Witam
kupiłem MK5 plus jak to mówią kazdy był walony i ten też ale chodzi prosto wygląda ok - na testach w serwisie WV było ok. do czasu jak sam zacząłem grzebać i oglądać wymieniać np radio i wyłaczać aku. - pierwszy "padł" prawy pas pasażera okazało sie że jest na rezystorze potem zacząłem szukać dalej na razie wiem taki sam jest prawy pas i poduszka pasażera - i tu ciekawostka jest cała ale kabel odłaczony i podłaczony do niego rezystor. Teraz pytanie jak stwierdzić co tu jest zbuforowane tymi rezystorami a co jest sprawne jeżeli krasz test był niewielki a stan pojazdu na to wyglada i całe poduszki to dlaczego wszystko jest na rezystorach - jak to posprawdzać (sprawność pasów i poduszek) i co tak naprawdę jest do wymiany, jakie czujniki ?
z góry dziekuję za jakąś konstruktywna podpowiedź chociażby link do podobnego posta z rozwiazaniem z forum
pozdrawiam
diagnostyka poduszek i pasów po kraszu co jest niesprawne ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
nie ma innej opcji jak sprawdzenie reka czy sa poduszki a nie rezystory
zadnym kablem tego nie sprawdzisz
jest jeszcze jedna opcja ale pewnie na nia nie pojdziesz - np czolowka, jak odpala poduszki to bedziesz wiedzial czy byly i czy byly sprawne
jezeli wystrzelily napinacze w pasach to poduszki raczej tez, jezeli jest poduszka pasazera i jest rezystor to nie oznacza ze poduszka jest sprawna, najprawdopodobniej ktos zwinal wystrzelana poduszke po to by ktos kto myslal przy sprawdzeniu ze ona tam jest
musisz spradwzic po kolei kazda poduszke i napinacz, najlepiej poodlaczac napinacze i poduszki i sprawdzic VAGiem jakie wyskocza bledy - jezeli wyskocza bledy dotyczace poduszek to oznacza ze dana poduszka jest ok, jezeli bledow nie bedzie to asz pozakladane rezystory
proponowalbym sprawdzic jeszcze dzialanie kontrolki AIRBAG, chyba ze serwis robil wczesniej diagnostyke i bylo wszystko ok - w takim razie ktos po dzwonie tym autem wymienil sterownik poduszek, w takim przypadku musisz wymienic tylko napinacze i pouszki
zadnym kablem tego nie sprawdzisz
jest jeszcze jedna opcja ale pewnie na nia nie pojdziesz - np czolowka, jak odpala poduszki to bedziesz wiedzial czy byly i czy byly sprawne
jezeli wystrzelily napinacze w pasach to poduszki raczej tez, jezeli jest poduszka pasazera i jest rezystor to nie oznacza ze poduszka jest sprawna, najprawdopodobniej ktos zwinal wystrzelana poduszke po to by ktos kto myslal przy sprawdzeniu ze ona tam jest
musisz spradwzic po kolei kazda poduszke i napinacz, najlepiej poodlaczac napinacze i poduszki i sprawdzic VAGiem jakie wyskocza bledy - jezeli wyskocza bledy dotyczace poduszek to oznacza ze dana poduszka jest ok, jezeli bledow nie bedzie to asz pozakladane rezystory
proponowalbym sprawdzic jeszcze dzialanie kontrolki AIRBAG, chyba ze serwis robil wczesniej diagnostyke i bylo wszystko ok - w takim razie ktos po dzwonie tym autem wymienil sterownik poduszek, w takim przypadku musisz wymienic tylko napinacze i pouszki
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 13:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Golf MK7.5
sprawedzenie poduszek i pasów po kraszu
Witam
czyli tak pasy są kable zakończone rezystorami czyli walniete do wymiany
poduszki są zakończone kabeli rezystorami więc trzeba wykręcic bo może - npewno dsą strzelone i zwiniete inaczej były by podłaczone a nie odpiete i kable zakończone rezystorami.
na kontroli wyszło wszystko ok wiec czujnik zderzeniowy wymieniony -
rozumiem że poduchy i pasy do wymiany Czy tak mam to odczytać !?
dzięki za informacje ...tak myslałem - gdzie ta uczciwośc ludzka
ps na krasza nie ide dzięki
czyli tak pasy są kable zakończone rezystorami czyli walniete do wymiany
poduszki są zakończone kabeli rezystorami więc trzeba wykręcic bo może - npewno dsą strzelone i zwiniete inaczej były by podłaczone a nie odpiete i kable zakończone rezystorami.
na kontroli wyszło wszystko ok wiec czujnik zderzeniowy wymieniony -
rozumiem że poduchy i pasy do wymiany Czy tak mam to odczytać !?
dzięki za informacje ...tak myslałem - gdzie ta uczciwośc ludzka
ps na krasza nie ide dzięki
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jezeli masz rezystory to te elementy gdzie sa one pozakladane masz raczej do wymiany bo watpie zeby ktos sie bawil w rezystory przy sprawnych poduszkach
jezeli masz checi to wywal rezystory, pospinaj wszystko bez nich i zobacz jakie beda bledy
nie wiem czy chodzi tu o uczwiwosc, moim zdaniem to polska mentalnosc
pewnie zrobil bys to samo co ten koles - takie zycie
kilka zl na rezystory i kilka stowek w kieszeni
jezeli masz checi to wywal rezystory, pospinaj wszystko bez nich i zobacz jakie beda bledy
nie wiem czy chodzi tu o uczwiwosc, moim zdaniem to polska mentalnosc
pewnie zrobil bys to samo co ten koles - takie zycie
kilka zl na rezystory i kilka stowek w kieszeni
Re: diagnostyka poduszek i pasów po kraszu co jest niesprawn
Może i każdy był walony, ale nie każdy z każdej strony...redshadow pisze:Witam
kupiłem MK5 plus jak to mówią kazdy był walony i ten też ale chodzi prosto wygląda ok - na testach w serwisie WV było ok.pozdrawiam
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości