pęknięta tuleja cylindra

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemek_0810
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
Lokalizacja: CHEŁMEK

pęknięta tuleja cylindra

Post autor: przemek_0810 » czw lip 01, 2010 00:12

Witam wszyskich. mój problem polega na pękniętej tulei cylindra co jest dziwne dla mnie w silniku benzynowym (zaczęło się bardzo niewinnie woda w oleju czyli standardowo uszczelka pod głowicą było planowanie głowicy przy okazji szczelność, docieranie zaworów, wymiana prowadnic zaworów i gumek zaworowych, wszystko co mogłem zrobiłem założona głowica przejechane 30km i powtórka z rozrywki ale samochód postał 3 dni po czym stracił sie cały płyn więc pomyślałem że coś nie tak z uszczelką jak zrzuciłem drugi raz głowice cylinder był cały wypełnion płynem a wszystko było niby ok qle jak zaczęłem szukać co było przyczyną znalazłem minimalne pęknięcie na tulei między 1 a 2 cyl jak to wyczyściłem ideealnie to sie okazało że pęknięcie ma 2 cm . Prosze o rade co mam zrobić z tym fantem jest to silnik 1.6 akl 98r



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw lip 01, 2010 00:14

kupić goły silnik i przełożyć graty ze swojego łącznie z głowicą



przemek_0810
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
Lokalizacja: CHEŁMEK

Post autor: przemek_0810 » czw lip 01, 2010 09:59

a może ktoś mi podpowie dlaczego mogła pęknąć tuleja



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw lip 01, 2010 13:53

Te silnki są bardzo delikatne.Miałem ten sam problem z tym że ja auto kupiłem uszkodzone właśnie na pęknięcie tuleji.Tuleje lubią pękać przez lanie zimnego płynu do gorącego silnika.Jak dla mnie to kupić dół silnika i z dwóch złożyć jeden.


Jacek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 13:57

jackyz pisze:Tuleje lubią pękać przez lanie zimnego płynu do gorącego silnika
Nawet nie trzeba lać... wystarczy, że termostat ostro się otworzy i wpuści zimny (szczególnie w zimie) płyn w obieg.



przemek_0810
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
Lokalizacja: CHEŁMEK

Post autor: przemek_0810 » pt lip 02, 2010 09:04

panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok
co o tym myślicie ????



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 02, 2010 10:18

panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok
co o tym myślicie ????
bez looknięcia na gładzie cylindrów bym nie brał. Wolałbym dopłacić i wżiąć taki bez wad.



greg

Post autor: greg » pt lip 02, 2010 22:03

przemek_0810 pisze:panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok
co o tym myślicie ????
a ja bym zaryzykował



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » sob lip 03, 2010 01:05

Też bym zaryzykował.300zł żadne wielkie,pieniądze.Jeżeli bierze olej w ilosciach które podałeś to do wymiany tylko uszczelniacze zaworowe.Dobrze by bylo jeszcze zmierzyć ciśnienie w tym silniku.


Jacek

przemek_0810
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
Lokalizacja: CHEŁMEK

Post autor: przemek_0810 » sob lip 03, 2010 07:24

ciśnienie według właściciela jest miedzy 10.5 a 11.5 (powinno być 10-13 min 7.5 więc sie mieści)
i właśnie jade po niego



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » sob lip 03, 2010 11:25

Ja myśle że to dobry silnik,ale okaże się jak go założysz.zapytaj gościa jak długo stał ten silnik,żeby się potem nie okazało że pierscienie zapieczone.


Jacek

greg

Post autor: greg » sob lip 03, 2010 17:45

jackyz pisze:żeby się potem nie okazało że pierscienie zapieczone.
zrzuca czapę, zakłada nowe pierścienie ale nie te składane 3-częściowe tylko inne + wymiana uszczelniaczy i docieranie gniazd + wymiana zaworów (bo pewnikiem kilka nie bedzie się nadawało do docierania)



przemek_0810
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
Lokalizacja: CHEŁMEK

Post autor: przemek_0810 » sob lip 03, 2010 21:44

głowica po remoncie jest w tym silniku z pękniętą tuleją więc zostaje tylko pierścionki i jazda (a nie wiecie koledzy z jakiego silnika podchodzą pierścienie nie 3 częściowe)

[ Dodano: 03 Lip 2010 21:45 ]
silnik stał niecałe 3 tygodnie więc powinno być tam wszystko ok



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lip 04, 2010 09:40

To jak stał 3 tygodnie to po co zdejmować tą głowice?Po co robić sobie dodatkowe koszty?Uszczelniacze można wymienić bez sciągania głowicy.


Jacek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 271 gości