Cieknie olej spod czujnika cisnienia oleju czy co??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Cieknie olej spod czujnika cisnienia oleju czy co??

Post autor: red_devil25 » czw lip 01, 2010 19:31

witajcie,mam taki problem,ktory mnie niepokoi.w moim golfie mk3 silnik 1.8ADZ zauwazylem,ze z silnika z okolic filtra oleju cieknie olej .Patrzylem ze szwagrem , wyglada to ze moze byc z czujnika cisnienia oleju tak na pierwsze oko.CZy miedzy silnikiem ,a tym elementem gdzie jest do ktorego montuje sie filtr jest jakas uszczelka czy cos??ktos przerabial problem??bo jak sie nachylic to widac za filtrem ,ze sa sruby imbusowe czyli jakos musi to byc montowane do silnika na te sruby.Przesylam zdjecia ,zebyscie pomogli .Czy jak to jest jaka uszczelka mozna samemu to odkrecic te sruby po uwszczesniejszym spuszczeniu oleju i zrobic?czy wymaga to pracy mechanika ?dodam,ze filtr oleju suchy ,a az niechce mi sie wierzyc ,zeby z samego czujnika tego bialego cisnienia oleju tak żygał olejem i wlasnie sie zastanawiam czy sa jakies uszczelki o ktorych pisalem
ponizej fotki Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 20:12 przez red_devil25, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lip 01, 2010 19:35

pod czujnik ciśnienia przychodzi uszczelka o numerze "N 013 811 5"



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 19:41

a mnie się kolego wydaje że Tobie cieknie z rurki odmy , metalowa rurka wchodząca do tego plastikowego chwytu na cztery śruby , po wyjęciu zawleczki popuszczeniu dwóch śrubek i wyciągnięciu metalowej rurki z plastikowego chwytu zobaczysz o-ring , leje Ci albo tam albo spod samego plastikowego chwytu , on tak samo jest przykręcony do bloku na o-ringu



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Post autor: red_devil25 » czw lip 01, 2010 19:57

kolego miś fazi - wiesz co moze byc nie sprawdzalem tego ,chociaz wydaje sie ze ciecz,ktora cieknie po silniku to olej,ale smierdzialoby jak sie silnik rozgrzewa i dym by sie unosil bo nieraz wymienialem olej i jak pocieklo na rozgrzany silnik to siwy dym byl i sie spalalo odrazu ,a to sie nie spala jak olej wiec mowisz ,ze moze to byc plyn chlodniczy jednak?
bylem teraz bo dopiero teraz dalo sie dotknac tej cieczy jest tłusta i ma typowy zapach oleju

[ Dodano: 01 Lip 2010 20:24 ]
czy ta uszczelka,ktor laczy ten element do ktorego montujemy filtr oleju i potem sie kieruje to do silnika to sie nazywa "uszczelka podstawy filtra oleju"i czy warto odrazu to rozbierac i wymieniac bo wiadomo ,ze olej wtedy tez czy wziasc sie za cos innego na pierwszy ogien?dodam,ze jak wymienialem ostatnio olej byly klopoty z demontazem filtra oleju i ledwo udalo sie odkrecic ten filtr sila razy gwalt i od tego czasu zauwazylem ,ze sie klopoty zaczely-mozliwe ,ze uszkodzilem to wtedy ?
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 20:30 przez red_devil25, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 22:53

ale to o czym Ci piszę nie jest od płynu tylko od par oleju z bloku , mam taki sam silnik i miałem to samo tylko u mnie chwyt delikatnie pękł



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pt lip 02, 2010 00:39

mis fazi dobrze pisze,

kilka miesięcy temu miałem identyczną sytuację u siebie.

Mi też to wygląda na nieszczelność miedzy blokiem silnika a ta czarną puszką i między tą puszką a plastikowym przewodem odmy. U siebie miałem zasyfione olejem całą okolicę tej puszki (nazywa się to odpowietrznik odmy) i wierz mi wyglądało to tak jakby tam się coś porządnie wylało. Pary oleju ze skrzyni korbowej potrafią swoje nabrudzić w całej okolicy tej puszki.

Problemu z odkręceniem tej puszki-odpowietrznika nie ma zadnego. Wyciągasz, czyścisz jej srodek, wszystkie uszczelki (są 3) i miejsca w puszcze i bloku silnika, które będą miały styk z uszczelkami.

Po wyczyszczeniu tego badziewia mam czyściutko - żadnego, najmniejszego pocenia. Warto to przeczyścić nawet jeśli się nie poci - to przecież części odmy - same się nie wyczyszczą.

Nie chce mi się teraz za duzo pisac, bo juz późno dosyć. Ja na 85% procent obstawiam, że to właśnie odma jest winowajcą Twojego brudu - powtórzę - u mnie było tak samo. Jakbyś coś jeszcze potrzebował to pytaj, znam temat tej puszki bardzo dokładnie

Znalazłem zdjęcie jak to u mnie wyglądało przed wyczyszczeniem
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 00:49 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Post autor: red_devil25 » pt lip 02, 2010 07:11

kolego denisz czy mozesz mi napisac w jakie uszczelki sie zaopatrzyc zeby to uszczelnic?bo jak to rozbiore nie mam opcji jezdzenia do sklepu ,wiec chcialbym pokupic wszystko i rozbierac i wymieniac



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 10:38

tam jest wszystko na o-ringach , jeśli kupuje się nowy chwyt to jest już wyposażony w dwa o-ringi , a do rurki musisz dokupic , a jakie tam są rozmiary to chyba dowiesz się tylko po zdjęciu tego plastiku



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pt lip 02, 2010 11:51

red_devil25 pisze:kolego denisz czy mozesz mi napisac w jakie uszczelki sie zaopatrzyc zeby to uszczelnic?bo jak to rozbiore nie mam opcji jezdzenia do sklepu ,wiec chcialbym pokupic wszystko i rozbierac i wymieniac
ok, teraz mam więcej czasu to mogę Ci odpisać szczegółowo.

Po pierwsze nie musisz kupować nowej puszki, wcale nie musi być do wymiany. Moja już miała 13 lat i po wyczyszczeniu wyglądała w środku niemal jak nowa. Wg mnie zbędny wydatek - to jest solidny plastik- jeśli nie jest gdzieś pękniety śmiało możesz go zostawić.

Co innego plastikowa rura odmy - ta pokrzywiona, która wchodzi w tą puszkę. Niestety jej koniec, który wchodzi w puszkę (patrz zaznaczenie nr2 na zdjęciu) jest narażony na uszkodzenia. Po prostu ta rura w tym miejscu pęka - to częsty przypadek. U mnie było to samo. Nie polecam prób klejenia tego, bo to nic nie da, wiem bo próbowałem (to miejsce jest narażone na wstrząsy). Najlepiej kupić nową rurkę. Nazywa się to rura odpowietrzająca i dla silnika ADZ ma to numer 051 103 211 A Ja zapłaciłem za nowy zamiennik (firmy Topran - wiadomo ale w zupełności taka jakość wystarczy) w sklepie Autozatoka we Wrocławiu. Cena 63 zł. Na allegro znajdziesz tylko drożej.

Teraz uszczelki. Jak napisałem wcześnie są 3. Miś fazi trochę się myli lub źle się wyraził, bo nie są to same oringi.

- oring - zaznaczenie nr1 na zdjęciu - między puszką a blokiem silnika. Numer n 904 637 01, wymiary 34,2x3mm .

- oring - zaznaczenie nr2 na zdjęciu - między rurą a puszką. Numer n 903 168 02, wymiary 19,6x3,6mm.

- uszczelka - nr3 na zdjęciu - ta między puszką a blokiem silnika. Numer 048 103 771 . To nie jest oring. To jest gumowa uszczelka w kształcie mniej więcej prostokątu (mniej więcej, bo ten kształt ma wiele zaokrągleń) o przekroju okrągłym. Więc można napisać, że jest to O-prostokąt :D .

Ale spokojnie. Po 13 latach w moim aucie te wszystkie uszczelki były jak najbardziej OK! Wyczyściłem i były jak nowe. Po prostu jeśli nie są popękane i trzymają kształt to je zostaw i nie kupuj nowych. Jeśli jednak będziesz musiał kupić, to nie jestem pewien, czy zwykłe oringi będą OK, muszą chyba być za specjalnej gumy ze względu na kontakt z olejem silnikowym ale być może zwykłe dadzą rady.

Czyli generalnie raczej zero wydatków na części zamienne.
Teraz jak to wymontować. Po pierwsze przed demontażem oczyść okolicę puszki z brudu i wszelkiego rodzaju syfu. Widzę, że masz tam tego sporo. Jest to ważne, bo jak odkręcisz puszkę to będziesz miał otwarte dziury w bloku silnika, a nie wskazane jest żeby jakiś syf wpadł do skrzyni korbowej.

Puszka trzyma się na 4 imbusach. U mnie poszło ale z oporami. Nie było problemów z zapieczeniem się śrub tylko z brudem w główkach imbusów. Było tam tyle lepiącego brudu, że klucz imbusowy nie chciał wejść do końca. Wyczyść dokładnie te śruby, wepchnij solidnie kluch w główki śrub i odkręcaj. Ja na koniec wymieniłem te śruby - koszt 50gr za 4 sztuki :)
Jak już odkręcisz te imbusy to wystarczy mocno ciągnąć puszkę do siebie. Najmocniej będzie trzymać na oringu nr1, bo tak ma być, to ma być szczelne. U Ciebie tam jest nieźle nawalone więc podejrzewam, że będziesz się męczył. Podważaj ale delikatnie śrubokrętem i ciągnij. Możesz ciągnąć z całej siły, uważać należy tylko na niezbyt brutalne podważanie śrubokrętem.

Jak już wszystko ściągniesz to czyścisz jak już pisałem we wcześniejszym poście. Ja najpierw wszystko wymyłem w gorącej wodzie z płynem do naczyń. Później przepłukałem i doczyściłem benzyną ekstrakcyjną. Wszystko czyściutkie - problem jest tylko idealne doczyszczenie wąskiego kanału (jest tam taki jeden). Generalnie myślałem na początku, że ta puszka to separator oleju i są tam jakieś kanaliki ale okazuje się że puszka jest pusta w środku - jest tylko dodatkowy plastik w środku, zaślepka.

Montaż prosta sprawa. Ja dodatkowo posmarowałem uszczelki silikonem wysokotemperaturowym. Przy montażu oring nr1 nie wejdzie do końca, dopiero po przykręceniu 4 imbusów schowa się odpowiednio głęboko do bloku silnika. Rura do puszki też wchodzi ciężko, dlatego jak montowałem to do kupy to najpierw przymocowałem rurę do puszki a później puszkę do silnika.

Aha, bez rury plastikowej możesz jeździć ale nie zachęcam - nic się nie stanie poza szkodzeniu środowisku. Piszę na wszelki wypadek, bo kilka dni jeździłem bez tej rurki zanim kupiłem nową.
Bez puszki w zasadzie też można ale nie będzie to rozsądne, bo do skrzyni korbowej przez niezaślepione otwory mogą powpadać różne brudy.

Powodzenia!

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 15:15 przez denisz, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 11:59

jeśli kolega ma silnik ADZ to na 100 procent uszczelka między blokiem a plastikiem jest typu o- ring , a po drugie rura wchodząca do plastiku jest zwykła metalowa , nie plastikowa , ma w miejscu gdzie wchodzi w puszkę fec , tak jest w silniku ADZ , a taki ma chyba kolega , u Ciebie kolego DENISZ może być troszkę inaczej



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pt lip 02, 2010 12:26

miś fazi pisze:jeśli kolega ma silnik ADZ to na 100 procent uszczelka między blokiem a plastikiem jest typu o- ring , a po drugie rura wchodząca do plastiku jest zwykła metalowa , nie plastikowa , ma w miejscu gdzie wchodzi w puszkę fec , tak jest w silniku ADZ , a taki ma chyba kolega , u Ciebie kolego DENISZ może być troszkę inaczej
a o jakiej uszczelce piszesz - bo puszka zaślepia 2 dziury w skrzyni korbowej. Jedna to O-ring druga ma tylko przekrój okrągły a kształt w niczym ringu, czyli okręgu nie przypomina.

U mnie rura jest plastikowa i ma inny numer niż dla silnika ADZ więc może i jest metalowa.

żeby teraz nie było wątpliwości - wszystkie numery części, które podałem w poście powyżej są dla silnika ADZ (a nie dla mojegi, innego silnika) - sprawdzone w ETKA.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 12:30

jeden o-ring jest okrągły , i drugi tak samo , tyle tylko że plastik ma rowek o nieregularnym kształcie , więc o-ring jest wciśnięty w ten rowek , przybierając kształt plastiku , wszystkie takie o-ringi są okrągłe , wszystko tylko zależy gdzie są wciśnięte

[ Dodano: Pią 02 Lip, 2010 ]
tak samo kolego jest np. w przypadku dekla od sprężarki klimy , jest uszczelniona okrągłym o-ringiem a dekiel okrągły wcale nie jest :bigok: najważniejszy jest w tych przypadkach obwód o-ringu , nie może być w żadnym przypadku ani za duży ani za mały



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pt lip 02, 2010 12:42

miś fazi pisze:jeden o-ring jest okrągły , i drugi tak samo , tyle tylko że plastik ma rowek o nieregularnym kształcie , więc o-ring jest wciśnięty w ten rowek , przybierając kształt plastiku , wszystkie takie o-ringi są okrągłe , wszystko tylko zależy gdzie są wciśnięte
dobra już rozumiem.
Trzeba wyjaśnić sobie co oznacza dla mnie O-ring. "O" bierze się z kształtu przekroju - przekrój okragły - stąd oznaczenie "O" bo to kółeczko.

"Ring" bierze się z kształtu uszczelki - ring czyli pierścień, okrąg.

Jeśli uszczelka ma okrągły kształt i przekrój też okrągły to jest to O-ring

Jeśli uszczelka ma np. kwadratowy kształt i przkrój okrągły to jest to O-kwadrat

Jeśli na uszczelka ma okrągły kształt a przekrój np. półokragły (jedna połowka koła) to można by nazwać taką uszczelkę D-ring, bo "D" przypomina połówkę koła.

Z tego co wiem, to własnie o to chodzi w nazwie "oring" a nie, że to oznacza po prostu uszczelkę o przekroju okrągłym, tak jak Tu uważasz. Uszczelka o przekroju okrągłym to "O" ale nie każda ma kształt "Ring". Czyli nie każda "O" to od razu ring.

Zresztą sprawdź sobie w ETKA. Oringi są nazwane "oring" ta uszczelka nr3 jest nazwana "uszczelka" Dlaczego?

No ale to tak na marginesie pzdr
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 12:46 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 12:45

:bigok: :bigok: ale każdy taki d-kwadrat czy b- trójkąt po wyjęciu z rowka przybiera kształt o- ringu , czyli kółeczka , no może troszkę zdeformowanego przeż czas i miejsce :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 309 gości