Amortyzatory tylne - twarde

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sałata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 19, 2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa

Amortyzatory tylne - twarde

Post autor: sałata » śr cze 16, 2010 23:08

Wymieniłem tylne amortyzatory wraz z gumowymi odbojami .Golf stał się tak twardy, że odnoszę wrażenie jakbym jechał furmanką na kołach z żelaznymi obręczami. Mam pytanie czy ktoś zetknął się z takim zjawiskiem.


zbyszek s

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » śr cze 16, 2010 23:20

Jaki masz rozmiar opon?

Wydaje mi się, że może za bardzo się przyzwyczaiłes do "wyjechanych" amortyzatrów i masz teraz takie subiektywne odczucie ;)

Z drugiej strony masz pewność, że zostały założone odpowiednie amortyzatory?



sałata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 19, 2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sałata » śr cze 16, 2010 23:30

człek pisze:Jaki masz rozmiar opon?

Wydaje mi się, że może za bardzo się przyzwyczaiłes do "wyjechanych" amortyzatrów i masz teraz takie subiektywne odczucie ;)

Z drugiej strony masz pewność, że zostały założone odpowiednie amortyzatory?
I ta druga Twoja sugestia może być trafna. Na starych amorkach mogło być bardziej miękko. :pub:


zbyszek s

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » śr cze 16, 2010 23:39

Ja tak miałem, kupiłem nowe amory 40zł 1szt. auto po miesiacu stało sie tak twarde że jechałem jak w ciagniku, wywaliłem amory wstawiłem kumpla ORi używane i płynąłem jak kajakiem w basenie :) Po wyciągnieci amorów i po teście ręcznym okazało sie że amory w każdą strone pracowały ciezko, ciezej niż normalny amor przy wyciągniu...
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 23:42 przez Johnatan, łącznie zmieniany 1 raz.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

sałata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 19, 2008 19:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sałata » czw cze 17, 2010 23:39

Johnatan pisze:Ja tak miałem, kupiłem nowe amory 40zł 1szt. auto po miesiacu stało sie tak twarde że jechałem jak w ciagniku, wywaliłem amory wstawiłem kumpla ORi używane i płynąłem jak kajakiem w basenie :) Po wyciągnieci amorów i po teście ręcznym okazało sie że amory w każdą strone pracowały ciezko, ciezej niż normalny amor przy wyciągniu...


Nie kumam co to jest " kumpla ORi ". Jak będę wiedział co to znaczy , to pewnie skorzystam z Twojej rady bo godna uwagi. Dzieki. :bajer:


zbyszek s

Awatar użytkownika
kajt
...
...
Posty: 262
Rejestracja: czw gru 31, 2009 02:16
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: kajt » pt cze 18, 2010 00:36

Jeśli chodzi o amortyzatory to tego nie da się zrozumieć, Ja zakładałem do swojego to było tak twardo że każdą dziurę czułem na kręgosłupie a w zakrętach przechylał się jak łajba.
Masz gazowe czy olejowe?
ORI - oryginalne
Kumpla ori - oryginalne od kumpla :jezor:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt cze 18, 2010 00:37

Jak jest twardo - oznacza to że tuleje na belce są wybite , zmieńcie a zobaczycie różnicę , one też w małym stopniu działają jak amory bo odbijają


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt cze 18, 2010 07:36

Dopisze kilka słów od siebie, otóż auta mogą wam się wydawać Twarde, i dobrze się wam wydaje ale trzeba coś sprostować mianowicie golfy 2 mają regulowaną twardość zawieszenia(chodzi mi o amortyzatory) Miałem stare Amortyzatory Delphi i wyjechane były doszczętnie auto się kołysało, nie miało przyczepności, założyłem Gazowe Magnumy(twardsze od olejowych, do jazdy sportowej) i auto stało się twarde ale wyregulowałem na śrubach amortyzatorów i jest GIT. Tak więc to nie jest wina opon czy złych amortyzatorów, bo złych za cholore nie zamontujesz na McPhersonie. To jest wina złej regulacji amortyzacji.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Regulacja

Post autor: superkasztan » pt cze 18, 2010 09:25

Jestem ciekaw tej regulacji na śrubkach :D

może jakieś zdjęcia ??

Ja mam z tyłu założony jakiś zestaw od kumpla chyba FK -40
i jeździ sie jak taczką. :P ciężko się przyzwyczaić,
a jak ktoś jedzie z tyłu to odbija się od sufitu :P
Ale w zakrętach przyklejony :D
pozdr
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 09:37 przez superkasztan, łącznie zmieniany 1 raz.


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 18, 2010 09:56

reanimat pisze:i auto stało się twarde ale wyregulowałem na śrubach amortyzatorów i jest GIT.
gdzie przepraszam ???


regulacja tłumienia w magnumach ?? najanszym szicie ? no daj spokój...
jedyne srubki to mocowania w kielichu i sruba mocująca amor do belki na dole..
tej z belki na pewno nie ruszales, , a te mocujące góre.. to i tak nic nie da :) , bo zeby zmienic tłumienie , to nalezy zaingerowac we wnetrze amora ! :)
no.. ale moze wymyslili teraz cos lepszegp :D moze trzeba magnetyzer załozyc teraz, zeby zmiękczyc amora :D

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 10:00 am ]
reanimat pisze:To jest wina złej regulacji amortyzacji.
NIE MA TAKIEGO CZEGOS W SERYJNYCH ZAWIESZENIACH DO MK II


nie , za pieniądze takie jakie sie płaci za magnum jakies amorki :)

zakladasz i jest.. a gazówki nie są do sportowej jazdy ( ale moze kolego jestes z rejonów gdzie czerwony kolor sprezyny oznacza ze ejst baardz twarda, zółtea mniej , a czarna wogole nie twarda :) to ok :) ) bo sportowe , to sa do nizszego zawieszenia i są krótsze , a po co to chyba wiesz :) skoro ty masz regulacje na srubkach :)



co do amortyzacji i problemu jazdy na zelaznym kółku.. to jakie kolega kupił amorki ? olejowe ? gazowe ? jakiej marki ? a jak wygladają tuleje belki ? czy nie tłuką podczas jazdy ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt cze 18, 2010 11:53

Koledzy kłaniam się nisko w pas skoro podważacie inżynierów Volkswagena zdjęcia oraz instrukcja jak co i kiedy zrobić by wyregulować twardość zawieszenia jest podana w programie komputerowym Workshop Data ATI, jak tylko ściągnę i zainstaluje program dołącze screeny.
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 12:10 przez reanimat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 18, 2010 11:55

reanimat pisze:jak tylko zainstaluje program dołącze screeny
czekamy z niecierpliwoscią :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt cze 18, 2010 13:44

Przepraszam nie doczytałem aczkolwiek obiecałem więc jest fotka tekstu z programu, niestety dotyczy ona jedynie przednich amortyzatowór, przepraszam zwracam honor


http://zapodaj.net/ceac0958afd0.jpg.html
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 13:45 przez reanimat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 18, 2010 14:07

reanimat pisze:jedynie przednich amortyzatowór
i takich które maja taką mozliwosc regulacji tłumienia :)


http://img819.imageshack.us/i/dsc02536.jpg/ mam nadzieje , ze widzisz roznice :), jezeli nie to pojde i zrobie Ci dokladniejsze zdjęcia :)

zwykłe amory nie maja tej regulacji, jak sobie bedziesz kręcił tłoczyskiemt to nic Ci to nie da :)

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 2:10 pm ]
guti pisze:Pozdro&Poćwicz
dokładnie .. tak jak mówisz.. pocwicz jeszcze :)


skoro temat dotyczy tylnych amorków.. to nie wiem skąd Twoja informacja skoro byłes pewny ,ze sie reguluje.. a pozniej , ze to chodzi o przednie.. jak sie komus cos doradza.. i poznije jeszcze miesza w to konstruktorów VW itd.. to powinienes byc tego pewnym :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 384 gości