Golf II 1.3 wielopunkt bardzo nierówno pracuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Golf II 1.3 wielopunkt bardzo nierówno pracuje

Post autor: marko125-90 » sob cze 26, 2010 14:08

Witam! Zwracam się do Was bo już się załamuję :(
Objawy: Po odpaleniu autko równiutko pracuje, po chwili(zależnie 30sekund-minuta) silnik zaczyna szarpać, potrafi zgasnąć, po dodaniu gazu raz potrafi wrócić na obroty(najczęściej tak jest) a czasami dalej szarpie... Podczas jazdy auto dobrze i równo się zbiera, nie szarpie... Ostatnio jednak objawy się pogorszyły i już nawet po puszczeniu gazu przy ok. 20km/h potrafi zgasnąć.

Samochód zapala na dotyk, nie ma problemy po dłuższym postoju.

Teraz co było robione przy autku:
- wymieniony rozrząd
- wymienione filtry powietrza, paliwa
- wymieniona pompa zewnętrzna paliwa
- założone nowe przewody WN
- nowe świece(zakładane 2kompletny NGK I Champion)
- wymieniony niebieski czujnik temperatury
- założony inny oryginalny przepływomierz(teoretycznie sprawny, sprzedawca udzielił gwarancji)

Nie mam już pojęcia co to może być. W poniedziałek chcemy jeszcze spróbować założyć inną sprawną przepustnice...

Proszę o szybką pomoc

Zapomniałem dodać. Ciśnienie mierzone na cylindrach. Wynosi 12-12,5bar
Ostatnio zmieniony sob cze 26, 2010 14:14 przez marko125-90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
..::wilu::..
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 27, 2007 00:20
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: ..::wilu::.. » sob cze 26, 2010 19:11

Moim zdaniem dobre czyszczenie przepustnicy i wszystko powinno wrócić do normy.



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Re: Golf II 1.3 wielopunkt bardzo nierówno pracuje

Post autor: damian_piaski » sob cze 26, 2010 22:18

marko125-90 pisze:Witam! Zwracam się do Was bo już się załamuję :(
Objawy: Po odpaleniu autko równiutko pracuje, po chwili(zależnie 30sekund-minuta) silnik zaczyna szarpać, potrafi zgasnąć, po dodaniu gazu raz potrafi wrócić na obroty(najczęściej tak jest) a czasami dalej szarpie... Podczas jazdy auto dobrze i równo się zbiera, nie szarpie... Ostatnio jednak objawy się pogorszyły i już nawet po puszczeniu gazu przy ok. 20km/h potrafi zgasnąć.

Samochód zapala na dotyk, nie ma problemy po dłuższym postoju.

Teraz co było robione przy autku:
- wymieniony rozrząd
- wymienione filtry powietrza, paliwa
- wymieniona pompa zewnętrzna paliwa
- założone nowe przewody WN
- nowe świece(zakładane 2kompletny NGK I Champion)
- wymieniony niebieski czujnik temperatury
- założony inny oryginalny przepływomierz(teoretycznie sprawny, sprzedawca udzielił gwarancji)

Nie mam już pojęcia co to może być. W poniedziałek chcemy jeszcze spróbować założyć inną sprawną przepustnice...

Proszę o szybką pomoc

Zapomniałem dodać. Ciśnienie mierzone na cylindrach. Wynosi 12-12,5bar
sprawdź szczelnośc dolotu (odma oraz jej węze do samego bloku silnika)
poszukaj na temat zaworu dodatkowego powietrza oraz warto sprawdzic pompy paliwa oby dwie


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » sob cze 26, 2010 22:42

a regulator cisnienia jest sprawny ?


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 26, 2010 22:52

marko125-90, a próbowałeś zwyczajnie wyregulować skład mieszanki śrubą na przepływomierzy, i obroty śrubą przy wtrysku? Przepustnicę sprawdź nie kupuj od razu, ma nie mieć luzów na osi i ma mieć sprawne styczniki biegu jałowego i szerokiego otwarcia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » ndz cze 27, 2010 00:01

marko125-90, benzyna czy benzyna z LPG?


passat b5 115KM AZM 2003r

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: marko125-90 » ndz cze 27, 2010 11:59

Okej. Spróbujemy wyczyścić przepustnice.
Jak sprawdzić drugą pompę paliwa? Tą wewnętrzną.
I o jaką śrubę chodzi na przepływomierzu, i koło wtrysku?
Auto bez gazu.

A co do kupowania przepustnicy to nie :) Założymy zobaczyć tylko czy coś się zmieni. Potem będziemy myśleć czy da się coś zrobić ze starą :)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz cze 27, 2010 12:04

Jak jesteś pewien na przepływkę to szukaj nieszczelności na dolocie,w tych silnikach to standard.



marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: marko125-90 » ndz cze 27, 2010 14:49

Teraz zagadka. Wsiadam w samochód. Jade w malutką trasę ok. 60km. Stałem na paru skrzyżowaniach, autko nie przerywa... Wróciłem do domu, nie przerywa. Padał deszcz.

Wczoraj 50km trasy. Autko co chwile zdychało. Pogoda była w miarę ładna.
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 14:50 przez marko125-90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

I o jaką śrubę chodzi na przepływomierzu, i koło wtrysku?

Post autor: damian_piaski » ndz cze 27, 2010 22:28

Obrazek (fot. z vwGolf.pl FORUM)
tu masz śrubki o których pisał Paweł Marek.


napisz kolego czy sprawdziłeś dolot, to jest istotne bo jakakolwiek nieszczelnośc bedzie przekłamywac sygnał idący z przeplywki do sterownika.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: marko125-90 » pn cze 28, 2010 19:24

nieszczelności nie widzę. co do tej śruby to ona reguluje obroty silnika, tak czy co?

Póki co auto chodzi jak nowy więc nie szukam niczego złego ;) Jak zacznie dalej szwankować to będę myślał nad tą śrubą. Dzięki za rady. Jakby problemy wróciły to się do Was odezwę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 28, 2010 21:24

absolutnie nic nie kręć skoro ma przebłyski że chodzi dobrze, przyczyna jest inna niż regulacja, może coś z układem zapłonowym, mimo że na deszczu ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: marko125-90 » pn cze 28, 2010 21:39

Dzisiaj śliczna pogoda. I auto chodzi jak złoto. Hmm



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 28, 2010 22:06

No to pewnie za mało jeździsz i auto się zastało.
A poważnie to ciężko bedzie dojść co było póki się awaria nie powtórzy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 420 gości