Witam
Może ktoś z Was pomoże mi w diagnozie i usunięciu usterki.
Jakiś czas temu jadąc poczułem jakbym kapcia złapał.
Okazało się, że trzymają klocki przód.
Co jakiś czas puszczały i na nowo blokowały się.
Po przejechaniu kilkuset metrów nie da się dotknąć tarcz.
Wymieniłem płyn.
Ktoś doradził mi, że może być problem z przewodami elastycznymi- wymieniłem- bez efektu.
Wymieniłem również tarcze i klocki- były już zjechane i to samo.
Prowadnice klocków były czyszczone- wystarczało na przejechanie swobodne 30-40 km i to samo.
Golf wyposażony jest w ABS.
Mechanicy natomiast rozkładają ręce twierdząc, że nie wiedzą co z tym zrobić.
Słyszałem, że problemem może być pompa hamulcowa.
Jak to zdiagnozować?
Pedał hamulca nie rośnie.
ABS działa poprawnie wtedy kiedy trzeba.
Jak myślicie, czy wina może leżeć po stronie pompy, urządzenia rozdzielającego ABS tego obok pompy czy sam nie wiem jeszcze czego ?.
W którymś wątku na forum czytałem, że po odpaleniu samochodu, pedał hamulca powinien delikatnie opaść na dół, u mnie nie opada. Czy jest to prawidłowość?
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
VW III blokują się hamulce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
OK, jutro rozbiorę, przeczyszczę tłoczki, prowadnice, wymienię uszczelki.
Zastanawia mnie, dlaczego dwa koła trzymają? przecież nie zawsze powinny oba cylinderki pozostawać na miejscu.
Powinno zdarzać się raz jeden, raz drugi a czasami oba naraz.
Dlatego moje podejrzenie było pompa ew. nie wiem czy ma wpływ rozdzielacz (czy jak to inaczej zwał) ABS-u.
Jeszcze jedno, nie mogę znaleźć na forum sposobu wyjęcia, wymiany gumek na tłoczkach.
Czy może mi ktoś w najprostszym skrócie podać parę punktów ( jak go wyjąć itp) ew. link.
[ Dodano: 04 Lip 2010 17:56 ]
Wymieniłem gumki na tłoczkach, harmonijki uszczelniające - cały zestaw naprawczy.
Niestety, hamulce nadal jak przed- tarcze po przejechaniu kilometra- gorące.
Dzisiaj zrobiłem 400 km, chwilami w czasie jazdy hamulce puszczały i nagle jazda należała do przyjemności.
Myślę, że została do wymiany pompa.
Moje pytanie:
Czy pompę odkręca się tylko od serwa (pomijając przewody) ?
Czy pompę naprawia się wymieniając uszczelniacze itp?
Czy opłaca się kupić (chodzi mi o ryzyko złej) używaną?
Jak wspominałem, u mnie jest układ z ABS-em, czy może szwankuje układ ABS ? - wtedy kiedy trzeba, ABS zachowuje się normalnie, ale patrząc po przewodach, od cylinderków jest najpierw układ do ABS i dopiero pompa.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Zastanawia mnie, dlaczego dwa koła trzymają? przecież nie zawsze powinny oba cylinderki pozostawać na miejscu.
Powinno zdarzać się raz jeden, raz drugi a czasami oba naraz.
Dlatego moje podejrzenie było pompa ew. nie wiem czy ma wpływ rozdzielacz (czy jak to inaczej zwał) ABS-u.
Jeszcze jedno, nie mogę znaleźć na forum sposobu wyjęcia, wymiany gumek na tłoczkach.
Czy może mi ktoś w najprostszym skrócie podać parę punktów ( jak go wyjąć itp) ew. link.
[ Dodano: 04 Lip 2010 17:56 ]
Wymieniłem gumki na tłoczkach, harmonijki uszczelniające - cały zestaw naprawczy.
Niestety, hamulce nadal jak przed- tarcze po przejechaniu kilometra- gorące.
Dzisiaj zrobiłem 400 km, chwilami w czasie jazdy hamulce puszczały i nagle jazda należała do przyjemności.
Myślę, że została do wymiany pompa.
Moje pytanie:
Czy pompę odkręca się tylko od serwa (pomijając przewody) ?
Czy pompę naprawia się wymieniając uszczelniacze itp?
Czy opłaca się kupić (chodzi mi o ryzyko złej) używaną?
Jak wspominałem, u mnie jest układ z ABS-em, czy może szwankuje układ ABS ? - wtedy kiedy trzeba, ABS zachowuje się normalnie, ale patrząc po przewodach, od cylinderków jest najpierw układ do ABS i dopiero pompa.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 17:55 przez tbodzio, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 100 gości