Wymiana oleju w skrzyni automatycznej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maciej131993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
Lokalizacja: Gostyń

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej

Post autor: maciej131993 » pn cze 14, 2010 22:20

Mam mam małe pytanko do was jestem nowy i zamierzam wymienić w moim golfie 2 silnik 1.8 1990 r skrzynia automatyczna filtr oleju. Więc tak odkręciłem srubkę pod pułoską taka na duży imbus i wyleciał olej i odkręciłem miskę która była na 4 srubkach na 13 klucz:). Póżniej odkręciłem ten filter. Więc za tym chciałbym wiedzieć gdzie się nalewa oleju do skrzyni (jakiś rysunek, zdjęcie albo dobre wytłumaczenie) i jaki olej się tam powinno wlać bo słyszałem że tam trzeba wleć dwa rodzaje oleju i czy go się wlewa w to samo miejsce. Główne sprawa jest taka że auto nie chce wejść na 3 bieg i kolega z pracy powiedział że moze to być wina filtra, jak go wyjołem to był naprawde brudny.
Proszę o naprawde szczegółowe wytłumaczenie.

Z góry dzięki za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 13:02 przez maciej131993, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » pn cze 14, 2010 22:25

nie wiem jak w mk2 ale w mk3 wlewa się 75w-90 gl-4, a w skrzyni są dwa wejścia na imbusy jeden do wlewania drugi do spuszczania, może tak i w mk2 jest



maciej131993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
Lokalizacja: Gostyń

Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: maciej131993 » wt cze 15, 2010 16:52

ale gdzie są dokładnie te śrubki



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

Post autor: AmonRSR » wt cze 15, 2010 19:09

Obrazek



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » wt cze 15, 2010 20:26

No tak ale rysunki pokazują tylko korki do nalewania oleju do przekładni głównej.
Natomiast do samej skrzyni biegów nalewa się olej przez bagnet którym się sprawdza stan oleju.
Niestety nie wiem jaki olej tam trzeba nalać i ile go się tam mieści :grin:



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt cze 15, 2010 20:39

Mako pisze:mk3 wlewa się 75w-90 gl-4, a w skrzyni są dwa wejścia na imbusy jeden do wlewania drugi do spuszczania, może tak i w mk2 jest
W mk3 jeżeli chodzi o olej do przekładni hydrokinetycznej to leje się atf ( u siebie osobiście mam klasy dexron 3, ale do dwójeczki to raczej będzie dexron 2 (np mobil atf 220)), natomiast do atf nie ma ani korka spustowego (wymienia się dynamicznie), ani napełniającego (lejesz przez bagnet).

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 , może to troszkę pomoże, przynajmniej co do ilości i klasy olejów.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:42 przez mishabest, łącznie zmieniany 1 raz.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » wt cze 15, 2010 20:43

Moze pomoze, wrzucilem zdjecie w tym temacie o wymianie oleju ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2957498



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt cze 15, 2010 20:53

maciej131993
, dopisz w temacie że chodzi o automat, będzie jaśniej :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

maciej131993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: maciej131993 » sob cze 19, 2010 12:48

A nie wiecie czasem co może być że nie chcę wejść na 3 bieg?? automat



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob cze 19, 2010 13:22

skoro to mkII to wnoszę że skrzynia 3 biegowa ? , u mnie są 4 biegi i jak skrzynia ma tryb awaryjny to chodzi tylkko na 3 biegu więc skoro u ciebie jeździ tylko na 2 to może to samo ? Nie wiem jak to było w automatach w mkII ale pewnie jest możliwość sprawdzenia VAG-iem , możesz też spróbować resetu (aku na jakiś czas odpiąć..) , jeżeli masz jakieś wtyczki przy skrzyni to odepnij, przeczyść styki.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

robaczykiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: robaczykiewicz » sob cze 19, 2010 18:17

krótko i na temat Panowie Wam powiem, jesli w ASB jest bagnet w komorze silnika olej nalezy wymieniac w zaleznosci od zalecen producenta skrzyni, jesli bagnetu nie ma, nie wymieniamy oleju, dlaczego??? otoz po wymianie oleju na nowy wyplukujemy syf nagromadzony podczas eksploatacji skrzyni i tym samym skrzynia zaczyna nam dziwnie się zachowywac...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 460 gości