Brak podwyższonych obrotów na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ivanow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 19:03
Lokalizacja: WWL R
Auto: VW GOLF 7,5

Brak podwyższonych obrotów na zimnym silniku

Post autor: Ivanow » śr cze 30, 2010 13:43

Witam
Jest to mój pierwszy post więc się przywitam :wazup:

Zakupiłem właśnie Golfika IV GTI 1.8 T. Jestem Bardzo zadowolony z zakupu :hehe: ale...
Przy zakupie sprawdzałem go na rozgrzanym silniku więc problemu nie dostrzegłem. Rano po odpaleniu na zimnym silniku okazało się, że nie ma lekko podwyższonych obrotów jak każdy sprawny silnik na wtrysku, tylko od razu wskakuje na 9000obr/min jakby był już rozgrzany.
Może ktoś spotkał się z takim problemem bo jeśli nie to muszę podjechać do fachowców i wydać parę złotych na diagnostykę.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » śr cze 30, 2010 20:24

Kolego chyba 900 obr/min. Zdaje sie scigacza chyba nie masz :jezor:

Posprawdzaj szczelność całego układu dolotowego powietrza, wężyki itd itp.

To podstawa. :okej:


Marcin

Awatar użytkownika
Ivanow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 19:03
Lokalizacja: WWL R
Auto: VW GOLF 7,5

Post autor: Ivanow » czw lip 15, 2010 14:30

hossearkadio26 pisze: Posprawdzaj szczelność całego układu dolotowego powietrza, wężyki itd itp.
...niestety kolega nie miał racji, jeżeli układ dolotowy miałby jakieś nieszczelności to miałoby wpływ na pracę silnika przez cały czas a nie tylko na zimnym silniku. Ogólnie golfik pracuje idealnie był tylko problem z brakiem tak zwanego ''ssania''.

Jeśli ktoś będzie miał podobny problem opisuję rozwiązanie:
Podpiąłem się pod komputer koszt 50 PLN i wyszło że czujnik temperatury cieczy chłodzącej zawyżał wskazania, po wymianie problem rozwiązany. :mrgreen:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lip 15, 2010 14:38

Kolego - może czegoś nie rozumiem, ale po co miałby wchodzić na podwyższone obroty przy temp 30 stopni? w zimie to rozumiem, ale teraz?



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » czw lip 15, 2010 14:54

Ivanow pisze:
hossearkadio26 pisze: Posprawdzaj szczelność całego układu dolotowego powietrza, wężyki itd itp.
...niestety kolega nie miał racji, jeżeli układ dolotowy miałby jakieś nieszczelności to miałoby wpływ na pracę silnika przez cały czas a nie tylko na zimnym silniku. Ogólnie golfik pracuje idealnie był tylko problem z brakiem tak zwanego ''ssania''.

Jeśli ktoś będzie miał podobny problem opisuję rozwiązanie:
Podpiąłem się pod komputer koszt 50 PLN i wyszło że czujnik temperatury cieczy chłodzącej zawyżał wskazania, po wymianie problem rozwiązany. :mrgreen:
Własnie że sie mylisz kolego. Uklad dolotowy ma uszczelki gumowe i one pod wplywem ciepla sie rozprezaja wiec auto bedzie idealnie chodzic na ciepłym a na zimnym nie. Wiem bo sprawdzilem sam na swoim autku.
No ale w twoim przypadku był to czujnik

Pozdro


Marcin

Awatar użytkownika
Ivanow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 19:03
Lokalizacja: WWL R
Auto: VW GOLF 7,5

Post autor: Ivanow » czw lip 15, 2010 23:20

Shmatan pisze:Kolego - może czegoś nie rozumiem, ale po co miałby wchodzić na podwyższone obroty przy temp 30 stopni? w zimie to rozumiem, ale teraz?
...chcesz powiedzieć, że jak samochód stoi całą noc nieużywany i odpalasz go rano(nawet w lecie) to nie wchodzi ci na początku na jakieś 1100 obr/min.
Ja miałem do tej pory parę samochodów między innymi Peugeota 206, Golfa 3, Poloneza roverka i w każdym z nich tak silnik pracował, po wymianie czujnika w obecnym Golfie 4 też tak jest. Nawet dzisiaj rano odpalałem go o 6.00 i przez jakąś minutkę miał podwyższone obroty. Drugie odpalanie silnika było po kilku godzinach postoju w 30 stopniowym słońcu i już podwyższonych obrotów nie miał i to jest według mnie prawidłowa praca.
Poza tym na pewno coś było nie tak bo przed wymianą czujnika przy porannym odpalaniu potrafił odpalić i przez chwilę od razu zabujać obrotami w dół aż prawie zgasnąć po czym dopiero załapać swoje okloice 800 obr/min.

Nie wiem czy tak jest też w dieslach bo takiego jeszcze nie miałem w posiadaniu.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt lip 16, 2010 11:07

Wymień uszczelki kolektora ssącego jak nie masz "ssania", było na forum.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Ivanow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 19:03
Lokalizacja: WWL R
Auto: VW GOLF 7,5

Post autor: Ivanow » pt lip 16, 2010 13:13

Jacek75 pisze:Wymień uszczelki kolektora ssącego jak nie masz "ssania", było na forum.
...przecież już pisałem że problem rozwiązany, przyczyna to uszkodzony czujnik temperatury cieczy



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lip 16, 2010 13:24

Ivanow pisze:przecież już pisałem że problem rozwiązany
:bigok: zamykam
Ostatnio zmieniony pt lip 16, 2010 13:24 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości