Przegrzewanie śilnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Przegrzewanie śilnika

Post autor: KonradC » ndz lip 04, 2010 14:35

1,4 16v
Zaczęła mi rosnąć temp do ponad 100st, i zapala się kontrolka od temp
czego to może być wina ?? termostat,pompa ????



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 14:46

Wiatrak! Chodzą w ogóle wiatraki chłodnicy?



Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » ndz lip 04, 2010 15:00

Nie nie chodzą kable sprawdzałem to wydaje się ok
ale to się stało nagle wczoraj wszystko ładnie chłodziło a dziś du...a



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 15:05

No to tu jest problem: wentylator chłodnicy włącza się po przekroczeniu 90°C. Tak więc proponuję zdjąć wtyk z włącznika wkręconego w chłodnicę i zewrzeć kawałkiem drucika piny w tym wtyku. Gdy wiatrak(i) ruszą - włącznik do wymiany, gdy nie ruszą - brak zasilania lub uszkodzony wentylator.
Ale na forum jest o tym sporo.



Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » ndz lip 04, 2010 15:09

Dziękuje
a którę piny do zewrzeć razem



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz lip 04, 2010 15:21

KonradC, sprawdź najpierw dolny wąż od chłodnicy, czy jest tak samo gorący jak gorny, bo może termostat nie otwiera



Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » ndz lip 04, 2010 15:57

A więc tak
zwarlem piny i wiatrak zadziałał w końcu na zwartych, lecz po przejechaniu kawałka tem dalej rośnie
Tak dolny i górny jest tak samo gorący



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 16:05

To chyba trzeba wymienić ten czujnik, powinien włączać dwie prędkości wiatraka (jest na trzy przewody zapewne) a Koledze udało się sprawdzić silnik, więcej taką spinką się nie osiągnie. Nowy będzie włączał wcześniej a gdy temperatura wzrośnie - włączy większą prędkość, jak dotąd.
Jeszcze ewentualnie można zewrzeć drugi z przewodów by już ostatecznie sprawdzić drugą prędkość wentylatora. Jednak gdyby był spalony jeden bieg w silniczku, to późno ale jednak by się włączał chociaż drugi z biegów a tu nic. Tak więc myślę że to ten czujnik/włącznik.
A termostat otwiera skoro węże mają równą temperaturę.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 16:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KonradC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pn paź 08, 2007 15:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: KonradC » ndz lip 04, 2010 16:23

zwierałem drugi przewód i niestety nie wskoczył drugi bieg, no ale może coś nie tak robie
no ale najprościej zamówić czujnik i po sprawie, czy jest to jakiś uniwersalny czujnik do golfa czy trzeba szukać indywidualny do danego silnika
dziękuję za pomoc



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 04, 2010 17:03

By sprawdzić oba biegi zwieramy czerwony z czerwono-białym (pierwsza, mniejsza szybkość), potem czerwony z czerwono-czarnym - maksymalna szybkość.
To już pokaże czy oba uzwojenia silnika są sprawne.
Natomiast zasilanie włącznika jest bez zarzutu - na druciku chodzi! To już sporo.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 17:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz lip 04, 2010 19:54

sprawdź bezpiecznik nr 3 na akumulatorze oraz bezpieczniki blaszkowe na akumulatorze (te co są przykręcone przewody)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 407 gości