1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_Peeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:03
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: _Peeter » pt cze 18, 2010 08:57

bicker83 pisze:Siemka Panowie. Moze ktos z was mi ,,powiedziec" gdzie dokladnie sprawdzic VAGCOM'em odczyty z przeplywomierza? No I oczywiscie jakie powinny byc prawidlowe wskazania :) Wydaje mi sie ze mi troszq szwankuje - pewnie bede musial go przeczyscic. Mam caly czas problem z samoczynnie wzrastajacymi obrotami i problemami przy odpalaniu na rozgrzanym silniku. Pisalem juz zreszta o tym wczesniej w tym temacie. Wymienilem czujink pozycji wlaka rozrzadu(Halla) I czujnik temperatury wedlug wskazowek ktore od was otrzymalem. Dodac jeszcze moge ze gdy motor jest cieply I ciezko go odpalic to w momencie gdy juz po jakims czasie zapali czuc straszny smrod na zewnatrz I wewnatrz auta. Znowu w czasie jazdy na luzie I odjetym gazie kiedy obroty sa za wysokie (powyzej 2500) po wbiciu biegu I dodaniu gazu najpierw szarpnie jakby sie przydusil na moment I dopiero potem ciagnie.

POZDRO
Kolego wyczyść przepływomierz, a na 90% falowania powinny ustąpić. Jak wyczyścić przepływomierz


-- [url=http://chomikuj.pl/rich-men/e-booki+-+motoryzacja]Tania jazda samochodem[/url] --

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob cze 19, 2010 00:32

Jeśli o tą Ci chodzi to najlepiej w ASO, koszt ok 5zł, jest to ta sama uszczelka co spod korka wlewu oleju...
Obrazek
Ja z racji tego, że odpowietrznik się rusza, chociażby przy odkręcaniu korka wlewu oleju położyłem go na grubej warstwie silikonu wysokotemperaturowego i teraz trzyma szczelne jak trzeba...
A żeby ją wymienić musisz zdjąć tą odme z odpowietrznika i po prostu przekręcasz i odpowietrznik Ci zejdzie, żaden kłopot, dasz sobie rade :bigok:



dema21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lis 14, 2009 21:20
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: dema21 » ndz cze 20, 2010 18:25

napisz o ktory czujnik dokladnie chodzilo? o ten z 4 pinami czy ten z 2 ?
Wymienilem u siebie ten drugi(2piny) i zero reakcji :( chyba zle Ciebie zrozumialem wydaje mi sie. Pozatym odlaczalem kostki od kazdego z nich i zero reakcji w aucie. Tak czy inaczej kupie ten 4=ro pinowy i zobaczymy czy to cos pomoze :)
POZDRO[/quote]
Kolego czujnik 2 pinowy jest do klimy ,a 4 pinowy to komp i zegary pozdro



Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » wt cze 22, 2010 12:36

bicker83, Chodziło mi o ten czujnik Halla czyli czujnik wałka rozrządu który mówiłeś że wymieniłeś. Mieliśmy taki przypadek że dwa razy był wymieniany w ciągu tygodnia i nie wiadomo z jakich przyczyn padały te czujniki dopiero używany ori jak został założony to samochód zaczął chodzić jakby z fabryki wyjechał. A tak było słychać jakieś dziwne prykanie z wydechu.



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: cra3y » pn cze 28, 2010 16:47

mowia, ze lepiej zapobiegac niz leczyc.

sciagnalem golfika IV 1.6 SR i oprocz standardowej wymiany rozrzadu, filtrow, oleju, to padniety byl czujnik temp. chlodziwa, termostat, lambda i przez lambde kat.

zerknalem na skrzynie - no tak - DUU - nitowana, dodatkowo chrupie na wstecznym
umowilem sie na wymiane nitow i likwidacji "chrupania" u specjalistow z Bytomia Odrzańskiego. dodatkowo wymieniono dwa synchronizatory - cala przyjemnosc 900zl (z wyjeciem, zalozeniem, wymiana oleju), ale przynajmniej spokoj :-)

PS: widzialem u nich padnieta skrzynie na skutek pekniecia jednego nitu - masakra widok, wyglada jak sito, bo wybijalo cyklicznie. utwierdzilo mnie w tym, ze zrobilem dobrze i raczej bede namawial tych, ktorzy sie wahaja, czy zawczasu wymienic nity na śruby, ze warto, niz pozniej szukac uzywanej czy regenerowanej za 1600 brutto (conajmniej)

:-)
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 17:48 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

p.wojtyczko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 01, 2010 18:48
Lokalizacja: kraków

Post autor: p.wojtyczko » pn cze 28, 2010 19:36

a możesz kolego powiedziec jakie sa objawy konczacych sie nitów?



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: cra3y » pn cze 28, 2010 20:29

p.wojtyczko pisze:a możesz kolego powiedziec jakie sa objawy konczacych sie nitów?

dla mnie wyznacznikiem byl przebieg w km (moj golf ma 135kkm - raczej aktualny wynik, zwlacza, ze wymienialem oryginalnie zamontowane swiece - elektrody byly juz stozkowe - oraz kable, ktore mialy mocno utleniona miedz. takze inne elementy auta swiadczyly, ze nie ma przelatane wiecej, chocby amorki oryginalne, sprawne na 75%) i szarpanie (delikatne) po zmianie biegow (takie jak ktos nazwal "kangurowanie" - cos jak krecenie jajkiem po blacie - chodzi o to, ze kolo dyfra nie chce sie krecic w osi juz, tylko zaczyna delikatnie falowac na luzach na nitach)

czytalem tez, ze czesciej problem pojawia sie po 150kkm i dla skrzyn z nitami to juz jest jazda na bombie z opoznionym zaplonem

rowniez ta statystyka (link ponizej) nie "wieje" optymizmem
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm

dodatkowo zachecilo mnie chrobotanie na wstecznym (cale szczescie zebatka), a nie zbyt "luzne" kolo dyfra

popytalem ile kosztuje wymiana nity na sruby (200 wyjecie skrzyni, 300 rozebranie przebadanie i zlozenie z uzupelnieniem oleju, 170zl zestaw naprawczy - srubki innymi slowy) czyli bez dodatkowych uszkodzen, ktore mialem (zebatka wstecznego i konczace sie synchronizatory), to jest to 1/3 - 1/2 cena (i to z robocizna!!) skrzyni uzywanej, czy w najlepszym wypadku po regeneracji, wiec zaryzykowalem.

:-)

PS: zarznieta skrzynia, ktora widzialem dzis, przypominala ta
http://img641.imageshack.us/img641/3055 ... ot013w.png
z tym, ze dziur byl kilka, w tym jedna o podobnej wielkosci jak na obrazku

PS2: mechanik z firmy, w ktorej robilem (nie chce robic krypto reklamy, dlatego bez nazwy - firma tylko i wylacznie zajmuje sie skrzyniami biegow), powiedzial mi, ze dosc czesto wymieniali nity i nigdy do nich skrzynia nie wrocila na tą samą wade, czyli sruby trzymaja dobrze)
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 21:11 przez cra3y, łącznie zmieniany 9 razy.


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

Daro^^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 15:41
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Daro^^ » sob lip 03, 2010 12:09

witam ostatnio strasznie trzęsie mi silnikiem jak jest zimny na biegu jałowym , obroty troche podwyzszone do 1100 ale pozniej sie uspokaja martwi mnie to że silnik pracuje nierówno tak jakby przerywał ale wystarczy przejechac kawałem i juz jest ok , może to wina oleju? jeżdze na nim juz 14 tys. chciałem wymienic po 15 , nastepny problem jaki sie pojawił t zacinanie się wstecznego czasem działa czasem nie, wsteczny wchodzi bez problemu ale cięzko go wybić czasem trzeba naprawde mocno szarpac żeby odbił a czasem leciutko chodzi co to może być ??



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » wt lip 06, 2010 16:52

Panowie możecie mi powiedzieć gdzie dokładnie znajdę ten czujnik halla g40 najlepiej rysunek zapodać albo mniej więcej wytłumaczyć ponieważ chcę wyczyścić styki bo kiepsko na obroty wchodzi i zobaczyć czy tak operacja coś pomoże . Silnik mój to 1.6 sr


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » wt lip 06, 2010 17:23

Czujnik Halla czyli czujnik wałka rozrządu znajduje sie pod osłoną paska zębatego(czerwona strzałka na zdjęciu)

A wtyczka tego czujnika jest z lewej strony silnika przed tą osłoną zaraz obok uchwytu do podwieszenia silnika (czerwone kółeczko na zdjęciu)

zdjęcie
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 17:36 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 3 razy.


Marcin

Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » wt lip 06, 2010 17:37

hossearkadio26, dzięki za zdjęcie i podpowiedź :pub: :pub:


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

gocu87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt gru 22, 2009 09:32
Lokalizacja: OLKUSZ
Kontakt:

Post autor: gocu87 » wt lip 06, 2010 18:58

Daro^^ 2 pytanie to myślę że synchronizator w skrzyni ci się pitoli u mnie jest podobny przypadek tylko że z 3 biegiem. Będę to robił niebawem bo coraz gorzej wchodzi. A niekiedy od strzała i bardzo dużo roboty przy tym jest chyba że sam podołasz.Skrzynia nie jest taka straszna jak ją malują- pozdrawiam. :bajer:



tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Post autor: tovdi1 » śr lip 07, 2010 08:07

gocu87 pisze:w skrzyni ci się pitoli u mnie jest podobny przypadek tylko że z 3 biegiem
jakby co to mam skrzynię na części



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt lip 09, 2010 07:15

pullup1 pisze:ile ma go wejść?
mi weszło 1.6l a ile poleciało to nie widziałem :bigok:


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 83 gości