Pomocy - awaria

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Pomocy - awaria

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 17:25

Do wczoraj moje autko chodzilo OK. Mialem w baku końcówkę paliwa, 95 z Shella, i zatankowałem około południa po dobrej cenie 13l 98 na JETcie. Autko dalej chodziło dobrze, przejechałem na tym paliwie około 5km. Po kilku godzinach odpaliłem samochód przejechałem 3km i przy hamowaniu samochód zgasł, tak jak by odcieło zapłon. Rozrusznik kręcił ale silnik nieodpalał. Pompa podawała paliwo-sprawdziłem to. Sprawdziłem również świece - były całe czarne. Przeczyściłem je i nic. Sprawdziłem bezpieczniki, poruszałem kablami i w końcu odpalił. Ale po krótkiej chwili auto zaczęło się dusić, obroty skakały i stracił moc. Po przjechaniu 2km zaczął się krztusić. Po przegazowaniu z wydechu poszedł czarny dym, wielka chmura. Dziś odpalił ale pracuje jakby na 3 gary, z wydechu wydostają się spaliny w bardzo nierównomierny sposób, przyłożyłem rękę i od razu miałem całą w czarnych kropkach, po prostu się dusi. Mam katalizator ale nie wiem w jakim jest stanie. Zauważyłem, że metalowa siatka na złączu przed katalizatorem jest oberwana.

Co mogło ulec awarii? Czekam na sugestie.

Wymieniłem ostatnio: sonde lambda, kopółkę, palec, świece i kable wn są w porządku. Zapłon był sprawdzany - był OK. Przebieg 230k km.

Czy to może być wina paliwa?


...::: cmu :::...

greg

Post autor: greg » ndz kwie 23, 2006 17:44

aby wykluczyć paliwo - spuścić to co jest zalać nowe... bo z opisu to wygląda ze to z Jet cos nie teges...



cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 17:52

tak też zrobie ale dopiero jutro - dziś nie będę jeździł, w międzyczasie stwierdziłem bardzo niski poziom cieczy chłodzącej w zborniczku - czyżby uszczelka pod głowicą?! - poziom oleju się nie zwiększył.


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 23, 2006 19:01

cmu pisze:twierdziłem bardzo niski poziom cieczy chłodzącej w zborniczku
dolej i obserwuj jak szybko ubywa, a w międzyczasie poszukaj czy gdzieś nie ma wycieków.
A co do reszty to tak jak pisze greg - zmień paliwo w baku. Jeśli to nie paliwo to będzie trzeba szukać dalej (nie wykluczając uszczelki pod głowicą ani sondy lambda - a tak wogóle dlaczego ją wymieniałeś wcześniej ?)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 20:05

Uzupełniłem ciecz, weszło 0,4l. Nie mam dzisiaj technicznej możliwości spuszczenia paliwa z baku (brak pojemnika) więc czeka mnie nieprzespana noc :(
Adamtd pisze:Jeśli to nie paliwo to będzie trzeba szukać dalej (nie wykluczając uszczelki pod głowicą ani sondy lambda - a tak wogóle dlaczego ją wymieniałeś wcześniej ?)
Sonde wymieniłem bo palił mi strasznie dużo i były okopcone świece i wydech. Jak się okazało spalanie się zmniejszyło po wymianie ale kopcenie zostało :( Wczoraj w chwili awarii wyczyściłem świece - przed chwilą sprawdziłem i znów są okopcone (po przjechaniu 4km). Auto teraz już wogóle nie odpala a jeśli już to jakby na 1 gar :blush:


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 23, 2006 20:09

cmu, a pod komputer go podłączałeś czy jakieś błędy nie wychodzą?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 20:11

Miałem jechać na kompa jutro...


...::: cmu :::...

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz kwie 23, 2006 20:12

wygląda na to że zalałeś ropę albo dobrze chszczone paliwo



cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 20:16

Też mi to przyszło do głowy ku... Dystrybutor był z 98 na paragonie też jest 98 ... jaka jest różnica między nimi, np. kolor?


...::: cmu :::...

greg

Post autor: greg » ndz kwie 23, 2006 20:18

kolor powienien być inny, zapach..

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 8:18 pm ]
ale wlew od bezołowiówki jest węższy niź od ON - wiec teoretycznie jakbyś On próbował wlać to ne powinien wejść



cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 20:21

No tak, ale nie lałem z dystrybutora ON tylko z 98


...::: cmu :::...

greg

Post autor: greg » ndz kwie 23, 2006 20:42

he kumpel do malucha zalał i się cieszył jak głupi że tanio ... a potem musiałem spuszczać a to był sylwester..

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 8:45 pm ]
moż etak być że trafiłes na trefne paliwo, a jakbyś miał pół baku to by najwyżej troszke gorzej chodził, a że była susza to reakcja natychmaistowa - no bo tyle co wyczyściłeś węże+filtr paliwa+ pompa i już jedziesz na nowym..



cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » ndz kwie 23, 2006 21:22

No dobra dopóki tego nie spuszcze i nie zaleje dobrej benzyny to nie będę wiedział czy to paliwo. Ale to jutro ...
Jeśli to uszczelka pod głowicą to jakie są tego skutki? Chodzi mi o wczorajszą jazdę 'na kangura' przez około 1km przy obrotach powyżej 2500 i ponowne próby odpalenia?


...::: cmu :::...

greg

Post autor: greg » ndz kwie 23, 2006 21:31

nie powinno być skutków takiej jazdy
no chyba zebyś rozrząd przestawił



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości