pali mnostwo oleju i kopci na bialo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

pali mnostwo oleju i kopci na bialo

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 18:30

Witam kolegow, kupilem kolejnego golfa4 dla zony, okazalo sie ze pali duzo oleju ok. 1litr na 500 kilometrow i kopci na bialo i czuc spalony olej. Zostawilem u mechanika i mowi ze zrobi kompresje silnika i bedzie wiadomo. A jak przygazu mocniej to wypluwa olej rura wydechowa. Moje pytanko do was czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego? Z gory dziekuje za podpowiedzi. Jacek.



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » śr lip 07, 2010 18:34

geronimox pisze:czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego?
jest szansa na uszczelke pod glowica..


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 18:35

Raczej nie uszczelka pod glowica bo nie wyrzuca wody ze zbiorniczka.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lip 07, 2010 18:38

geronimox pisze:Witam kolegow, kupilem kolejnego golfa4 dla zony, okazalo sie ze pali duzo oleju ok. 1litr na 500 kilometrow i kopci na bialo i czuc spalony olej. Zostawilem u mechanika i mowi ze zrobi kompresje silnika i bedzie wiadomo. A jak przygazu mocniej to wypluwa olej rura wydechowa. Moje pytanko do was czy rzecz oczywista czyli uszczelniacze na zaworach i pierscienie, czy moze jest szansa na cos mniej powaznego? Z gory dziekuje za podpowiedzi. Jacek.
Jest szansa także, że kupiłeś padło. Jak pluje olejem z wydechu to się auta nie kupuje, chyba ze napraaawdę dobra cena była. Kopci na biało, uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Pali olej i wywala przez wydech to albo tylko uszczelniacze na zaworach i/lub pierścienie a nawet gorzej ale powiedzmy, że nie straszymy. Czy po postoju puści szczególnie błękitny dymek i nieco się uspokaja w wyziewach?
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 18:40 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 19:16

Nie kolego, nie puszcza błekitnego dymku, a dymienie sie trche uspokaja, jak zapalam silnik i ruszam to nawet go nie ma, "rozkreca" sie po chwili. A cena tak, byla atrakcyjna.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » śr lip 07, 2010 21:11

Jak dla mnie to są zapieczone pierscienie.


Jacek

greg

Post autor: greg » śr lip 07, 2010 21:53

tak czy siak - czapka w górę, robić łądnie głowice + pierścienie (tylko tak jak już kilkakrotnie pisałem - daj od innego silnika - nie składane - bo może się jeszcze pogorszyć)



geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 21:58

dzieki za podpowiedz, czy kompresja wszystko wyjasni czy raczej bedzie to szukanie po omacku" ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lip 07, 2010 22:07

Pomiar kompresji z ew próbą olejową powie w jakim stanie są pierścienie, zwględnie gładź cylindra. Jeśli będzie kiepska to do roboty ale najpierw zrzucić głowicę i zerknąć na cylindry, czy jest próg choć wątpię że będzie, ew uszkodzenia powierzchni, głowica do remonu, wymiana uszczelniaczy najlepiej z prowadnicami zaworów, planowanie. Głowice i tak trzeba zrzucić bo jeśli pali płyn chłodniczy to trzeba to zrobić.



geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 22:09

nie pali płynu chłodniczego, tylko olej, dymienie nie jest az tak bardzo mocne gorszy jest smrod spalonego oleju.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lip 07, 2010 22:12

geronimox pisze:ie pali płynu chłodniczego, tylko olej, dymienie nie jest az tak bardzo mocne gorszy jest smrod spalonego oleju.
pisałeś, że kopci na biało, to jest jedna z oznak spalania płynu chłodniczego, dym palonego oleju to "błękit paryski":)



geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 22:14

kolor jest bardziej jak mgła, nie pali chyba plynu chlodniczego bo jak odkrecilem zbiorniczek wyruwnawczy od plynu chlodniczego to nie bylo ubytku i nie wyrzucalo wody do gory. Moze da cos informacja ze kopcenie jest wieksze przy wiekszej temperaturze?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lip 07, 2010 22:19

Przy spalaniu płynu jest specyficzny zapach, taki lekko słodkawy ale zapach palonego oleju może go z łatwością zabić.



geronimox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lut 02, 2009 00:18
Lokalizacja: gdansk

Post autor: geronimox » śr lip 07, 2010 22:22

Aaaa jeszcze po odkreceniu korka na pokrywie od oleju czuc spaliny i leciutko dymi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 426 gości