Regulacja drzwi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
turek03
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 21:25
Lokalizacja: Pasłęk/Łukszty

Regulacja drzwi

Post autor: turek03 » czw lip 01, 2010 13:12

Chciałbym się dowiedzieć jak reguluje się drzwi w mk2 bo mi się opuściły z 1 cm.
czy reguluje się tymi śrubami co zaznaczyłem na fotce???? Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 13:15 przez turek03, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » czw lip 01, 2010 13:29

kolego wydaje mi sie bardziej że masz wyrobiony dolny zawias i ci drzwi opadły. Kup od wersji 5d tam drzwi nie są takie cieżkie powinien być lepszy.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lip 01, 2010 15:23

śruby, które zaznaczyłeś nic nie dadzą przy regulacji, jeżeli drzwi opadły. Jedynie rozwiązania "siłowe" wchodzą w grę, bądź wymiana zawiasów (co podobno jest bardzo ciężkie do wykonania). Śruby pokazane na zdjęciu umożliwiają jedynie regulację "dolegania" drzwi do nadwozia, po zamknięciu.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 01, 2010 15:50

Można wymienić sworznie,koszt na allegro kilka zł. Zawias jest przyspawany do drzwi więc wymiana praktycznie odpada. Nie wyobrażam sobie przespawywana tego. Oczywiście wyrobienie jest też w samym zawiasie a nie tylko sworzniu więc można pokombinować z rozwierceniem albo bolce rozprężne z opla - o ile wymiar pasuje po patrzyłem tylko na oko.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lip 01, 2010 17:36

tzn. właśnie o sworznie mi chodziło wiadomo, całych zawiasów nie da rady.



Awatar użytkownika
turek03
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 21:25
Lokalizacja: Pasłęk/Łukszty

Post autor: turek03 » czw lip 01, 2010 20:08

ale na zawiasach niema żadnego luzu


:D

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » czw lip 01, 2010 21:53

p.s dla scisłości grzejesz palnikiem i wybijasz nie musisz nic przespawywać czasem wychodzi uderzając młotkiem ten sworzen ale ciężko idzie mi raz się udało ale ogólnie raczej palnik musi byc.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Post autor: Edams_Mk2 » pt lip 02, 2010 11:20

Ale możesz też zrobić inaczej, lecz to nie jest najlepszym pomysłem ale mimo wszystko trochę pomaga. Bo jak się domyślam to pewnie masz problem z zamykaniem drzwi..

Masz ten bolec w który się zatrzaskuje zamek, jak go wyregulujesz, góra i dół to też będzie dobrze i drzwi będą się normalnie zamykać. Tam jest chyba śruba na klucz 13 jeśli dobrze pamiętam to 13, luzujesz i wtedy regulujesz tak żeby ten bolec był ustawiony na równi z zamkiem i wtedy drzwi się zamykają elegancko :p. Ja u siebie mam luz na drzwiach od kierowcy jak i od pasażera i też się za to zabieram niebawem bo mimo wszystko jest to uciążliwe na dłuższy dystans...

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 11:24 przez Edams_Mk2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt lip 02, 2010 14:49

turek03, możesz jeszcze wykręcić górną śrubę pokazaną na pierwszej fotce (oprzyj wcześniej na czymś drzwi żeby całkiem nie opadły i nie wygięły drugiego zawiasu), po wyjęciu tej śruby pomiędzy obie połówki zawiasu włożyć podkładkę (grubość dobierz doświadczalnie) i znów skręcić. Wtedy tylny koniec drzwi się podniesie - ale będzie to kosztem zmniejszenia szczeliny między drzwiami i przednim błotnikiem. Choć podejrzewam że skoro z tyłu drzwi się opuściły to siłą rzeczy ta szczelina musiała się powiększyć, więc z podkładką powinno być OK.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 02, 2010 15:08

Edams_Mk2 pisze: Masz ten bolec w który się zatrzaskuje zamek, jak go wyregulujesz, góra i dół to też będzie dobrze i drzwi będą się normalnie zamykać. Tam jest chyba śruba na klucz 13 jeśli dobrze pamiętam to 13, luzujesz i wtedy regulujesz tak żeby ten bolec był ustawiony na równi z zamkiem i wtedy drzwi się zamykają elegancko :p. Ja u siebie mam luz na drzwiach od kierowcy jak i od pasażera i też się za to zabieram niebawem bo mimo wszystko jest to uciążliwe na dłuższy dystans..
Wszystko fajnie ale jak ma opuszczone drzwi i opuści bolec (klucz 15) to drzwi będą źle przylegać. Jeśli na pewno nie ma luzu to niestety zawias się wygiął i pozostaje metoda siłowa czyli dogiąć na miejsce (iestety efekty bywają krótkotrwałe) lub myk podany przezEdams_Mk2,



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 293 gości