nierówna praca silnika ,strasznie dymii z rury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vgrzes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 18, 2010 20:19
Lokalizacja: Marcinkowo

nierówna praca silnika ,strasznie dymii z rury

Post autor: vgrzes » pt cze 18, 2010 20:48

Witam jest to mój pierwszy temat
Moje auto to golf III z 93roku 1.6 poj.

Podczas pracy silnika został przecięty jeden z czterech kabelków od wtyczki do wtryskiwacza (biało-brązowy) , wtyczka od strony serwa. Bo są dwie wtyczki jedna od kabiny strony a druga od serwa strony.
Silnik odrazu zgasł. Po połączeniu tego kabelka i ponownym rozruchu, silnik zaczął już nierówno pracować i strasznie dymić.
Znajomy mówił że komputer padł ale nie wiem czy tak sie stało.
Proszę o jakieś wskazówki co w tym przypadku robić mam. gdzie szukać przyczyny ?.


szczęśliwej drogi już czas...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 18, 2010 21:28

Lepiej będzie jak dasz fotki o ktorą wtyczkę chodzi, ale prawdopodobnie to kabel od czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jeśli sam czujnik się nie spalił to może spróbujcie tzw resetu sterownika ECU, jeśli nie pmoże to pomiary omomierzem tego czujnika, między stykiem tego kabla co był przecięty i drugim symetrycznie ułożonym we wtycznce, normy na forum, takie same jak dla czujnika temp. cieczy.
Jest obowiązekk pisania w temacie typu silnika (ABU prawdopodobnie ale sprawdź to)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

vgrzes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 18, 2010 20:19
Lokalizacja: Marcinkowo

Post autor: vgrzes » pt cze 18, 2010 23:22

Jutro posprawdzam te elementy, proszę jeszczę o podpowiedz jak wykonuje się reset sterownika ECU.
Jednak to nie jest kabel od wtryskiwacza tylko ten z boku
od czego są pozostałe dwa kabelk ?i bo rozumiem że dwa od czujnika temperatury
Jezli czujnik by sie zespuł to jak go wymienić i gdzie sie znajduje, czy łatwo go wymienic ?


tu jest rysunek wtyczki

[ Dodano: 21 Cze 2010 19:22 ]
wymieniłem komputer, ale nic nie pomogło silnk wciąż nierówno pracuje na wolnych obrotach, jakby chodził na dwóch cylindrach.
czy to może być wina sondy ?
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 23:32 przez vgrzes, łącznie zmieniany 4 razy.


szczęśliwej drogi już czas...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości