Czy to za małe ciśnienie jak na silnik 1.8 ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to za małe ciśnienie jak na silnik 1.8 ?
Witam, mierzyłem ciśnienie oleju w golfie II silnik 1.8 GT, miga mi czasem kontrolka. Ciśnienie na wałku rozrządu przy gorącym silniku na wolnych obrotach wynosi 1atm.Przy zwiększeniu obrotów na 2 tys wzrasta na 2atm. Czy to jest zbyt niskie ciśnienie, czy czujnik pada ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Hej... Ja mierzylem u siebie na filtrze ale nie powinno to miec wplywu na wynik... mam przy 750 obr/min 2,4 bara, przy 2000 - 4 bary, przy max obrotach 5,5 bara.... norma jest tak o pol bara nizsza... wiec z tego co opisujesz to masz u siebie male cisnienie... w zasadzie juz granicznie male... jaki masz filtr oleju? bo on lubi puszczac... a jak nie to czekaja cie panewki...
Zmierzyłem na filtrze. Filtr mam FIAAM, silnik gorący 750obr ciśnienie 1,8atm, przy 2 tys 2,5atm, przy obrotach około 4 tys 5,5atm. Jak widać na głowicy wskazania sią inne. Silnik jest jakieś 1tys km po remoncie w niemczech, jeździł na Castrolu RS 0w40 i wszystko było OK, po zmienie na półsyntetyk 10w 40 błyska lampka, szczególnie przy obciążeniu na niższych obrotach. Nie wiem czy to czujniki czy elektryka czy ciśnienie za niskie. Silnik pracuje cicho i równo.
Dziwi mnie tylko, że te szopki z ciśnieniem to sie pojawiły sie po zmianie oleju na gęstszy.
Na zimnym silniku ciśnienie cały czas wynosi 5,5 atm niezależnie od obrotów. W silniku jest wstawiony sportowy wałek i założony wydech sportowy, podobno ma 120KM, nie mierzyłem ale wyciąga ponad 200km/h a przyspieszenie ma lepsze niż orginalne GTI 115KM.
Na zimnym silniku ciśnienie cały czas wynosi 5,5 atm niezależnie od obrotów. W silniku jest wstawiony sportowy wałek i założony wydech sportowy, podobno ma 120KM, nie mierzyłem ale wyciąga ponad 200km/h a przyspieszenie ma lepsze niż orginalne GTI 115KM.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
nio to przy filtrze masz nawet znosne cisnienie... sam jezdze na tym castrolu i radze ci jesli jezdzil na nim to nie zanizaj w dol tylko zalej go RS - em... a gdzie masz ktory czujnik? bo przy tych cisnieniach na silniku nie powinno ci sie nic swiecic....
z tego co widze to jedno powiedziec ci moge od razu... do wymiany na pewno sprezyna zaworu w pompie oleju... bo max cisnienie wynosci 7 atm nie 5,5...
z tego co widze to jedno powiedziec ci moge od razu... do wymiany na pewno sprezyna zaworu w pompie oleju... bo max cisnienie wynosci 7 atm nie 5,5...
bo przeszedles na gorszy olej...krzycho85 pisze:Dziwi mnie tylko, że te szopki z ciśnieniem to sie pojawiły sie po zmianie oleju na gęstszy
Fakt że gorszy, ale gęstszy. Wydaje się przy gęstszym ciśnienie wyżesz powinno być.bo przeszedles na gorszy olej...
Z tym zaworem to faktycznie coś nie tak, bo czasem wskoczy na 7 atm a później znów na 5,5 i tak trzyma. Musze też wymienić uszczelniacz na wale ten przy skrzyni, tylko nie wiem co łatwiej wyciągnąć. Skrzynie czy silnik? Wyciągarkę mam.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ja wyciagam zawsze wszystko... przynajmniej mozna zrobic tez pare innych poprawek... a co do oleju to nie masz racji... to ze jest gestszy nie znaczy ze bedzie mial wieksze cisnienie... RS ma duzo wieksza odpornosc na scinanie filmu i to ona decyduje jakie cisnienie bedziesz mial w ukladzie... mi po zalaniu RS em skoczylo o 0,7 bara do gory...
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 11:10
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości