Czy to za małe ciśnienie jak na silnik 1.8 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Czy to za małe ciśnienie jak na silnik 1.8 ?

Post autor: krzycho85 » wt kwie 18, 2006 11:05

Witam, mierzyłem ciśnienie oleju w golfie II silnik 1.8 GT, miga mi czasem kontrolka. Ciśnienie na wałku rozrządu przy gorącym silniku na wolnych obrotach wynosi 1atm.Przy zwiększeniu obrotów na 2 tys wzrasta na 2atm. Czy to jest zbyt niskie ciśnienie, czy czujnik pada ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt kwie 18, 2006 11:23

Hej... Ja mierzylem u siebie na filtrze ale nie powinno to miec wplywu na wynik... mam przy 750 obr/min 2,4 bara, przy 2000 - 4 bary, przy max obrotach 5,5 bara.... norma jest tak o pol bara nizsza... wiec z tego co opisujesz to masz u siebie male cisnienie... w zasadzie juz granicznie male... jaki masz filtr oleju? bo on lubi puszczac... a jak nie to czekaja cie panewki...



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt kwie 18, 2006 16:58

Zmierzyłem na filtrze. Filtr mam FIAAM, silnik gorący 750obr ciśnienie 1,8atm, przy 2 tys 2,5atm, przy obrotach około 4 tys 5,5atm. Jak widać na głowicy wskazania sią inne. Silnik jest jakieś 1tys km po remoncie w niemczech, jeździł na Castrolu RS 0w40 i wszystko było OK, po zmienie na półsyntetyk 10w 40 błyska lampka, szczególnie przy obciążeniu na niższych obrotach. Nie wiem czy to czujniki czy elektryka czy ciśnienie za niskie. Silnik pracuje cicho i równo.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 18, 2006 17:04

Jak by się kaszaniła elektryka to kaszaniła by się losowo a nie tylko w określonych obrotach i obciążeniu. Dowiedz się dokładnie co było wymieniane podczas tego remontu bo być może ktoś mylnie uznał że pompa oleju jest dobra :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt kwie 18, 2006 17:49

Dziwi mnie tylko, że te szopki z ciśnieniem to sie pojawiły sie po zmianie oleju na gęstszy.
Na zimnym silniku ciśnienie cały czas wynosi 5,5 atm niezależnie od obrotów. W silniku jest wstawiony sportowy wałek i założony wydech sportowy, podobno ma 120KM, nie mierzyłem ale wyciąga ponad 200km/h a przyspieszenie ma lepsze niż orginalne GTI 115KM.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt kwie 18, 2006 18:55

nio to przy filtrze masz nawet znosne cisnienie... sam jezdze na tym castrolu i radze ci jesli jezdzil na nim to nie zanizaj w dol tylko zalej go RS - em... a gdzie masz ktory czujnik? bo przy tych cisnieniach na silniku nie powinno ci sie nic swiecic....
z tego co widze to jedno powiedziec ci moge od razu... do wymiany na pewno sprezyna zaworu w pompie oleju... bo max cisnienie wynosci 7 atm nie 5,5...
krzycho85 pisze:Dziwi mnie tylko, że te szopki z ciśnieniem to sie pojawiły sie po zmianie oleju na gęstszy
bo przeszedles na gorszy olej...



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » wt kwie 18, 2006 19:27

bo przeszedles na gorszy olej...
Fakt że gorszy, ale gęstszy. Wydaje się przy gęstszym ciśnienie wyżesz powinno być.
Z tym zaworem to faktycznie coś nie tak, bo czasem wskoczy na 7 atm a później znów na 5,5 i tak trzyma. Musze też wymienić uszczelniacz na wale ten przy skrzyni, tylko nie wiem co łatwiej wyciągnąć. Skrzynie czy silnik? Wyciągarkę mam.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt kwie 18, 2006 22:16

Ja wyciagam zawsze wszystko... przynajmniej mozna zrobic tez pare innych poprawek... a co do oleju to nie masz racji... to ze jest gestszy nie znaczy ze bedzie mial wieksze cisnienie... RS ma duzo wieksza odpornosc na scinanie filmu i to ona decyduje jakie cisnienie bedziesz mial w ukladzie... mi po zalaniu RS em skoczylo o 0,7 bara do gory...



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw kwie 20, 2006 22:32

Wielkie dzięki, po zalaniu 0w40 kontrolka przestała już migać :D nie mierzyłem ciśnienia ale skoro nie błyska to napewno wzrosło.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt kwie 21, 2006 09:05

szkoda tylko ze musiales podwojnie zaplacic... widzisz nie zawsze gestszy bedzie lepszy i mial wyzsze cisnienie... :) Witam drugiego na forum uzytkownika Castrola RS 0w40 :pub:



red_baronGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 11:10
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: red_baronGT » sob kwie 22, 2006 14:51

mam podobny problem ale wymieniłem dzisaj olej i filtr olej Mobile 1 semisyntetyk i z tego co widze lipny filtr filtrona ale nic sie nie dzije przejade sie pozniej to napisze czy to samo wrociło
Pozdro :bigok:


Podążaj za białym królikiem ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości