problem z chlodzeniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- grzes900
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
- Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
- Kontakt:
problem z chlodzeniem
Witam
mam problem z chlodzeniem w silniku 1.8 abs tzn spalil mi sie wentylator wiec wymienilem na nowy (uzywany) i przy odpowietrzaniu ukladu nagrzewa sie do 110stopni i plyn w zbiorniku podnosi sie, wentylator wlacza sie ale wlasnie przy 110, pompa wody chodzi bo widac przelewanie sie plynu w zbiorniku wyrownawczym przez ten cienki przewod, termostat dziala bo dolny przewod od chlodnicy po uzyskaniu temperatury nagrzewa sie. Wzrokowo wycieku brak - jakies pomysly?
mam problem z chlodzeniem w silniku 1.8 abs tzn spalil mi sie wentylator wiec wymienilem na nowy (uzywany) i przy odpowietrzaniu ukladu nagrzewa sie do 110stopni i plyn w zbiorniku podnosi sie, wentylator wlacza sie ale wlasnie przy 110, pompa wody chodzi bo widac przelewanie sie plynu w zbiorniku wyrownawczym przez ten cienki przewod, termostat dziala bo dolny przewod od chlodnicy po uzyskaniu temperatury nagrzewa sie. Wzrokowo wycieku brak - jakies pomysly?
GG
- grzes900
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
- Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
- Kontakt:
jaki wlacznik? gdzie tego szukac? chyba ze chodzi ci o czujnik ktory jest gdzies w chlodnicy a kable ida do silniczka wentylatora.fasolisko pisze:Włącznik wentylatora uruchamia go przy zbyt dużej temperaturze - tutaj bym szukał problemu.
A powiedz mi czemu sie przy odpowietrzaniu podnosi plyn w zbiorniczku wyrownawczym?
GG
Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.
Odpowietrza się przy włączonym silniku, w czasie pracy płyn się nagrzewa, rośnie ciśnienie w układzie i poziom się podnosi. Na ciepłym silniku zawsze stan w zbiorniczku będzie większy niż na zimnym.
Odpowietrza się przy włączonym silniku, w czasie pracy płyn się nagrzewa, rośnie ciśnienie w układzie i poziom się podnosi. Na ciepłym silniku zawsze stan w zbiorniczku będzie większy niż na zimnym.
Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
- grzes900
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
- Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
- Kontakt:
powiedz mi czy ten termowlacznik jest "uniwersalny" bo mam wymieniony wentylator z silniczkiem tzn czy taki jak wykrece to taki sam kupic czy dobierac do wentylatora i czy trzeba spuszczac plyn z ukladu? i czy zeby sie do niego dostac to musze znowu zrzucac zderzak?fasolisko pisze:Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.
GG
Nie mam pewności czy jest uniwersalny. Na pewno w sklepie z częściami po podaniu parametrów auta z katalogu dobiorą. Zwrócić uwagę trzeba na pewno na wtyczkę, czy będzie pasować do wtyczki wentylatora (ilość pinów i kształt)
Dojście do niego jest od strony silnika, wypinasz wtyczkę i musisz się dostać kluczem płaskim żeby go wykręcić - sam robiłem to przy wyjętej chłodnicy więc nie wiem czy da rade zrobić to bez demontażu czegokolwiek. Płynu na pewno trochę wyleci.
Wygląda tak:
I jak widać ma kilka wersji podłączenia.
Dojście do niego jest od strony silnika, wypinasz wtyczkę i musisz się dostać kluczem płaskim żeby go wykręcić - sam robiłem to przy wyjętej chłodnicy więc nie wiem czy da rade zrobić to bez demontażu czegokolwiek. Płynu na pewno trochę wyleci.
Wygląda tak:
I jak widać ma kilka wersji podłączenia.
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 20:57 przez fasolisko, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
- grzes900
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
- Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
- Kontakt:
wymienilem chlodnice i czujnik i wszystko gra - jedyny minus ze nie umialem dostac tego czujnika z wahlera i zalozylem jaki mieli i za wczesnie sie wlacza i nie dochodzi do 90stopni. Chlodnica byla ok ale do czasu proby wykrecenia z niej tego czyjnika bo tak sie zapiekl ze proba wykrecenia bez szans. punkcik dla ciebie fasolisko
GG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości