PILNE Wymiana sworzni wachacza i całego stabilizatora. PILNE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
PILNE Wymiana sworzni wachacza i całego stabilizatora. PILNE
Witam
Tematy wiem, że są i wiem, że zbieżność trzeba ustawić - i tak będę całą geo robić (dla świętego spokoju).
Moje pytanie brzmi - czy wymiana sworzni jest na takiej samej zasadzie jak w mk3? Mechanik mi zaśpiewał 120zł za stronę plus materiały (czyli 300zł minimalnie) a jeśli to jest na tej samej zasadzie to kumpel mi to wymieni - bo to podobno bardzo proste. A mechanik coś mówił, że trzeba belkę czy tam wózek opuszczać i cudować.
Teraz pytanie o cały stabilizator( cały, nie łączniki). Tutaj jeszcze 3 miesiące temu miało to kosztować 80zł maks a teraz też trzeba wszystko zwalać, bo nie wyjdzie tak łatwo(nie wiem czy o belkę czy o wózek mu chodziło - nei znam się i miałem już ostre ciśnienie za sumy, które mówił).
Czyli za samą robociznę mi zaśpiewał 400zł plus materiały - powaliło mnie to na nie powiem co.
Czy ktoś może odpowiedzieć czy powaliło mechanika, bo jest to tak samo jak w mk3 i nei trzeba nic cudować, czy rzeczywiście to taki problem.
Tematy wiem, że są i wiem, że zbieżność trzeba ustawić - i tak będę całą geo robić (dla świętego spokoju).
Moje pytanie brzmi - czy wymiana sworzni jest na takiej samej zasadzie jak w mk3? Mechanik mi zaśpiewał 120zł za stronę plus materiały (czyli 300zł minimalnie) a jeśli to jest na tej samej zasadzie to kumpel mi to wymieni - bo to podobno bardzo proste. A mechanik coś mówił, że trzeba belkę czy tam wózek opuszczać i cudować.
Teraz pytanie o cały stabilizator( cały, nie łączniki). Tutaj jeszcze 3 miesiące temu miało to kosztować 80zł maks a teraz też trzeba wszystko zwalać, bo nie wyjdzie tak łatwo(nie wiem czy o belkę czy o wózek mu chodziło - nei znam się i miałem już ostre ciśnienie za sumy, które mówił).
Czyli za samą robociznę mi zaśpiewał 400zł plus materiały - powaliło mnie to na nie powiem co.
Czy ktoś może odpowiedzieć czy powaliło mechanika, bo jest to tak samo jak w mk3 i nei trzeba nic cudować, czy rzeczywiście to taki problem.
phanteon pisze:zy wymiana sworzni jest na takiej samej zasadzie jak w mk3? Mechanik mi zaśpiewał 120zł za stronę plus materiały (czyli 300zł minimalnie)
kol.phanteon, odp.1 .sworznie są zamontowane na 4 śrubach wymiana dziecinnie prosta! Dla mnie laika to 1godz obie strony!! Pamiętajmy o tym że różnią sie stronami Czyli sa odpowiednio oznaczone!! P i L prawa i lewa strona . ! Koszt dobrego sworznia TRW to 46- 56- są na alle drogo tańsze TRW, ale nie mnie sprawdzać autentyczność firmy dlaczego tak tanio!!.. Tak wyglądają http://img17.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 90677817_1 i nie ma potrzeby opuszczać sanek ,wózka jak to tam ktoś nazywa. . Spotkałem się z nawet z metodą znakowania na wahaczu pisakiem położenia starego sworznia!! I w miejsce montaż nowego co niby ma się obejść bez geometrii Ale jak się to ma nie mogę się wypowiadać!.. koszt geometrii 50-60żł. Moje opony są temu warte! wiec po co eksperymentować ???
No i drążek ogólnie prościej jest opuścić kołyskę (sanki) to 4 śruby niż giąć szarpać się z montażem itp. Ale spotkałem się z wypowiedziami ,przy podmianie na sportowe drążki że każdy ma swoje pomysły i rozwiązania Sądzę ze mechanicy robią to prawidłowo , mają do tego sprzęt i jest na pewno o wiele szybciej i bezpieczniej. Co do kosztów to nie będę się wypowiadał Części można porównać od razu na alledrogo. =+ Robocizna.. Ale wiadomo co mecher to inna kwota!! Ja mam lakiernika element 150 żł. A inny nawet 450?? A obydwaj mają komory i mieszalnie!! Ciekawe co!!!
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
ja za wymianę jednego sworznia płaciłem 100zł (z ustawieniem geo)...robiąc sam pod domem byłoby 20zł w kieszeni bo później ok 80zł za geo...mechanik męczył się ok 1h bo nie mógł jednej śruby odkręcić, w domowych warunkach nie chciałoby mi się tego robić za 20zł...pewnie ze trzy godziny bym robił albo i lepiej. Za sworzeń zapłaciłem jakoś 80-90zł.
Kol.Qto, to musiał byś być co najmniej po 0,7 Jim Beam Tej z Kentucky . którą bardzo cenię Aczkolwiek w ograniczonych ilościach! Sworzeń ma otwór na klucz imbusowy tzw. kontra , o czym czasami nie wiedzą wszyscy i maja problem z odkręceniem bo się obraca!! Natomiast te trzy śruby można po prostu obciąć bo i tak sa w komplecie nowe!! Problem jest wtedy gdy nie mamy kanału prądu szlifierki itp. Ale przecież mecher nie powie że tego nie posiada!.. No bo co by to był za mecher!Qto pisze:trzy godziny bym robił albo i lepiej.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Właśnie wróciłem od kumpla grzybka31
Sworznie są ok - do wymiany są tuleje tylne wahacza przedniego oraz łączniki stabilizatora.
Czy trzeba do tego prasy czy da radę imadłem(do tulei oczywiście)? A3 ma ten sam zawias co mk4.
Nie wiem kogo zapytać czy trzeba do wymiany całego stabilizatora opuszczać wózek.
Kolejne pytanie - kazał mi kupić łączniki stabilizatora (wygląda to tak http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) plus taką gumę ( http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) a widzę w intercarsie jeszcze parę innych części do a3 niby przy pozycji stabilizator - co jeszcze kupić i wymienić, żeby mieć to z głowy na dłuższy czas.
I jeszcze jedno pytanie - czy ruszanie się koła przy hamowaniu - przesuwa się do tyłu jest spowodowane lekko krzywym stabilizatorem, łącznikami i tymi gumami co pokazałem plus ta tuleja tylnia wahacza przedniego czy coś jeszcze do tego. Pytam teoretycznie, bo zrobimy to i będziemy ew dalej myśleć.
Czyli mały "rachunek sumienia".
1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
2) czy do zrzucenia całego stabilizatora trzeba opuszczać wózek
3) czy oprócz łączników stabilizatora i tych pokazanych gum coś jeszcze kupić.
Pozdrawiam
Sworznie są ok - do wymiany są tuleje tylne wahacza przedniego oraz łączniki stabilizatora.
Czy trzeba do tego prasy czy da radę imadłem(do tulei oczywiście)? A3 ma ten sam zawias co mk4.
Nie wiem kogo zapytać czy trzeba do wymiany całego stabilizatora opuszczać wózek.
Kolejne pytanie - kazał mi kupić łączniki stabilizatora (wygląda to tak http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) plus taką gumę ( http://sklep.intercars.com.pl/993532...c=0&lang_id=PL ) a widzę w intercarsie jeszcze parę innych części do a3 niby przy pozycji stabilizator - co jeszcze kupić i wymienić, żeby mieć to z głowy na dłuższy czas.
I jeszcze jedno pytanie - czy ruszanie się koła przy hamowaniu - przesuwa się do tyłu jest spowodowane lekko krzywym stabilizatorem, łącznikami i tymi gumami co pokazałem plus ta tuleja tylnia wahacza przedniego czy coś jeszcze do tego. Pytam teoretycznie, bo zrobimy to i będziemy ew dalej myśleć.
Czyli mały "rachunek sumienia".
1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
2) czy do zrzucenia całego stabilizatora trzeba opuszczać wózek
3) czy oprócz łączników stabilizatora i tych pokazanych gum coś jeszcze kupić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 14:37 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.
1 nie trzeba -wystarczy imadłophanteon pisze: 1) czy do wymiany tulei wahacza trzeba prasy czy da radę imadłem
2. szybciej i łątwiej jest opuścić Co zresztą juz napisałem
3.tuleje na wahacz dobrej firmy - sa też wzmocnione! Należy nabić w takim położeniu jak były stare !! To ważne aby o tym pamiętać chodzi o tylne!![czyli te większe]
4 łącznik stabilizatora metalowy mocniejszy!! są plastikowe i metalowe. http://allegro.pl/item1103742409_laczni ... skoda.html
5 gumy stabilizatora i blachy kupujemy ori w ASO żadne febi itp. bo będzie skrzypieć itp Musimy kupić komplet bo są z rowkiem i bez!Wiele o tym napisano i potwierdzam kilka złotych a mamy spokój z odgłosami!Można od razu kupić dwie śruby do tych blaszek na stabilizator. Jak i 2 na łącznik bo sie często urywają!!
No i na koniec oczywiscie że sie rusza kolo . Bo jak wybite tuleje to jest luz i to spory!! Przez co powybija końcówki drążków , poduszki w macpersonie , zwali opony itp. A skąd to wiem?? z życia! Miałem zawias gwintowany i przeszedłem na ori Wiec wszystko musiałem zrobić od podstaw!! Sam Ale wiedzę czerpałem również z tego forum!! I już na marginesie nic nie widać na tych twoich linkach!! Domyslam się ze pokazane są tuleje!!
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 16:16 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Tuleje wachacza pionowe kup z S3 lub R32. Nr 8N 0407 181B. Tylko ta jedna pasuje bo druga ma inny wymiar. Te auta mają inne wachacze. Są to tuleje pełne, auto jest sztywniejsze a guma nie do oberwania. Jeżdze od miesiąca na takich tulejach i auto lepiej się prowadzi. Ja za wymiane tulei na wachaczach, koncówek drążków kierowniczych i sworzni zapłaciłem 100zł
[IMG=http://img96.imageshack.us/img96/6213/dsc00826mc.th.jpg][/IMG]
[IMG=http://img96.imageshack.us/img96/6213/dsc00826mc.th.jpg][/IMG]
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 16:37 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.
Duze imadlo musisz dopasowac rure do tulei i powoli skrecac
pamietaj ze tam sa strzalki kierunku przod tyl
mimo wszystko polecal bym ci zawiesc to do kogos kto ma prase
pamietaj ze tam sa strzalki kierunku przod tyl
mimo wszystko polecal bym ci zawiesc to do kogos kto ma prase
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 14:19 przez zebra2008, łącznie zmieniany 1 raz.
przemlin, tuleje metalowo gumowe mają kierunki działania i sama konstrukcja tej co kupiłeś sie liczy jak jest z miekkiej gumy, guma ma inny kształt niz powinna mieć lub założyłeś źle to będzie stukać
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości