Problem po "złapaniu" temperatury - brak mocy i ob

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RumJanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 11, 2008 08:20
Lokalizacja: Kraków

Problem po "złapaniu" temperatury - brak mocy i ob

Post autor: RumJanek » wt cze 22, 2010 10:10

Mam problem, mianowicie:
- jeśli samochód jest zimny, odpala całkiem normalnie i ciągnie bez problemu ale jak temperatura podskoczy do ok. 80-90* to szarpnie silnikiem jakby się dławił a później przestaje ciągnąć jakby był w trybie awaryjnym, nie wchodzi dobrze na obroty a jak go odpalam to trzeba go kręcić chwile a później obowiązkowo strzeli...
Pomóżcie proszę co to jest, czy jest to czujnik położenia wału (gdzie go szukać) - ktoś mi tak powiedział, a jeśli nie to co?

Przepraszam jeśli temat już był, pracuje na pomocy drogowej i brak czasu na neta, zwłaszcza że po pracy kończę mieszkanie i wszystko mnie goni.

Z góry dziękuję jak również pozdrawiam wszystkich,
Rum...



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt cze 22, 2010 10:20

RumJanek pisze:to szarpnie silnikiem jakby się dławił
zacznij od diagnozy vagiem: sprawdź czujnik temp., przpływomierz, czy nie ma błędów w sterowniku
a dopiero później bym sprawdzał czujnik położenia wału - znajduje się pod filtrem powietrza na skrzyni widać czarny czujnik z wtyczką (3lub 4 pin -nie pamiętam dokładnie), możesz spróbować go odpiąć i sprawdzić czy coś się zmieniło


Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt cze 22, 2010 18:15

feniks pisze:możesz spróbować go odpiąć i sprawdzić czy coś się zmieniło
Silnik wtedy odpali?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr cze 23, 2010 07:03

stonefree pisze:Silnik wtedy odpali?
nie powinien, się rozpędziłem :prayer:
można sprawdzić: czu.prędk. obr. rezystancja 730...1000 Ohm powinna być między 2i3 (D.Korp s.123)


Obrazek

RumJanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 11, 2008 08:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: RumJanek » wt cze 29, 2010 23:48

Pozwolę sobie wrócić do tematu.
Po podłączeniu pod komputer mam coś takiego:
Obrazek
- dwa błędy: sonda lambda + czujnik silnika.

Po skasowaniu błędów - żadnych problemów:
Obrazek

Kilka parametrów silnika:
Obrazek Obrazek Obrazek

Tutaj zastanawia mnie zasilanie sondy lambda: czy jest to normalne że tak skacze - czy jest coś nie teges?
Obrazek

Silnik gaśnie po przekroczeniu magicznej temp. 80*C
Obrazek
Teraz dławi się i ciężko odpala, trzeba z gazem bo inaczej nie chwyci, brak obrotów i jest jakby zamulony.

Po tym objawie wyskakuje błąd, którego podczas pracy silnika nie można skasować, jedynie po wyłączeniu co i tak nic nie daje, bo po zapaleniu ponownie wskakuje - no chyba ze silnik ostygnie:
Obrazek

Miał ktoś coś takiego? - bo ja jestem już zielony i nie wiem co dokładnie mu dolega....



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr cze 30, 2010 07:01

RumJanek pisze:i nie wiem co dokładnie mu dolega....
sprawdź styki czujnika poł. wału - znajduje się na skrzyni, choć po objawiach czeka Cię wymiana


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr cze 30, 2010 07:15

RumJanek, odepnij sondę i sprawdź czy lepiej pracuje ciepły


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

RumJanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 11, 2008 08:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: RumJanek » wt lip 06, 2010 11:59

Nie zdążyłem już z testowaniem co mu jest, przy powrocie z pracy zaczął dziwnie się zachowywać, obroty szalały pomiędzy 2-3tys. i dziwnie silnik pracował...
Oddałem go na warsztat, mają powiedzieć co mu jest i zobaczyć na ten czujnik.
Na razie stoję w kolejce, mają dzisiaj czy jutro zaglądnąć do niego.

[ Dodano: 08 Lip 2010 11:11 ]
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Problem zakończył się wymianą czujnika położenia wału, koszt to 140,- + 20,-
Teraz muszę jeszcze przeczyścić przepływomierz bo ponoć falują obroty, i samochód do jazdy.
A może z innej beczki: może ktoś szuka Mk4 do przytulenia?
Będę szukał coś innego, najlepiej kombi i w podobnej cenie.... :chytry:

[ Dodano: 10 Lip 2010 23:18 ]
norek111 pisze:RumJanek, odepnij sondę i sprawdź czy lepiej pracuje ciepły
Sonda nic nie daje, na razie silnik obraca i wkreca sie na obroty jak za dawnych czasow.
Problemem byl czujnik, ale dzieki za zainteresowaniem sie moim problemem :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości