Nierówne obroty, drgania silnika na biegu jałowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nierówne obroty, drgania silnika na biegu jałowym

Post autor: Vesper » pt lip 09, 2010 10:37

Witam

Mam problem z moją VW Bora '99 2.0 AEG Gaz (sekwencja) przebieg 230kkm.

Problemem są drgania pochodzące z silnika, które przenoszą się na całe auto i powodują olbrzymi dyskomfort.
Problem pojawia się np podczas postoju na światłach, na luzie, obroty minimalne. W tym momencie drgania wystepuja. Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna, po przełączeniu na benzyne może mi się wydaje że są ciut mniejsze ale to bardzo mała różnica.

Działania jakie podjąłem to:

- wymiana świec na NGK
- wymiana przewodów na NGK
- zamiana cewki zapłonowej na inną
- czyszczenie i adaptacja przepustnicy

Żadne z tych działań nie przyniosło skutków.

Bardzo proszę o sugestie


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » pt lip 09, 2010 12:07

moja rada. sprawdź sprężanie w cylindrach. być może szlag trafił gniazda zaworowe (wypaliły sie) i któryś z cylindrów nie "trzyma".
ciśnienie sprawdzaj na zimnym silniku (choć VW zaleca rozgrzanie do ok 30'C).

taki efekt może powodować też "lejący" wtrysk.
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 12:09 przez hauer, łącznie zmieniany 1 raz.



Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vesper » pt lip 09, 2010 13:38

No właśnie teraz kolejną rzecz jaką chciałem sprawdzić to zająć się łowica i zaworami. Tak się składa że mam druga głowicę i chciałem zrobić jej kompletny remont i porządek z zawoarmi.
Czy coś innego jeszcze może być? silnik krokowy?Dodam że obroty nie falują, wskaźnik raczej nie drga ale są te drgania. Czasami wszystko jest w porządku ale nie udało mi się jeszcze zauważyć czy jest to na zimnym silniku czy na rozgrzanym


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » pt lip 09, 2010 14:25

możesz jeszcze zobaczyć czy drgania się wzmagają jak auto stoi na nierówności to naczy np przód jest wyżej niż tył. wzniesienie jakieś 10% -zmieni sie naprężenie poduszek silnika i może o wiele bardziej telepać motorem.
zanim zaczniesz zmieniać głowice, lepiej sprawdź starą. po co pakować sie w koszty?
jeżeli wypaliły sie gniazda zaworowe to spokojnie będziesz mógł zająć sie drugą głowicą.
pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości