Pękła sprężyna z przodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » ndz cze 13, 2010 12:46

co to są te kąty?

czyli napewno musze jechac na geometrie po wymianie sprezyn tak? cos jeszcze bedzie trzeba wykonac? pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 13, 2010 14:15

Kąty to właśnie jedna ze składowych geometri przedniego zawieszenia. Jest to miejsce w którym zwrotnica łączy się z amrtyzatorem jest tam regulacja.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » ndz cze 13, 2010 20:29

Pozwolę sobie na odrobinę teorii w kwestii geometrii kół.

Pochylenie koła wraz ze zbieżnością, kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz promieniem zataczania stanowi tak zwaną geometrię. Nie wszystkie jej parametry we wszystkich autach da się regulować. Ciekawym przykładem jest na przykład Volkswagen Transporter T3. Tam da się regulować nawet wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.

W przypadku kątów pochylenia kół w samochodach grupy V.A.G z kolumną mc phersona regulacja polega na odpowiednim ustawieniu względem siebie zwrotnicy oraz amortyzatora (obsady amortyzatora).
Obrazek
Jak widać na powyższym rysunku, zmiana położenie tych czesci względem siebie wpływa na pochylenie koła. Dodatnie bądź ujemne.
Regulacja polega albo na zastosowaniu śrub mimośrodowych albo poprzez wstawianie podczas regulacji specjalnej rozpórki między kolumnę a nadwozie (VW Polo 6N). Jako ciekawostkę podam, że "Lenkrollradius" na rysunku to promień zataczania. Ponieważ zastosowanie kolumny mc phersona i jej "przytulenie" do koła umożliwiło uzyskanie niskiej wartości tego składnika geometrii konstruktorzy często korzystają z tego pomysłu. Dlaczego promień zataczania powinien byc jak najmniejszy? (Choć nie może wynosić 0) Ano dlatego, że pozwoli on na uzyskanie stabilności podłużnej pojazdu podczas gdy jedno z kół tej samej osi znajdzie sie na innej nawierzchni, na przyklad podczas gwaltownego hamowania z jednym kolem na poboczu auto nie obróci sie.
Obrazek

Skutkuje to tym, że każda operacja wymagająca rozłączenia tego połączenia wymaga kontroli i odpowiedniego ustawienia. Łatwiej jest naturalnie w przypadku śrub mimośrodowych, gdyż można zaznaczyć ich położenie.

Prawda jest taka, że w praktyce zmiana jednego parametry wplywa nieco na drugi. Choć to z teoretycznego punktu widzenia brzmi kuriozalnie to jednak analizując wykresy ze stanowiska do badań geometrii podwozia da sie to wyczytac. Na przyklad pochylenie kola mialo u mnie wplyw na kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 20:39 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 2 razy.


PozdraVWiam!

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pn cze 14, 2010 17:19

Łatnie wytłumaczone i obrazowo też niczego sobie. Dzięki Ci kolego za umieszczenie tej notki tutaj. Wiele się z niej nauczyłem (przynajmniej teoretycznie). Pozdrawiam.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn cze 14, 2010 21:27

Żaden problem. Cieszę się, że mogłem pomóc:)


PozdraVWiam!

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pt cze 18, 2010 13:30

noszlag mnie strzelił. kompetencja sprzedawcy czesci samochodowych jest zenujaca. poprosilem o standardowe sprezyny na przod do MK3. podkreslalem kilka razy ze zadne tuningowe itp. standardowe jak fabryczne. i co? po za montowaniu tychze sprezyn (niebieskie JAMEX Standard Suspension) przod samochodu jest wyzej i to sporo wzgledem tylu. porazka. normalnie przod wyglada jaby byl samochodem crossowym!!! poszedlem to zareklamowac. zobaczymy co szefuncio powie. przy okazji sie zapytam Was zeby znowu nie trafic na jakiegos sprzedawce czesci samooch. z przypadku. jakie kurde musze sprezyny kupic zeby to normalnie wygladalo. mechanik ktory zakladal sprezyny powiedzial ze przewanie sie kupueje nie standardowe a jakie minusy (ok 3-4). nie mam juz tej starej sprezyny wiec nie znam jej wymiarow. wie ktos jak wysokie powinny byc te na przod? i co sadzicie o firmie TORPAN bo takie kolega ma mi zalatwic za 60zl/szt.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 18, 2010 13:44

kup od GTI są o 20mm niższe i jeśli mają być standardowe polecam KYB


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pt cze 18, 2010 13:47

20mm to mi za bardzo nie pomoze. zreszta wstawie pozniej zdjecie i zobaczysz jak to pieknie wyglada :grrr:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 18, 2010 13:52

dlaczego nie pomoże?? od GTI są niższe o 20mm od serii czyli teoretycznie od takiego jakie miałeś wczesniej a te co masz założone teraz są pewnie wyższe niż takie, które miałęś wcześniej oryginalnie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 425 gości