pisze:koło 7 mi wychodzi nawet przy dynamicznej jeżdzie natomiast w mieście 10l to minimum
i to jest norma przy dynamicznej jeździe


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 303 gości