Przewody chłodnicze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jasiu1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob sty 23, 2010 20:53
Lokalizacja: Biała

Przewody chłodnicze

Post autor: jasiu1990 » ndz cze 27, 2010 16:30

Czy przewody chłodnicze mogą "puchnąć" pod wpływem temperatury? Czy w układzie chłodzenia powinno być nie duże ciśnienie po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego?
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 16:30 przez jasiu1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 27, 2010 21:28

Jeżeli przez puchnięcie rozumiesz, że robią się twardsze to tak. Płyn nagrzewa się i rośnie ciśnienie w układzie - to normalka. Przy odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pod wpływem tego ciśnienia może się wylać płyn chłodniczy a jak będzie trochę schłodzony to usłyszysz takie syknięcie.
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 21:30 przez fasolisko, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

jasiu1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob sty 23, 2010 20:53
Lokalizacja: Biała

Post autor: jasiu1990 » ndz cze 27, 2010 21:57

Dokładnie o to mi chodziło. Bo od pewnego czasu problemy z głowicą mam. Mechanik źle założył uszczelkę i się poci. Myślałem ze znowu po uszczelce. Uspokoiłeś mnie : D. Czyli mam rozumieć ze przewody robią się twardsze czyli tak naprawdę tak bardzo nie dadzą się ugiąć. Jednak przy temperaturach rzędu 70-80 "C nie są takie nabrzmiałe. A czy korek zbiorniczka wyrównawczego ma być dokręcony do oporu czy poluzowany?
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 22:01 przez jasiu1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 27, 2010 22:07

Jak rośnie ciśnienie w przewodach to robią się one twardsze. Nie mają być twarde jak kamienie tylko dawać wyraźny odczuwalny opór przy ściskaniu palcami. Nie wiem czy dobrze rozumiem, że przeowody są nabrzmiałe - znaczy się puchną bardziej niż powinny ? Jeżeli są za twarde (nie umiem niestety stwierdzić kiedy są za twarde) oznaczać to może, że ciśnienie w układzie jest za wysokie - tutaj winny może być korek zbiorniczka wyrównawczego, który jest tak zbudowany, że upuszcza ciśnienie gdy rośnie powyżej jakiejś tam wartości. Koszt korka to około 20zł ja wymieniłem profilaktycznie bo stary miał już swoje lata.

Korek wkręcasz do oporu, ale nie na siłę tylko z wyczuciem.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

jasiu1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob sty 23, 2010 20:53
Lokalizacja: Biała

Post autor: jasiu1990 » ndz cze 27, 2010 22:09

No dokładnie jak kamień nie są tylko porostu ewidentnie dość twarde w porównaniu z niskimi temperaturami płynu chłodniczego.



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 27, 2010 22:11

No to normalka. Wyższa temperatura = wyższe ciśnienie


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

jasiu1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob sty 23, 2010 20:53
Lokalizacja: Biała

Post autor: jasiu1990 » ndz cze 27, 2010 22:14

Ale chyba i tak zainwestuje w ten korek. Zawsze bezpieczniej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości