Urwany odpowietrznik ---i co dalej ?? Pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Baster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 07, 2005 02:05
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Urwany odpowietrznik ---i co dalej ?? Pomocy

Post autor: Baster » wt kwie 25, 2006 07:23

Urwalem odpowietrznik dzis przy probie odpowietrzenia hamulcow...i co dalej robic...sa jakies metody na wykrecenie go ??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt kwie 25, 2006 07:51

rozwiercić ,przegwintować i i wkręcić więkrzy tjzamiast 8 to 10



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt kwie 25, 2006 07:59

dziejo pisze:rozwiercić ,przegwintować i i wkręcić więkrzy
dokładnie z tym można zrobić tak że wejdzie ten sam rozmiar gwintu - jeżeli tego nigdy nie robiłeś (poza tym potrzebne są do tego gwintowniki o wiertarce nie wspominam) to pojedż na warsztat - nie powinni za to duzo pieniedzy zabrać


:-k ...

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt kwie 25, 2006 08:59

Mi się udało rozwiercić tak, że wszedł ten sam odpowietrznik (tzn odpowietrznik był nowy, ale ten sam gwint), Małym wiertełkiem i stopniowo większym (nie pamiętam jakim, ale większe o 0,5mm, chyba zazynałem od 3) i jak zaczął się ojawiać gwint zacisku to delikatnie wbiłem dopasowanego torxa i dało rade. (ale to kwiestia tego jak ciasno siedzi. Rozwiercenie na większy to eż sposób, tylko nie przewierć na wylot bo będziesz musiał wkręcić śrubke z uszczelką (niestety miałem taki przypadek i kolega był bardzo zdziwiony dlaczego się na wylot nie przewierca)


pozdrowienia el Kopyto

kefas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 10:50
Lokalizacja: okolice Jeleniej
Kontakt:

Post autor: kefas » wt kwie 25, 2006 10:08

Swego czasu też mi sie to zdażyło, ale jakoś udało mi sie odpowietrzyc przewodem.
Przy następnym podejściu wymienie cylinderek, koszt raczej niewielki jeśli chodzi o bębnowe. :skromny:


kefas

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » wt kwie 25, 2006 11:31

Koszt nowego cylinderka to ok 20 złotych, roboty z wyciąganiem tyle samo więc chyba wolałbym wymienic na nowy.



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » wt kwie 25, 2006 23:12

poniewaz odpowietrznik ma otwor proponuje uzyc wykretaka - tak bedzie najprosciej minuta roboty.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 25, 2006 23:21

wykrętakiem to bardzo wątpliwe żeby sie udało. Ja również odpowietrzałem zacisk luzując przewód hamulcowy. To sie udaje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr kwie 26, 2006 09:05

Jak tylko odpowietrznik jest na równo z zaciskiem to proponuje naspawać nakrętkę i spróbować gorący wykręcić. 8 na 10 razy daje radę.



Baster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 07, 2005 02:05
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Baster » śr kwie 26, 2006 10:28

w zasadzie to gwintu jeszcze dosc sporo wystaje...jakies 5mm ponad zacisk
takze chyba sprobuje tak jak mowil Taz



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr kwie 26, 2006 11:51

Baster pisze:w zasadzie to gwintu jeszcze dosc sporo wystaje...jakies 5mm ponad zacisk
takze chyba sprobuje tak jak mowil Taz
Tylko sprawdź z czego jest odpowietrznik, bo jak będzie ze stopu brązu, stopu aluminium, albo żeliwa to przy spawaniu nic nie zrobisz tylko spalisz

[ Dodano: 26 Kwi 2006 11:54 ]
A i jeszce jedno. Jak ci się już uda pospawać to nie odkręcaj od razu tylko poczekaj jak wystygnie, (bo po nagrzaniu się rozszeży)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 26, 2006 13:55

el Kopyto pisze:Tylko sprawdź z czego jest odpowietrznik, bo jak będzie ze stopu brązu, stopu aluminium, albo żeliwa to przy spawaniu nic nie zrobisz tylko spalisz
i tak pewnikiem będzie, ze b.prawdopodobne że jest z mosiądzu


:-k ...

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr kwie 26, 2006 14:16

wymień cylinderek, bo sie narobisz i może być pupa :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 26, 2006 14:41

Cinek pisze:wymień cylinderek, bo sie narobisz i może być pupa
jeżeli to jest koło tylne to najlepiej wymienić cylinderek (koszt nie duży), gorzej jak to przód


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości