[Mk3] Silentblock tylniej belki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pt cze 03, 2005 22:03

blistein febi sa dobre koszt jednej okolo 40 zl, a wymienic mozna samemy gorzej bedzie wbijac bo to ciezko siedzie, ale mozna jak sie chce, najlepiej zrobic przyzad do wciskania ale mozna tez mlotkiem delikatnie wbijac bijac w czesc metaolowa!! tulejki z kazdej strony. Powodzena



Awatar użytkownika
pit202
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 03, 2005 22:46
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: pit202 » pt cze 03, 2005 22:52

ja sam wymienilem, gumki kosztowaly mnie po 50zł , teraz tlucze mocniej, sam juz nie wiem co moze byc, ale najpierw musze wymienic gumki na amorach od góry bo tam mam luz, a pozniej sie zobaczy ;-( normalnie zalamka.


PiteR

amorak

Post autor: amorak » sob cze 04, 2005 02:28

W moim Golku po kontuzji lewego boku tuz za drzwiami i cześciowym oberwaniu w tylne kolo (trafił mi sie taki mily obywatel kraju zza Odry co to na skrzyzowaniu nie czeka auta przejada i bedzie mial wolna droge...nie on czekal az podjade blizej i wtedy postanowil ruszy.szkoda minimalna...DUZE PIENIADZE), pojawilo sie z kazdym dnie glosniesze wycie.dzis to bylo juz tak uciazliwe ze postanowilem cos z tym zrobic. wymiemilem lozyska z tylu i przodu aby nie irytowac sie gdyby okazalo sie ze wymienilem nie najglosniesze...wszystko pozakrecane kolka wrocily na swoje miejsce, normalnie caly dzionek sie namachalem ze znajomym, i po tej malej drodze przez meke z relaksem jakiego oczekiwalem w glowie odpalam masdzyne robie delikatny tescik na autostradce...i co?? ano to ze troszke sie wyciszyl ale niestety wycie wciaz wystepuje...wiecie jak bardzo bylem z tego powodu szczesliwy :grrr:
zeby jutro nie stracic calego dnia...duzo przy tym roboty...przy zalozeniu ze mam warsztatacik do dyspozycji z wszelkimi dzinymi przyrzadami, kluczami etc.??



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » sob cze 04, 2005 08:09

pit202 pisze:ja sam wymienilem, gumki kosztowaly mnie po 50zł , teraz tlucze mocniej, sam juz nie wiem co moze byc, ale najpierw musze wymienic gumki na amorach od góry bo tam mam luz, a pozniej sie zobaczy ;-( normalnie zalamka.
a czy dokrecajac tylna belke (chodzi mi o te sruby przy tulejach)odciagnoles tylną czesc belki maxymalnie do góry. :chytry:
Ostatnio zmieniony sob cze 04, 2005 09:14 przez michas28, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
pit202
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 03, 2005 22:46
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: pit202 » sob cze 04, 2005 09:09

chyba nie :( jak zwykle ta niewiedza ;-( mozesz cos wiecej napisac ?



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » sob cze 04, 2005 09:16

jezeli bedziesz to robił na kanale to w momencie dokrecania niech ze 2 osoby siada ci na brzegu bagaznika i wtedy belka pójdzie na maxa do góry i dokrec


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Adam_Zabrze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 29, 2005 22:02
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adam_Zabrze » pt lut 03, 2006 12:58

Jeden z warsztatów chce ode mine 200-250 za robocizne, bo "to cały dzień roboty, trzeba ściągnąć belkę, ręczny, popuścić hamulce...". Szukam innego warsztatu.
Przednie też mam do wymiany, chce 60 za jedną stronę.


Aus Liebe zum Automobil.

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » pn kwie 24, 2006 11:35

miomio1 pisze:17 to osłona amorka a 2 to silentblock .Najlepiej wymienić samemu będzie zawsze taniej
Chce sie sam zabrac za wymiane tulei w tylnej belce.Na forum roznie pisza wbic lekko mlotkiem,wcisnac jakims urzadzeniem,jak by ktoś to dokładniej opisał bede bardzo wdzieczny :pub:
Pozdro



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn kwie 24, 2006 11:57

podpisuje sie pod pytanie..... moze ktos kto juz wymienial napisal by szybkiego faq co gdzie i jak ???? przymiezalem sie do tego ale odpuscilem bo niewiedzialem gdzie co odkrecic..... a plywa tak ze szkoda gadac......



Awatar użytkownika
Marqs84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 28, 2005 10:58
Lokalizacja: MikołóVW [poVWiat]
Kontakt:

Post autor: Marqs84 » pn kwie 24, 2006 14:31

jestem wlasnie po wymianie.
za gumy dalem 100zl wymiana trwala ok 4-5h (nie spiesząc się).
robilem to z qmplem wiec koszt wymiany =0zł koszta nieprzewidziane: stracona masa nerwów... jakies 10kg heh :) roznica minimalna lecz mam do wymiany jeszcze wszystkie amory :-/


http://www.vwslask.pl/

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » pn kwie 24, 2006 15:25

A mozesz opisać w jaki sposob je wymieniłeś :hmm:



Awatar użytkownika
Marqs84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 28, 2005 10:58
Lokalizacja: MikołóVW [poVWiat]
Kontakt:

Post autor: Marqs84 » pn kwie 24, 2006 16:13

no w sumie to ja tylko pomagalem no ale cos tam moge opisac :D
sciagasz opony z tyłu, stawiasz ayto na wspornikasz czy czymś, zaciskasz przewody hamulcowe, rozkręcasz je przy belce, wyciagadz linki hamulca recznego, odkrecasz belke.
Wyjmijesz vbelke, wybijasz stare gumy... zapewne guma bedzie spieczona wiec trzeba bedzie srubokretem wydłubać ją... przecinakiem tniesz tuleje w belce (ze starych silentblokow) lub jak pojdzie to poprosty wybijasz. tak samo z jednej i drugiej strony.
Jak juz po wszystkim to papierem sciernym gruboziarnistym rysujesz powierzchnie nowych silentbloków, smarujesz je jekko smarem i otwory w belce... no i wbijasz silent bloki w belke- trzeba je prosto wbić ...troche zabawy z tym jest... wbijasz do oporu, pamietaj o pozycji silentblokow zeby byly skierowane w ta sama strone co stare :]
Teraz trzeba troche rozbic mocowanie belki pod autem bo inaczej jej nie włozysz... wkladasz belke, wkladasz sruby, podpinasz chamulce, spuszczasz auto na kola i wtedy dopiero dokrecasz sroby mocujace belke... no i tak by to wygladało :] przynajmniej ja to tak zapamietałem... Jesli zadnych śrob nie masz zapieczonych to zając Ci to powinno ok 3godzin :] .aha no i sam sie za to nie zabieraj :] pomocnik musi być ;] belka jest naprawde ciezka ;]



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn kwie 24, 2006 20:07

a u mnie - przygladalem się - trzeba odkrecic korektor sily hamowania.... i nijak niewiem jak sie do tego zabrac bo.... brak miejsca na włożenie klucza.... bodajze imbusa....



Awatar użytkownika
Marqs84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 28, 2005 10:58
Lokalizacja: MikołóVW [poVWiat]
Kontakt:

Post autor: Marqs84 » pn kwie 24, 2006 20:31

doookaladnie :] u mnie tez tak było -ostrzegam sroby są aluminiowe i bardzo miekkie :-/ ja zjechałem sruby i trzeba bylo naciac blache na ktorej jest przymocowany i go odgiąć aby wyjąć pozniej srube od belki.


http://www.vwslask.pl/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 160 gości