Ciągnie kierownicę, stuka w okolicy skrzyni biegów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 05, 2010 15:08
Lokalizacja: Poznań/Smochowice
Kontakt:

Ciągnie kierownicę, stuka w okolicy skrzyni biegów.

Post autor: boziu » wt cze 22, 2010 16:50

Witam po raz kolejny z kolejnym problemem.

Sprawa przedstawia się następująco:

- podczas jazdy na wprost, przy przyspieszaniu jest lekkie szarpanie,
- podczas zakrętów w lewo, kiedy dodaję gazu, dosłownie "wyrywa" kierownicę z rąk, odkręcając ją w prawo,
- po wjechaniu na kanał i podniesieniu lewego koła, na luzie, kiedy kręcę kołem, słychać metaliczne stukanie
- na biegu, jest luz, można okręcić koło o kilka stopni, podczas kręcenia słychać ten sam metaliczny odgłos....

Pytanie do Was:
przegub wewnętrzny, czy raczej mechanizm różnicowy??
Zwłaszcza zastanawiające jest owe wyrywanie kierownicy, miał ktoś może podobny przypadek?

pozdrawiam
/boziu.



Awatar użytkownika
J@rek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt maja 25, 2010 17:16
Lokalizacja: Łodź

Post autor: J@rek » wt cze 22, 2010 17:17

wyrywanie nie, ale objawy przegubu


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/398687.html][img]http://images.spritmonitor.de/398687.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
boziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 05, 2010 15:08
Lokalizacja: Poznań/Smochowice
Kontakt:

Post autor: boziu » śr lip 07, 2010 23:06

Sprawa stała się dosyć jasna:

Po zawieszeniu prawej strony na klockach, odpaleniu i powolnym puszczaniu sprzęgła, w skrzyni robi się rozdrabniarka do gruzu...

Po zawieszeniu lewej strony i powtórzeniu procedury wynik identyczny...

Golf wylądował w powietrzu całym przodem, odpalony toczy powoli obydwa koła bez zbędnego hałasu występującego wcześniej...

Diagnoza - mechanizm różnicowy szlag jasny trafił...

Pytania:
- istnieją jakieś zestawy naprawcze? 4 satelity + sworzeń? (podejrzewam, że nic innego się tam nie mogło posypać...)
- istnieje możliwość demontażu mechanizmu różnicowego bez wyjmowania całej skrzyni (nie przyglądałem się jeszcze dokładnie jak to jest wszystko poskręcane, ale różnicowy jest jak się nie mylę w jednej obudowie ze skrzynią?)

Pozdrawiam,
boziu.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości